ank-RS.06 » Ankara 2023 Raylı Sistem Düşünceleri

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 07 Eyl Sal, 2010 19:34

Berlin'de de öyle duraklar var, yani nüfus problem değil. Olmazsa işte Freiburg'taki gibi ışık yapacaksın. Yani, her yerde yok da, Holzmarkt durağında var, iki kişi öldü mü ne, öyle bir şey vardı, olay olmasın diye ...

Şu durak:

http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=de&geocode=&q=Freiburg+im+Breisgau&sll=37.0625,-95.677068&sspn=40.953203,82.96875&ie=UTF8&hq=&hnear=Freiburg+im+Breisgau,+Baden-W%C3%BCrttemberg,+Deutschland&ll=47.991939,7.848672&spn=0.001059,0.002532&t=h&z=19

Resimi biraz güneye kaydırmak gerekiyor, durak hafif kuzeyinde kaldı, hani 20 km/h işaretli yerler.

Kullanıcı avatarı
tahir93
Aylık Paso
Mesajlar: 99
Kayıt: 26 Eyl Cmt, 2009 05:51

Mesajgönderen tahir93 » 08 Eyl Çrş, 2010 00:34

sanırım resim saat yönünde 80derece kadar çevrilmiş Başar bey :D

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 08 Eyl Çrş, 2010 08:31

Freiburg durak resmi mi? Yo, o tamamen K-G doğrultmasına göre. Raylar oradan güneye (2) ve biraz ötede bir de güneybatıya (3 ve 5) işliyor. Kuzeyde ise şehir merkezine giriyor (bir kale kapısından geçiyor). Orada kuzeye (2) ve batıya doğru devam ediyor (3 ve 5).

Dediğim gibi, o durak ışıklı. Aynı şekilde yapılmış duraklar başka bir caddede ışıklı değil, orada herkes durmasını bilir, turist de fazla gezmez. Ayrıca duraklar yan yana değil, hafif ötelenmiş durumda (istikamete göre).

Şurası meselâ, hat 1, durak sanırım Emit-Gött-Straße:

http://maps.google.de/maps?t=k&hl=de&ie=UTF8&ll=47.987053,7.878968&spn=0.001377,0.003535&z=19

İşte hemzemin işletme böyle yapılır, işaretli, mişaretli ...

Eh, bu kadar azdık, bari bir de ayrı yerleri göstereyim:

Viyadük, hat 1 (viyadük kueyde kalmış, ne biçım şey bu Gugıl yahu ...):

http://maps.google.de/maps?t=k&hl=de&ie=UTF8&ll=48.003311,7.823741&spn=0.002753,0.00707&z=18

Daraltılmış yol, hat 3:

http://maps.google.de/maps?t=k&hl=de&ie=UTF8&ll=47.997173,7.806977&spn=0.001377,0.003535&z=19

Geniş caddenin ortasından, ama ayrılmamış, duraklar (kuzeyde) ayrı; ama kuzey hattının alt kısmı şu an söküldü ve ayrılmış şekilde yeni yapılıyor, kuzeye giden hat da herhâlde ileride öyle olacak, çünkü o hat kentten çıkıp devam edecek. Kuzey kol hat 2, batıdan gelen hat 5 (bunda da resmi biraz aşağa doğru çekmek gerek, büyük bir çeşme var, oradan itibaren ilginç ... demiryolunu alttan geçtikten sonra):

http://maps.google.de/maps?t=k&hl=de&ie=UTF8&ll=48.012463,7.854602&spn=0.001376,0.003535&z=19

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16699
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 08 Eyl Çrş, 2010 10:11

Hayır, Tahir Ankara ile ilgili resmi kast ediyor döndürülmüş diye Başar. O işaretlemeleri göstermen iyi olmuş, işte benim kast ettiğimde buydu, bu şeritlere herkes uyar, uymayanı uyarırlar :D Ben bir kere yanlışlıkla girdim de arabanın içindekiler dahil herkes bana kötü davrandı :( çok üzdüler beni :P:P hhahaha. Senin resimde mesela yol daralıyor ama tramvay yolundan dışarı bir de bu yolların birden tramvay yoluna katılanları var, Viyana' da o bölgelerde zaten genellikle tramvay araba biçer, adam aynasına bakmadan tramvay ile karışık yola giriveriyor ve güm.

Sincanlı
Kaçak Yolcu
Mesajlar: 9
Kayıt: 04 Ağu Cmt, 2012 03:37

Metro 3 hattı

Mesajgönderen Sincanlı » 04 Ağu Cmt, 2012 03:55

Sincan'a yapılacak metro hattı yukarı taraflara çok uzak kalıyor. Ulaşım sıkıntı oluyor. Bunun için böyle bir hat uygun mudur?

http://imageshack.us/f/28/metro4.png

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16699
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 04 Ağu Cmt, 2012 11:34

İnşaatın alt kısma gidiyor dediğiniz kısmı ile ilgili bir görsel varmı? Onu görsek belki mantıklı ya da değil gibi bir şey diyebiliriz amatörce ama diğer taraftan bu çizimdeki metro hattı çok fazla bina altından gidiyor, oradaki cadde çok geniş değil gibi, bizim ki gibi büyük kentlerde metro inşaatları riskleri azaltmak adına olabildiğince geniş cadde ve ana arterler altına sokulmaktadır, bunun bazı örnekleri İstanbul'da yaşandı, risk her zaman vardır ama riski büyütmenin alemi yoktur :)

Sincanlı
Kaçak Yolcu
Mesajlar: 9
Kayıt: 04 Ağu Cmt, 2012 03:37

Metro 3 hattı

Mesajgönderen Sincanlı » 04 Ağu Cmt, 2012 18:17

Yok kardeş bence çizgiden dolayı yollar bina gibi geliyor galiba. Hiçbir binanın altından geçmiyor. Bu yollar Sincan'ın en işlek yolları bir de şema çizimi var o da budur. Yolların aşağı yukarı en genişi 28 m en kısası ise 16 m genişliğinde Gimsa'nın ordaki köprü altı hariç.

http://imageshack.us/photo/my-images/84 ... atlar1.jpg

Sincanlı
Kaçak Yolcu
Mesajlar: 9
Kayıt: 04 Ağu Cmt, 2012 03:37

Metro 3 hattı eki

Mesajgönderen Sincanlı » 04 Ağu Cmt, 2012 18:49

Kardeş 1 tane daha çizim yaptım bu biraz daha anlaşılır.
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16699
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 04 Ağu Cmt, 2012 21:43

Valla Ankarayı bilen arkadaşlar var ise yorumlayabilirler, ben sadece şunu anlayamadım mevcutta ki metro hattıda OSB ye gidiyor sizin çizdiğinizde gidiyor ikisi arasında farkı bilemediğim için yorum yapamadım, hani daha çok yerleşim yerine hitap ediyor falan, ya da yukarılara demişsiniz yukarı ile bir eğim farkından bahsediyorsak belki bu maliyeti yükseltecek bir iş olduğu için teknik birimler tarafından böyle tasarlanmıştır?

Bu resimlerdeki güzergah ile sizin çizdiğiniz arasındaki farkı anlamak istedim sadece, hazır Ankara'dan yazan birisini bulmuşken :) sonra bir iki soru daha soracağım zaten.
Resim

Resim

ÖmerYILMAZ
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 221
Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56

Mesajgönderen ÖmerYILMAZ » 04 Ağu Cmt, 2012 21:57

Valla Ankarayı bilen arkadaşlar var ise yorumlayabilirler, ben sadece şunu anlayamadım mevcutta ki metro hattıda OSB ye gidiyor sizin çizdiğinizde gidiyor ikisi arasında farkı bilemediğim için yorum yapamadım, hani daha çok yerleşim yerine hitap ediyor falan, ya da yukarılara demişsiniz yukarı ile bir eğim farkından bahsediyorsak belki bu maliyeti yükseltecek bir iş olduğu için teknik birimler tarafından böyle tasarlanmıştır?


Galiba Ostim ile OSB'nin farkını öğrenmek istiyorsunuz.

Ostim daha çok küçük işletmelerin yer aldığı bir organize sanayi bölgesidir.

OSB ise her ildeki gibi büyük fabrikaların bulunduğu yerdir.

Ostim Yenimahalle'de
OSB ise Sincan'da daha da şehire uzak bir noktada

Bir de İvedik OSB var o da Yenimahalle'de ona hiç girmeyeyim. Benim de kafam karıştı :roll:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16699
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 04 Ağu Cmt, 2012 22:04

ÖmerYILMAZ yazdı:Bir de İvedik OSB var o da Yenimahalle'de ona hiç girmeyeyim. Benim de kafam karıştı :roll:


:):) yok biri bana sadece aşağıdaki resimde yer alan GOP ile yukarıda verdiğim resimlerdeki GOP a giden yolun farkını anlatabilir mi ya da alttaki resimdeki resmin alt ucu neresi?

Resim

Sincanlı
Kaçak Yolcu
Mesajlar: 9
Kayıt: 04 Ağu Cmt, 2012 03:37

Metro 3

Mesajgönderen Sincanlı » 05 Ağu Pzr, 2012 11:24

Kardeş sen şunu anlamamışsın bak şu kısmı ben ekledim. Kare içindeki alan benim çizimimdir. Benim anlatmak istediğim bir ek hat yapımı.GOP istasyonundan yukarıya doğru...

http://imageshack.us/f/51/genelhatlar1.jpg


“Metro Önerileri” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir