gnl-HV.07 » Hava Yollarından Genel Haberler

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17164
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Oca Pzr, 2014 12:37

http://www.haber7.com/guncel/haber/1112 ... tal-edildi

İzmir' de yoğun sis nedeni ile hava ulaşımı yapılamıyor

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 08 Şub Cmt, 2014 22:57

2013 Türkiye'nin ilk 5'i
1- İstanbul 70 milyon (51,3 milyon AHL, 18,6 milyon SGH)
2- Antalya 27 milyon
3- Esenboğa 11 milyon
4- İzmir 10 milyon
5- Adana 4 milyon

-> http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_th ... _in_Turkey

Atatürk Havalimanı 51 milyon kişi ile Avrupa Kıtası'nda 5.
Avrupa 1. ise 72 milyon ile Londra Heathrow
Londra'daki havalimanlarının toplam yolcu trafiği ise 141 milyonmuş :shock: :shock: :shock:

-> http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_th ... _in_Europe

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2323
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 08 Şub Cmt, 2014 23:43

Atatürk Havalimanı 51 milyon kişi ile Avrupa Kıtası'nda 5.
Avrupa 1. ise 72 milyon ile Londra Heathrow
Londra'daki havalimanlarının toplam yolcu trafiği ise 141 milyonmuş
Abi, http://en.wikipedia.org/wiki/Global_city adresine göre, Londra ve New York dünyanın en küresel kentleriymiş..

2012'de 45 milyon, 2013'te ise 51 milyon kişiye hizmet veren Atatürk Havalimanı'nın kapasitesi ise 27,5 milyondu sanırım. Bu da zaten uçakların inince en az 20 dakika taksi yapmasının temel sebebi..

Bu arada, Avrupa'da ilk üçe (Londra Heathrow, Paris CDG, Frankfurt) girmek imkânsız, ama Atatürk Havalimanı 2014'te Amsterdam'ı geçebilir ve dördüncü sıraya yerleşebilir. Bu yıl THY'nin açacağı yeni hatlar arasında Rotterdam, Boston ve Montreal de yer alıyor.. Kaynak: http://en.wikipedia.org/wiki/Turkish_Ai ... stinations

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 09 Şub Pzr, 2014 00:29

2010'da SGH'nin CEO'su ile yapılmış bir röportajdan alıntı
"70-80 milyon kapasiteye kadar yolcuya göre plan yapıldı."

Nedendir bilmiyorum ama ya da 3. havalimanına zemin hazırlamak için diyelim; SGH'nın genişletme işini çok ağırdan alıyorlar.
20-25 milyon kapasitesi var şu an ve 2013'te 4 milyon kişilik artışla 18,6 milyona ulaştı. 1-2 sene içinde de kapasitesini aşacaktır zaten.

AHL ise 25-27 milyonluk kapasitesine rağmen 51 milyon yolcuya hizmet vermiş.
Bu yıl THY'nin açacağı yeni hatlar arasında Rotterdam, Boston ve Montreal de yer alıyor..
Bence yönetimler el ele vermeli SGH-AHL arası raylı sistemlerle bağlanmalı bir kaç yıla.

THY zaten yöneticilerin "İstanbul" fantezisine göre hareket eden bir kurum haline geldi.
O kadar büyük, turizm kentleri, hatta başkent Ankara'yı görmezden geliyor birkaç istisna hariç bütün yurtdışı uçuşlarını İstanbul'dan yapıyor, hatta İstanbul'da demeyelim AHL diyelim direk çünkü SGH'yi de son birkaç yıldır kullanıyor karşı tarafta yer kalmayınca tabii.

Nasıl Yenikapı gibi alakasız bir yerde metroları birleştirip aktarma merkezi yapmak istiyorlar bunun aynısını AHL'de yapıyorlar...Türkiye'nin değişik yerlerinden yurtdışına gidenler veya yurtdışından gelenler mecburen İstanbul'a uğramak durumda kalıyor. Sonra gereksiz kapasite israfı vs. gibi durumlar

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Re: gnl-HV.07 » Hava Yollarından Genel Haberler

Mesaj gönderen Kamil16 » 08 Eyl Cum, 2017 19:14

Ryanair'den sonra başka bir havayolu'da ayakta yolcu uçurmayı planlıyor.
Kendi hesabıma böyle bir yolculuk yapmak istemem. :? :) .

http://www.cumhuriyet.com.tr/foto/foto_ ... onemi.html

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Dev havayolu şirketleri Türkiye semalarını terk ediyor

Mesaj gönderen Kamil16 » 18 Ara Pzt, 2017 18:46

İstanbul’a uçuşunu durduran bayrak taşıyıcı havayolu şirketi sayısı 7'ye ulaştı. 5'i Avrupa’dan (Air France, Iberia, Swiss, Alitalia, Austrian) ve 2'si ABD'den (Air Canada, Delta) 7 bayrak taşıyıcısı havayolu son bir yılda İstanbul uçuşlarını durdurdu.

https://tr.sputniknews.com/ekonomi/2017 ... rk-ediyor/

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17164
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: gnl-HV.07 » Hava Yollarından Genel Haberler

Mesaj gönderen Esat » 18 Ara Pzt, 2017 19:09

Bu haber yalan. Avusturya havayolları uzun yıllardır zaten uçmuyordu, pek çok asya kalkışlı havayolu avrupa aktarmasını artık thy üzerinden yaptığı için de zaten diğer havayolları da yolcu bulamıyordu, maksatlı ve art niyetli bir haber, aynı başlıkla verilmesini de şık bulmadığımı bilin.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Re: gnl-HV.07 » Hava Yollarından Genel Haberler

Mesaj gönderen Kamil16 » 19 Ara Sal, 2017 06:31

Aynı haber birçok haber sitesinde var. Haberin özünde yabancı havayollarının, THY ve diğer Türk Uçak şirketleri ile rekabet edememesi yatıyor. Bunun neresi "şık" değil tam tersine bir başarı söz konusu aslında.

http://www.airporthaber.com/havacilik-h ... riyor.html

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17164
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: gnl-HV.07 » Hava Yollarından Genel Haberler

Mesaj gönderen Esat » 19 Ara Sal, 2017 06:53

Haberin internette sunum ve yayılma şekli, kullanılan başlık ve dili şık bulmuyorum, kimsenin içerik okumadığı bir çağda başlık üzerinden algı yaratan haber sitesi ya da haber kime ait olursa olsun benim gözümde art niyetlidir, sptnik gibi oyun oynamakta sınır tanımayan bir haber kanalı için şık değil diyerek hafif bir tabir kullanmışım. Eğer ben de, bir şekilde benzer bir şey yaptı ya da yapıyor isem sizlerde beni uyarın, yanlış anlaşılmasın herkes okuduğu kaynaktan beslenecek tabii ki bundan bir sorun yok ama benim burada hiç saçma sapan olimpik havuz gaz haberlerini verdiğimi gördünüz mü :) kast ettiğim şey biraz da bu dur. Kamil Bey bir kaç kez dile getirdim, sizin beyefendiliğiniz ve şahsınız özelinde bir durum yok, böyle anlaşılacak bir şey yazdı isem affola.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Re: gnl-HV.07 » Hava Yollarından Genel Haberler

Mesaj gönderen Kamil16 » 14 Oca Pzr, 2018 09:23

Trabzon Havalimanında dün gece büyük bir tehlike atlatıldı. Pegasus'un Ankara - Trabzon seferi yapan uçak, pist dışına çıktı ve denize ramak kala çamura saplanmış olarak durdu. Allahtan kimsenin burnu kanamamış. Kötü hava koşullarının etken olduğu söyleniyor. Büyük geçmiş olsun.

İzlediğim kadarı ile hemen bir tartışma başladı. Trabzon Havalimanı bu trafik yükü altında iken yıllardır söz verilen 2.pist yapılmadı ama komşu iller Ordu-Giresun'a deniz doldurularak havalimanı yapıldı. Şimdi de Rize-Artvin'e yapılıyor diye.

Bu arada, Trabzon Havalimanında denize paralel pist var. Kuzey rüzgarlarından direkt etkileniyor. Pist çevresinde niçin güvenlik çiti ya da bariyerler yok?
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17164
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: gnl-HV.07 » Hava Yollarından Genel Haberler

Mesaj gönderen Esat » 14 Oca Pzr, 2018 17:48

Evet, gerçekten ucuz atlatılmış bir kaza olduğunu düşünüyorum, hem yolculara hem de personel ve havayoluna büyük geçmiş olsun. Neden, niçin ya da tedbirler hakkında bir yorum yapmayı kendi adıma doğru bulmadım, uzak olduğum bir konu, Kamil Bey in önerisi uygulanabilir bir şey midir, eğer öyle ise acaba gerçekten böyle bir hava tünelinde testleri yapılıp falan mı yapılır yoksa bizdeki kafa ile yavv koyalım rüzgar bariyerlerini deyip yapılır da bu sefer o bariyer nedeni ile daha tehlikeli türbülanslı hava akımları falan mı oluşturulur, bilemiyorum. Tamam havacılıkta yapılan her iş binlerce test ve detaydan geçerek yapılıyor da, neyse.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17164
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: gnl-HV.07 » Hava Yollarından Genel Haberler

Mesaj gönderen Esat » 29 Kas Cum, 2019 13:10

Geçenlerde Atlas Global in operasyon durdurma kararında İHL nin masraflarının ağır olması ile ilgili bir takım söylemler dolaşmış sanırım, twitterda bu konu ile ilgili bir takım bilgiler gördüm, buraya paylaşıyorum. Bu hesabın diğer iddiaları dile getirenlerin kaynaklarından daha sağlam bir kaynak olduğuna da eminim. bu arada, bana göre -eksikleri olmasına rağmen- İHL bu ülkede yapılmış en doğru işlerden birisidir.

https://twitter.com/meraklihavaci/statu ... 61857?s=20
Meraklı Havacı ✈️😍
@meraklihavaci
·
Başlayalım! 🕺

Şu an İstanbul Havalimanı’nda toplam 7⃣3⃣ havayolu şirketi tarifeli uçuş düzenlenliyor ve🔟adet yeni havayolu şirketi de ilk kez İstanbul Havalimanı'ndan uçuş düzenlemeye başladı.

Şimdi paylaşacağım bilgi, maliyetler mi yoksa kazançlar mı noktasında fikir verebilecek önemli bir bilgi olacaktır :
İstanbul Havalimanı’nda yeni havayolu şirketlerinin sayısının artmasının yanında mevcut frekans sayıları da 2⃣ katına çıktı...
Şöyle bir düşünelim arkadaşlar:

A-B-C-D-E-F'nin kâr ettiği ve daha fazla uçuş yaptığı X Havalimanı'nda, Z firması bazı operasyonlarını durdurmak istiyorsa bunun sorumlusu havalimanı mıdır?
Olmadığı net şekilde bellidir.
Arkadaşlar, bir havalimanında artan talebin yanında havayolu şirketlerinin maliyetleri ve karlılığı, ağırlıklı olarak kendi operasyonel verimlilikleri, maliyet yönetim politikaları ve uçuş düzenledikleri hatlarının karlılığı ile oluşmaktadır.

ÖNEMLİ: Bu İstanbul Havalimanı'ndan bağımsız olarak, "teknik" bir gerçektir.

Bir bilgi daha vereyim...
Havayolu şirketlerinin asıl büyük maliyetleri personel ve yakıt giderleridir.

❗️Personel maliyetlerinin toplam işletme giderleri içerisindeki payı yaklaşık %15-17,

❗️Yakıt giderlerinin payı %30-35,

❗️Havalimanı giderlernin payı ise %5 civarındadır.
Bu bilgiyi niye verdim?

BÜYÜK GÖÇ dediğimiz AHL'den İST'ye taşınma sonrasında havayolu şirketlerinin '🛫havada bekleme' sürelerinin önemli ölçüde azalması sebebiyle, (en yüksek gider kalemi olan) yakıt giderlerinde %4'lük bir tasarruf sağlandığı tespit edilmiş. Doğru bilgi bu.

Burada yanlış ve yanıltıcı bilgi olarak paylaşılan bir veriyi de doğru olarak paylaşmak istiyorum.

Kuş Çarpması ve Pas Geçme istatistiklerinden bahsetmek istiyorum. Size doğru bilgileri 'ölçülmüş veri' yani bilimsel olarak ispatlanmış bilgi şeklinde vereyim.

Kuş çarpması oranları
---
AHL : 122 kuş çarpması (Nisan-Ekim 2018)
İST : 40 kuş çarpması (Nisan-Ekim 2019)

İST'de AHL’den %68 oranında daha az kuş çarpması olayı yaşanmıştır.

Toplam kuş çarpmalarının sadece 3'ünde uçak hasarı oluşmuştur.

#MeraklıHavacı sundu!
Doğru bilgiyle donanalım, yanlış bilgiden kaçalım!

Merak edip araştırmak kadar güzeli yok.
Sizin merak ettiklerinizi, sizle birlikte öğrenmek ise çok daha güzel.

Doğru bilgiyi paylaşırsanız sevinirim.

Herkese teşekkür ederim!

Cevapla

“Hava Yolları” sayfasına dön