izm-B.04:01 » İZBAN - Aliağa-Selçuk Banliyö Hattı
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 17383
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: izm-B.04:01 » İZBAN - Aliağa-Torbalı Hattı
Öneri İZBAN ı ilgilendirmiyor bence. Söylediğin şey bölgesel tren. Manisa-İzmir, Balıkesir-İzmir bölgesel trenleri ile bu iş yapılabilir, bu trenler kent içine girdiği andan itibaren banliyö treni gibi işleyebilirler yani her durakta durarak, şehir dışına çıkıldığı anda sadece ilçe merkezlerinde dururlar, kabul görmüş işletme tarzı bu. Banliyö işletmesi şehir dışına çıkmaz demiyorum, çıkabilir ama bu kadar uzak mesafede iki şehir arasında bir işletmeden söz ediyorsak bu banliyö olmaz.
-
- Çok Gezen, Çok Bilen
- Mesajlar: 2700
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: izm-B.04:01 » İZBAN - Aliağa-Torbalı Banliyö Hattı
Doğru abi, mesafe konusunda çok haklısın, ama Manisa-İzmir arasındaki bölgesel trenler çok az..
Uşak-Basmane: Manisa 20:57 - Basmane 22:26
Alaşehir-Basmane: Manisa 07:30 - Basmane 08:58
Bence, Manisa-İzmir arası yolculuk talebi, daha çok treni hak ediyor.. O yüzden, yarım saatte bir işleyen tren demiştim..
Bir de Aliağa ile Menemen arası 25 km, Manisa ile Menemen arası ise 35 km.. Arada aşırı bir fark yok, hele hele İzban'ın uzatılacağı Bergama'ya ve Selçuk'a göre Manisa çok daha yakın..
Uşak-Basmane: Manisa 20:57 - Basmane 22:26
Alaşehir-Basmane: Manisa 07:30 - Basmane 08:58
Bence, Manisa-İzmir arası yolculuk talebi, daha çok treni hak ediyor.. O yüzden, yarım saatte bir işleyen tren demiştim..
Bir de Aliağa ile Menemen arası 25 km, Manisa ile Menemen arası ise 35 km.. Arada aşırı bir fark yok, hele hele İzban'ın uzatılacağı Bergama'ya ve Selçuk'a göre Manisa çok daha yakın..
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 94
- Kayıt: 26 Tem Cmt, 2014 21:21
Re: izm-B.04:01 » İZBAN - Aliağa-Torbalı Banliyö Hattı
Manisa İzmir arası dağlık kesimdir, demiryolu için biraz maliyetli. İki şehir arasında gidip gelenler Spil Dağını aşmak zorunda kalıyor.
-
- Yıllık Paso
- Mesajlar: 474
- Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47
Re: izm-B.04:01 » İZBAN - Aliağa-Torbalı Banliyö Hattı
Sonuçta İzban A.Ş. isimli şirket İzmir Büyükşehir Belediyesi ile TCDD arasında %50-%50 ortaklık ile kurulmuş. Yatırımlarını da bu ortaklık modeline göre yapıyor. İzmir Büyükşehir Belediyesi niye kaynaklarını yetki alanı dışında kullansın? İstanbul Büyükşehir Belediyesi Gebze'ye metro inşa etmiyor. 

-
- Çok Gezen, Çok Bilen
- Mesajlar: 2700
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: izm-B.04:01 » İZBAN - Aliağa-Torbalı Banliyö Hattı
Biliyorum, İzban'ın konusu değil, ama hazır bu sayfada konuşmuşken buraya eklemek istedim..
Ataköy-İkitelli başlığında, decimus arkadaşımızın bulduğu Aga Enerji sayfasına bakarken gördüm..
Manisa-Menemen Demiryolu da rehabilite ediliyor..
http://www.agaenerji.com/manisa_menemen/
Ataköy-İkitelli başlığında, decimus arkadaşımızın bulduğu Aga Enerji sayfasına bakarken gördüm..
Manisa-Menemen Demiryolu da rehabilite ediliyor..
http://www.agaenerji.com/manisa_menemen/
-
- Çok Gezen, Çok Bilen
- Mesajlar: 2700
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: izm-B.04:01 » İZBAN - Aliağa-Selçuk Banliyö Hattı
Eylül ayında, Torbalı-Selçuk hattı açılmış..
Gerçi Selçuk'tan gelenler Torbalı'da aktarma yapacak ve seferler pek sık değil (günde karşılıklı onar sefer), ama yine de adı İZBAN olduğu için müsaadenizle başlığı değiştirdim..

Gerçi Selçuk'tan gelenler Torbalı'da aktarma yapacak ve seferler pek sık değil (günde karşılıklı onar sefer), ama yine de adı İZBAN olduğu için müsaadenizle başlığı değiştirdim..

- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 17383
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: izm-B.04:01 » İZBAN - Aliağa-Selçuk Banliyö Hattı
Torbalı-Selçuk için kendi tarifesi varsa ayrı başlık haline getirebiliriz, sorun yok
- Kamil16
- Müdavim
- Mesajlar: 919
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44
Re: izm-B.04:01 » İZBAN - Aliağa-Selçuk Banliyö Hattı
İZBAN Banliyösü, en uç istasyonları dikkate alırsak, "Aliağa - Menemen - Alsancak - Tepeköy(Torpalı)" olarak çalışıyor.
Bazı sefer ise "Menemen - Alsancak - Cumaovası" şeklinde yolcuların daha yoğun olduğu bölgede. Tepeköy - Selçuk arasında ise mekik olarak günlük tarifeye göre tren çalışıyor. Yani Selçuk'a gitmek için Tepeköy'de aktarma yapmak zorundasınız.
İZBAN'ın yeni hedefi de Bergama. Aliağa'dan sonra Çandarlı - Bergama'ya kadar güzergahı uzatma projesi başlatıldı.
İZBAN, "Aliağa - Çandarlı - Bergama" Banliyö Hattı İnşaatı şeklinde bir başlık açılabilir.
Bazı sefer ise "Menemen - Alsancak - Cumaovası" şeklinde yolcuların daha yoğun olduğu bölgede. Tepeköy - Selçuk arasında ise mekik olarak günlük tarifeye göre tren çalışıyor. Yani Selçuk'a gitmek için Tepeköy'de aktarma yapmak zorundasınız.
İZBAN'ın yeni hedefi de Bergama. Aliağa'dan sonra Çandarlı - Bergama'ya kadar güzergahı uzatma projesi başlatıldı.
İZBAN, "Aliağa - Çandarlı - Bergama" Banliyö Hattı İnşaatı şeklinde bir başlık açılabilir.
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.
-
- Çok Gezen, Çok Bilen
- Mesajlar: 2700
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: izm-B.04:01 » İZBAN - Aliağa-Selçuk Banliyö Hattı
Bugün eşimi Selçuk İzban durağından trene bindirdim..
Tek binişlik kartı 11 TL karşılığında aldık.. İnince ne kadar iade aldığını sormayı unuttum, sorunca buraya o bilgiyi de ekleyim
Tren Selçuk’tan tam vaktinde, 13:40’ta hareket etti.. Tarife tablosuna göre Tepeköy’e saat 14:03’te varması gerekiyordu, bir iki dakika erken vardı..
Eşim indiği peronun hemen diğer tarafında bekleyen ve üzerinde Menemen yazan trene bindiğini haber verdiğinde, saat 14:03’tü..
İkinci tren de tarifesinde belirtilen 14:17’de hareket etti..
Demirköprü’ye vardığında, saat yine tarifede belirtilen 15:41’di..
Yani eşimin Selçuk-Demirköprü yolculuğu, tam da tarife tablosunda belirtildiği üzere, iki saat bir dakika sürdü..
Tek binişlik kartı 11 TL karşılığında aldık.. İnince ne kadar iade aldığını sormayı unuttum, sorunca buraya o bilgiyi de ekleyim

Tren Selçuk’tan tam vaktinde, 13:40’ta hareket etti.. Tarife tablosuna göre Tepeköy’e saat 14:03’te varması gerekiyordu, bir iki dakika erken vardı..
Eşim indiği peronun hemen diğer tarafında bekleyen ve üzerinde Menemen yazan trene bindiğini haber verdiğinde, saat 14:03’tü..
İkinci tren de tarifesinde belirtilen 14:17’de hareket etti..
Demirköprü’ye vardığında, saat yine tarifede belirtilen 15:41’di..
Yani eşimin Selçuk-Demirköprü yolculuğu, tam da tarife tablosunda belirtildiği üzere, iki saat bir dakika sürdü..
-
- Çok Gezen, Çok Bilen
- Mesajlar: 2700
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: izm-B.04:01 » İZBAN - Aliağa-Selçuk Banliyö Hattı
Bu arada, tarifeye buradan bakıyoruz: http://www.izban.com.tr/Sayfalar/SeferS ... ?MenuId=24
Eğer Selçuk, Belevi veya Sağlık duraklarından birisini kullanacaksanız, önce bu duraklar ile Tepeköy arasındaki seferlerin saatlerine, sonra Tepeköy ile diğer durağın arasındaki seferlerin saatlerine bakmak gerek..
Keşke aktarmayı hesaba katarak tek seferde yapılabilse şu sorgulama..
Tepeköy-Aliağa sorgulaması da biraz kafamı karıştırdı.. Seferlerin hangileri nereye kadar yapılıyor, anlayamadım..
Çok azının Tepeköy-Aliağa arasında kesintisiz çalıştığını anladım, ama Aliağa’dan kalkan trenlerin son duraklarının neresi olduğunu anlayamadım..
Eğer Selçuk, Belevi veya Sağlık duraklarından birisini kullanacaksanız, önce bu duraklar ile Tepeköy arasındaki seferlerin saatlerine, sonra Tepeköy ile diğer durağın arasındaki seferlerin saatlerine bakmak gerek..
Keşke aktarmayı hesaba katarak tek seferde yapılabilse şu sorgulama..
Tepeköy-Aliağa sorgulaması da biraz kafamı karıştırdı.. Seferlerin hangileri nereye kadar yapılıyor, anlayamadım..
Çok azının Tepeköy-Aliağa arasında kesintisiz çalıştığını anladım, ama Aliağa’dan kalkan trenlerin son duraklarının neresi olduğunu anlayamadım..