izm-T.01 » İzmir Tramvay Hatları Projesi

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1670
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: izm-T.01 » İzmir Tramvay Hatları Projesi

Mesajgönderen Engin Y » 26 Mar Pzr, 2017 17:27

kado yazdı:Şu an için sadece Alaybey'de aktarma yapılabilir. Mavişehir'deki istimlak sorunu yüzünden son durağı Ataşehir Depo olarak revize ettiler. Dolayısıyla oradaki İzban bağlantısı da kalkmış oldu. Uzun vadede ise hat Çiğli'ye uzayacak.

Tramvay zaten caddeden gitmiyor mu?
Neden istimlak sorunu var?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16663
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: izm-T.01 » İzmir Tramvay Hatları Projesi

Mesajgönderen Esat » 26 Mar Pzr, 2017 18:42

Engin Y yazdı:
kado yazdı:Şu an için sadece Alaybey'de aktarma yapılabilir. Mavişehir'deki istimlak sorunu yüzünden son durağı Ataşehir Depo olarak revize ettiler. Dolayısıyla oradaki İzban bağlantısı da kalkmış oldu. Uzun vadede ise hat Çiğli'ye uzayacak.

Tramvay zaten caddeden gitmiyor mu?
Neden istimlak sorunu var?


Mesela AB başkentlerinde sokak denilen genişliklere bizim cadde, cadde denilen genişliklere bizim bulvar diyor olmamız? :) kaç şerit olursa olsun her caddemizin 2 şeridi otoparka gidiyor, dar caddeler nedeni ile tramvay için gerekli dönüş kurp çapları sağlanamıyor, çok para gidecek diye gelişi gidişi ayrı caddelerden tramvay yapmaya da ülkemiz belediye yönetimlerinin cesareti yetmiyor. İstanbul ve İzmir gibi çarpık kentlerde tramvay tam bir baş belası aslında, kötü olan bunu benim gibi bir tramvaycı söylüyor.

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1670
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: izm-T.01 » İzmir Tramvay Hatları Projesi

Mesajgönderen Engin Y » 27 Mar Pzt, 2017 14:20

Abi, çarpık kentleşme konusunda çok haklısın..
Anlayamadığım şey şu: Yanlış anlamadıysam Mavişehir'de İzban ile entegre olacaktı bu tramvay..

İstimlak sorunu Mavişehir'de yaşanıyormuş..
Yani İzmir'in son 20 yıl içinde imara açılan, muhtemelen en planlı yapılaşan ve en geniş caddelerine sahip bölgesinde.. (daha geçen ay İzmir'deydim, en çok vaktim Mavişehir-Bostanlı arasında geçti..)

Nasıl böyle amatörce bir hata yapabilmişler, onu bir türlü anlayamadım..

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1670
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: izm-T.01 » İzmir Tramvay Hatları Projesi

Mesajgönderen Engin Y » 16 Nis Pzr, 2017 23:44

Geçen hafta hizmete giren Karşıyaka Tramvayı (Alaybey-Mavişehir Tramvayı) ile inşaatı devam eden Konak Tramvayı (Halkapınar-Fahrettin Altay Tramvayı) için entegrasyon haritalarını da bu başlığa ekliyorum..

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16663
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: izm-T.01 » İzmir Tramvay Hatları Projesi

Mesajgönderen Esat » 15 Ağu Sal, 2017 06:24

Konak etabında çalışmalar devam ediyormuş

http://www.milliyet.com.tr/alsancak-gar ... r-2222868/

İzmir Büyükşehir Belediyesinin yapımını sürdürdüğü Konak Tramvayının zorlu etaplarından biri daha geride kaldı. Hat imalatları kapsamında Alsancak Garı önünde 31 Temmuz’da başlayan, Sait Altınordu Meydanı ile Vahap Özaltay Meydanı arasındaki bölgeyi içine alan etap 2 hafta içinde tamamlandı. Çoğunlukla 24 saate yayılan bir çalışma temposuyla hat imalatlarını bitiren ekipler, asfaltlama çalışmasını da tamamlayarak bölgedeki trafik akışının normale dönmesini sağladı. Bu bölümdeki çalışmaların İzmir Enternasyonal Fuarının başlayacağı 18 Ağustos’ta bitirilmesi planlanırken, büyükşehir belediyesi ekipleri olağanüstü bir çabayla yolu iş takviminde öngörülen süreden 4 gün önce bitirdi.
Tramvayın Konak-Alsancak aksında yer alan bölümlerinden Montrö-Çankaya hattının Kurban Bayramına, Konak-Gazi Bulvarı hattı da okulların açılışına yetiştirileceği bildirildi.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 764
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Re: izm-T.01 » İzmir Tramvay Hatları Projesi

Mesajgönderen Kamil16 » 15 Ağu Sal, 2017 06:40

Evet, geçen hafta Çeşme yönünden gelirken, şehir içinden geçtim. Fahrettin Altay'dan başlayarak, Göztepe, Konak, Alsancak Tren Garına kadar tüm güzergah'ta çalışma vardı. Şair Eşref Bulvarını takip ederek Alsancak Garına ulaşıyor..
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1670
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: izm-T.01 » İzmir Tramvay Hatları Projesi

Mesajgönderen Engin Y » 25 Eyl Pzt, 2017 18:33

Rayhaber'deki habere göre Karşıyaka-Mavişehir Tramvay Hattı'nın Çiğli'ye uzatılabilmesi için bakanlık onayı çıkmış..

http://www.rayhaber.com/2017/09/izmirde ... ar-uzuyor/

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16663
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: izm-T.01 » İzmir Tramvay Hatları Projesi

Mesajgönderen Esat » 23 Ara Cmt, 2017 12:11

http://www.rayhaber.com/2017/12/konak-a ... zenlemesi/

Konak Tramvayı çalışmaları kapsamında, 27 Aralık Çarşamba gününden itibaren Gazi Bulvarı’ndaki trafik akışı “Konak” istikametine doğru “tek yön” olarak düzenlenecek. Cumhuriyet Bulvarı’nın Gazi Bulvarı ile Fevzipaşa Bulvarı arasında kalan kısmı da yine Konak’a doğru “tek yön” olacak.

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1670
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: izm-T.01 » İzmir Tramvay Hatları Projesi

Mesajgönderen Engin Y » 30 Ara Cmt, 2017 15:53

Konak Tramvayı'nı yılbaşına yetiştireceklerdi güya, ama yetişmedi sanırım, değil mi?
Karşıyaka Tramvayı nasıl acaba? İşletme oturdu mu? Vatandaş memnun mu? Faydası görülüyor mu?

kado
Aylık Paso
Mesajlar: 92
Kayıt: 26 Tem Cmt, 2014 21:21

Re: izm-T.01 » İzmir Tramvay Hatları Projesi

Mesajgönderen kado » 30 Ara Cmt, 2017 18:12

Engin Y yazdı:Konak Tramvayı'nı yılbaşına yetiştireceklerdi güya, ama yetişmedi sanırım, değil mi?
Karşıyaka Tramvayı nasıl acaba? İşletme oturdu mu? Vatandaş memnun mu? Faydası görülüyor mu?


Evet, yetişmedi. Örneğin Mithatpaşa alt geçidini araç trafigine geçtiğimiz hafta açtılar. Şimdi üzerine Mithatpaşa Meydanı ve tramvay yolu eklenecek.

Karşıyaka'da işletme oturdu ancak paralelde aynı hatta işleyen belediye otobüsleri henüz kaldırılmadı. Tabi bu durum trafikteki rahatlamayı engelliyor. Şubat 2018 gibi ilgili otobüs hatları revizyona girecektir.

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1670
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: izm-T.01 » İzmir Tramvay Hatları Projesi

Mesajgönderen Engin Y » 18 Şub Pzr, 2018 17:18

İzmir'in ilk tramvay hattı olan ve Karşıyaka Tramvayı olarak da bilinen Alaybey - Mavişehir Tramvayı, 2017 yılında işletmeye alınmıştı: viewtopic.php?f=194&t=1543

Bu kez de Konak Tramvayı olarak da bilinen Halkapınar - Fahrettin Altay Tramvayı, deneme seferlerine başlamış..

Hayırlı olsun, inşallah otobüslerin merkezden çıkarılması ve trafiğin rahatlaması, ama en önemlisi de vatandaşların kaliteli toplu ulaşım hizmeti alabilmesi için faydalı olur bu hatlar..

https://gazetedokuzeylul.com/izmir-icin-tramvay-vakti/

İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından geçen yıl yaptırılan Karşıyaka tramvayından sonra Konak tramvayı da raylarla buluşturuldu. Tramvayın ilk yolcuları, Halkapınar noktasından Üçkuyular’a ulaştı. İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı CHP’li Aziz Kocaoğlu, kent genelindeki raylı sistemi 11 kilometreden 180 kilometreye çıkardıklarını belirterek, “Raylı sistemin olduğu yerde, paralel otobüs çalışmayacak. Yaklaşık 150 otobüs başka hatlarda kullanılacak. İzmir tramvayına kavuştu. Bu sürede, çalışmaların bitmesini sabırla bekleyen İzmirli hemşehrilerime teşekkür ediyorum” dedi.

İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin yaklaşık 450 milyon liralık tramvay projesiyle hizmete açılan Karşıyaka hattının ardından Üçkuyular- Halkapınar tramvayına da ilk yolcular alındı. F. Altay Meydanı, Konak, Halkapınar arasında, yaklaşık 12.6 kilometre uzunluğunda, 18 durak ve 21 araçlı tramvay hattında, ray döşeme çalışmalarına 2015 yılının Kasım ayında başlandı ve çalışmalar, bu yıl ocak sonunda tamamlandı. Geçen hafta başlayan deneme seferlerinin ardından ilk sefer, İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Kocaoğlu ve basın mensuplarının katılımıyla gerçekleştirildi.

İzmir Büyükşehir Belediyesi’nce 2009 yılında yapılan ‘Ulaşım Master Planı’nda, öncelikli olarak Karşıyaka ve Konak hattına yer verdiklerini belirten Başkan Kocaoğlu, kent merkezinde tramvay yapmanın güç bir iş olduğuna dikkat çekip, Konak tramvayının güzergahı konusunda zorlandıklarını kaydetti. Bir dizi değişikliğin ardından en sonunda bugünkü güzergaha karar verdiklerini belirten Kocaoğlu, “Konak tramvayındaki gecikme bizim güzergah konusundaki tereddütlerimizden kaynaklandı. Yüklenici firma zamanında hatta zamanından önce bitirmek için çalışmalarını sürdürdü. Yaklaşık birkaç ay deneme seferleri devam edecek. Bir kısmını yolcusuz bir kısmını da ücretsiz yolcu taşıyarak sürdüreceğiz. Bu sürede otobüsler devam edeceği için ufak da olsa sıkıntılar yaşanabilir. Daha sonra otobüs seferleri tamamen sona erecek. Raylı sistemin olduğu yerde paralel otobüs çalışmayacak. Yaklaşık 150 otobüs başka hatlarda kullanılacak. İzmir, tramvayına kavuştu. Bu sürede çalışmaların bitmesini sabırla bekleyen İzmirli hemşehrilerine teşekkür ediyorum” dedi.

İzmir’in, Karşıyaka‘da olduğu gibi konforlu, güvenli ve karbon salınımının azaltılmasını sağlayan tramvaya kavuştuğunu kaydeden Başkan Kocaoğlu, trafik yoğunluğundaki azalma beklentilerini ise şöyle anlattı:

“Yolcu sayısı tahminlere göre, günlük 30 binden başlayarak 80- 100 bin civarına yaklaşacak. Bu rakama süreç içerisinde ulaşılır. Raylı sistem yapılmadan bir kentin toplu ulaşımında özel araç sayısını azaltmak mümkün değildi. Göreve geldiğimizde 11 kilometre ile aldığımız raylı sistemi bugün itibariyle 180 kilometreye çıkardık. Önümüzde 8.5 kilometrelik Narlıdere metrosu var. Devlet Demir Yolları ile birlikte bu yıl, 52 kilometrelik Aliağa Bergama hattının inşaat çalışmalarına başlayacağız. Buca metrosu da öncelikli projelerimizden biri.”

F. Altay Meydanı’ndan başlayan hat, Mustafa Kemal Sahil Bulvarı’nda kara ve deniz tarafı olmak üzere 2 ayrı hat olarak sahil boyunca devam edecek ve Küçükyalı’da birleşecek. Bu noktadan sonra deniz tarafında çift hat olarak Konak Meydanı’na ulaşarak, Cumhuriyet Bulvarı’nın Alsancak gidiş yönüne doğru en sol şeritten Gazi Bulvarı’na varacak. Gazi Bulvarı’na çift hat olarak dönen güzergah, burada bulunan çınar ağaçlarına zarar vermeden çınar ağaçlarının arasında ilerleyerek, Şair Eşref Bulvarı’na erişecek. Şair Eşref Bulvarı orta refüjdeki dut ağaçlarının korunması amacıyla değiştirilen projeye göre, tramvay hattı burada gidiş- geliş olmak üzere ikiye ayrılacak. Hat, Alsancak Camii önünde tekrar birleşerek, Ali Çetinkaya Bulvarı’na oradan Atatürk Kapalı Spor Salonu önünden Ziya Gökalp Bulvarı’na varacak. Vahap Özaltay Meydanı’na kadar devam eden hat, Alsancak Garı yakınında tekrar ayrılarak, gidiş yönü Şehitler Caddesi’nden, geliş istikameti Liman Caddesi’nden olacak şekilde Halkapınar Tramvay Depo Alanı’nda son bulacak.

YEŞİL DOKU, KORUNDU

Çalışmaların tamamlandığı Mustafa Kemal Sahil Bulvarı ise yeni görünüm kazanmaya başladı. Tramvay çalışmaları nedeniyle 502 adedi Göztepe ve Karataş arasında olmak üzere hat boyunca toplam 709 ağaç ve ağaççığı kentteki diğer yeşil alanlara taşıyan belediye ekipleri, bunlar yerine 930 ağaç dikti. Böylece güzergah üzerindeki ağaç sayısı 221 adet artırılmış oldu. Mustafa Kemal Sahil Bulvarı’nda deniz tarafına 540, kara tarafına 56, orta refüje ise 190 ağaç dikildi. Palmiye, tespih, jakaranda, beyaz çiçekli ılgın, zeytin, batı çınarı, akasya ağaçlarıyla sahile güzel bir manzara kazandırıldı. İzmir Büyükşehir Belediyesi’nce ayrıca Konak tramvay hattı boyunca bugüne kadar 83 binin üzerinde çalı, yaklaşık 12 bin soğanlı bitki, 133 bin yakın sarılıcı bitki ile yaklaşık 1500 yer örtücü bitki dikildi.

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1670
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: izm-T.01 » İzmir Tramvay Hatları Projesi

Mesajgönderen Engin Y » 23 Mar Cum, 2018 12:42

Yarın, Konak Tramvayı'nda yolculu işletme başlayacakmış..

http://m.hurriyet.com.tr/konakta-tramva ... r-40780940

GEÇEN yıl Karşıyaka tramvayını hizmete alan İzmir Büyükşehir Belediyesi, 24 Mart Cumartesi gününden itibaren Konak tramvayında da yolculu ön işletmeye başlıyor. Vatandaşlar, ön işletme döneminde tramvaya ücretsiz binebilecek.

Fahrettin Altay-Halkapınar arasında sefer yapacak Konak tramvayının 24 Mart Cumartesi gününden itibaren yolculu ön işletmeye başlayacağı açıklandı. Yaklaşık 450 milyon liralık bütçe ayırdığı bu önemli projeyi tamamlayan İzmir Büyükşehir Belediyesi, yaklaşık 45 gün sürmesi planlanan ön işletme seferleri sırasında Konak Tramvayı'nın ücretsiz olacağını duyurdu. İlk seferine cumartesi günü, her iki yönden de saat 10.00'da başlayacak Konak Tramvayı, ön işletme sırasında yaklaşık 15'er dakikalık periyodlar halinde sefer yapacak. Seferler 06.00 ile 24.00 saatleri arasında gerçekleştirilecek. Toplam 19 durağın 2'si (meydan çalışmalarının sürdürüldüğü Karantina durağı ile bölge halkının talebi doğrultusunda sonradan projelendirilen Atatürk Spor Salonu) ön işletme sırasında kullanılmayacak.

GEÇİŞ ÜSTÜNLÜĞÜ TRAMVAYDA

Sürücüler ve yayaların tramvay ön işletme döneminde dikkatli olması gerektiğini belirten yetkililer, hat üzerinde parklanma ve bekleme yapılmamasının altını çizerek "Tramvayın gabari alanında geçiş üstünlüğü tramvaydadır. Yaya geçitlerinin kullanılmasına özen göstermeli, trafik işaret ve işaretçilerine titizlikle uyulmalıdır. Tramvay geçiş alanında yapılacak parklanmanın toplu ulaşımı aksatacağı ve diğer yurttaşları bekleteceği asla unutulmamalıdır" dedi.


“Tramvay Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir