ank-TF.04:01 » Ankara Keçiören Kalaba Vadisi Teleferiği

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16708
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 11 Haz Çrş, 2008 08:44

Peki testleri nasıl yapılıyor? Yani demiryolundaki gibi soğuk test sıcak test yokmu? Boş, ölü ağırlık, canlı ağırlık gibi ne bileyim atıyorum işte, kum torbaları koyarak, sonra insanlar koyarak, bu uygunluğu kim neye göre veriyor? Bunları site dışına çıkarak değil de buradan okumayı daha uygun buluyoruz, malum link paylaşımı sitesi değiliz :)

Caglar35
Mesajlar: 4
Kayıt: 21 Şub Prş, 2008 08:57

Mesajgönderen Caglar35 » 11 Haz Çrş, 2008 09:05

Muhakkak bilirsiniz ki ülkemiz EU standartlarına geçiş dönemi yaşamakta. Bir çok standart yürülükte ve konu ile ilgili bakanlık, idare, Mühendis odası vb. kuruluşlar standartlara göre yetkilendirilmiş.

Teleferik sistemlerinde yetki Sanayi Bakanlığı - Asansör ve Teleferikler Şubesindedir.

(2000/9/AT) İnsan Taşımak Üzere Tasarımlanan Kablolu Taşıma Tesisatı Yönetmeliği
19/01/2005 tarih ve 25725 sayılı Resmi Gazetede yayımlandı.
Yürürlük: R.G. yayım tarihinden 6 ay sonra 19.07.2005'dir. Mecburi Uygulaması: Teleferik Yönetmeliğinin yürürlük tarihinden 4 yıl sonra 19.07.2009 tarihidir.

Sistemin kritik ve önem taşıyan parçaları ile ilgili imalatçı firma Risk analizi yapar ve risk analizine göre Güvenlik Parçalarını standardın gereklerine göre teste tabi tutar. Çelik Halat, Klem-askı kolu-taşıyıcılar, İstasyon çelik konstrüksiyonu, makara takımları, tahrik ekipmanları, gergi ekipmanları ayrı ayrı teste sokulur. Tabi buradaki testler uluslar arası akredite olmuş ( Notified Body ) kuruluş gözetiminde yapılır.


“Teleferikler” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir