ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1927
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 01 Nis Pzt, 2019 12:00

İki hafta önceki basın mensuplarıyla birlikte yapılan deneme sürüşü devam ettiriliyor mu?

Yoksa, sürekli deneme sürüşlerine geçiş için tamamlanması gereken bazı imalatlar mı var?

Varsa, ne zaman bu imalatlar tamamlanır ve düzenli deneme sürüşlerine başlanır?

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1033
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen decimus » 02 Nis Sal, 2019 19:59

Engin Y yazdı:İki hafta önceki basın mensuplarıyla birlikte yapılan deneme sürüşü devam ettiriliyor mu?

Yoksa, sürekli deneme sürüşlerine geçiş için tamamlanması gereken bazı imalatlar mı var?

Varsa, ne zaman bu imalatlar tamamlanır ve düzenli deneme sürüşlerine başlanır?
Engin Bey,

Test sürüşleri şu an itibari ile sadece gece 00:00 ile 05:00 saatleri arasinda yapılıyor.Bunun nedeni ise gündüz vardiyasinda hala bitmeyen elektromekanik isler ve ince işler.Gece hatta elektrik verip hiç kimsenin hatta çalismadigindan emin olunduktan sonra Tekstilkent - Mecidiyekoy arasinda trenler test suruslerine devam etmektektedir.

Bu test sürüşleri ne zaman tam güne yayılır sorusunu ise şu an cevaplamak çok zor.

Hedef hala bu hattı yıl sonunda Tekstilkent - Mecidiyeköy olaral açmak fakat şu an için en büyük problem Tekstilkent Depo Sahasi Insaati.Burasinin ne kadar hazir olacaği da çok önemli

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1927
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 15 Nis Pzt, 2019 13:00

Teşekkürler decimus..

Test sürüşlerine ilişkin bilgi vardır diye hattın internet sitesine gireyim dedim, ama eskiden var olduğuna emin olduğum http://www.mecidiyekoymahmutbeymetrosu.com veya http://www.mahmutbeymecidiyekoymetrosu.com adresleri geçersiz..

Yüklenici Alarko'ya bakayım dedim, onda da üç satır yazı var: https://www.alarko.com.tr/tr/faaliyet-g ... -mahmutbey
Anahtar teslim proje, Kabataş-Mecidiyeköy-Mahmutbey arasında 22,5 km uzunluğundaki raylı toplu ulaşım sisteminin 5,5 km'lik TBM/NATM tünel inşaat çalışmaları ve viyadüklerle birlikte mühendislik, tedarik, inşaat, montaj, sistem entegrasyonu, test ve işletmeye alma işlerini, 3 istasyonun tüm inşaat işlerini, 15 istasyonun finiş ve elektromekanik işlerini, 1,5 kilometrelik depo alanı bağlantı hattını, depo alanının üstyapısını ve bakım binalarını kapsamaktadır.
Hatta bir de "3 istasyonun tüm inşaat işleri" demişler, ama sonradan eklenen Fulya/Gayrettepe durağı ile birlikte Alarko'nun tümünü inşa edeceği durak sayısı dörde yükselmemiş miydi?
Anlayacağınız, güncel herhangi bir bilgi olmadığı gibi var olan bilgi de eksik ve hatalı..

Neyse, Allah kerim, hayırlısıyla görürüz inşallah açıldığı zamanı..

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1927
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 15 May Çrş, 2019 16:50

Haberden anladığım kadarıyla, bugün dört vagon daha depoya getirilmiş ve raylara indirilmiş..

http://www.cumhuriyet.com.tr/haber/turk ... lindi.html

İstanbul'un ikinci, Avrupa yakasının ilk sürücüsüz metrosu Kabataş-Mahmutbey metro hattında yeni trenler getirildi. Raylara indirilen trenlerin test sürüşü ve sinyalizasyon testleri yapılacak.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından yapımına 2014’te başlanan Kabataş – Mahmutbey Metro Hattı çalışmalarında sona gelindi. Kabataş’tan başlayıp Mecidiyeköy-Çağlayan-Kağıthane-Nurtepe-Alibeyköy-Yeşilpınar-Veyselkarani-Akşemsettin-Kazım Karabekir-Yenimahalle-Karadeniz Mahallesi-Tekstilkent-Yüzyıl-Göztepe Mahallesi-Mahmutbey güzergahını takip edecek olan toplam 24,5 kilometrelik hattın ilk vagonları 24 Ocak 2019’da raylara indirilmişti.

Ardından sinyalizasyon çalışmalarını da başlayan hattın yeni tren sevkiyatı bugün yapıldı. 4 ayrı bölümden oluşan sürücüsüz metro vagonları sabah saatlerinde TIR’larla Tekstilkent’e yapılan ve daha sonra depo olarak kullanılacak Giyimkent – Tekstilkent İstasyonu’na getirildi. Daha sonra vagonların her biri vinçler yardımıyla raylara indirildi. Raylara indirilen trenlerin iç testleri yapılmasının ardından test sürüşü ve sinyal testi yapılacak.

19 istasyonlu Kabataş - Mahmutbey metro hattının bu yılın son çeyreğinde açılması planlanıyor.

Resim

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1927
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 28 May Sal, 2019 10:58

Alibeyköy Metro Durağı şantiyesindeki boş konteynerler sökülürken yangın çıkmış..
Konteynerlerin sökülmesi ve şantiyelerin yavaş yavaş kapanması, güzel haber..
Bu yıl açılacağına dair umudum yok, ama inşallah 2020 Ramazan Bayramı'ndan önce açılışını görürüz..

Decimus arkadaşımız, metro inşaatlarını ve şantiyelerdeki gelişmeleri çok yakından takip ediyordu; ancak son zamanlarda kendisinden haber alamıyoruz..
Belki kendisinde deneme sürüşlerinin gidişatına dair daha güncel haberler vardır..

Haber: https://www.evrensel.net/haber/380269/a ... ngin-cikti
İstanbul Alibeyköy’de metro inşaatı şantiyesinde, söküm yapılan konteynerlerde yangın çıktı. Ölen ya da yaralanan olmadı.

İstanbul Eyüpsultan Güzeltepe Mahallesi'nde bulunan Alibeyköy metro inşaatı şantiyesinde yangın çıktı.

Şantiye alanındaki boş konteynerde söküm çalışmaları sırasında çıkan yangın diğer konteynerlere de sıçradı. Olay yerine çok sayıda itfaiye ekibi sevkedildi.

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1927
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 30 May Prş, 2019 14:06

Metro hattının iki viyadük durağı, Yandex haritasının uydu görüntülerinde net bir şekilde seçilebiliyor..

Kâğıthane Durağı: https://yandex.com.tr/maps/11508/istanb ... 79017&z=17
kagithane.PNG

Alibeyköy Durağı: https://yandex.com.tr/maps/11508/istanb ... 78977&z=17
alibeykoy.PNG
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1033
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen decimus » 11 Haz Sal, 2019 02:25

Herkese Selamlar,

2016 Aralık ayında hiç bir mantıklı sebep olmadan ani bir kararla yapımı devam eden 6 metro hattının durdurulması dan sonra Istanbul'da metro inşaatlarında hayat durdu nerdeyse.O günden beri olumlu, güzel diyebileceğimiz bir haber alamadik.Bu nedenle bu platformda da bilgi aliş-verişi gittikçe azaldi benim için.

Gelelim Şimdi Kabataş-Mahmutbey hattında son dönemde yaşanan gelişmelere.Malum şu an devam eden çok az sayıda ki projeden biri !

Kabataş- Mahmutbey metrosunda son durumuna gelmeden önce biraz projenin başlangıçından bu güne kadar gelen süreci özetlemek istiyorum.

Bildiğiniz gibi IBB 1. Etap olan Mecidiyekoy - Mahmutbey kısmının kaba işlerini Gülermak-Kolin-Kalyon ortaklığına verdi.Hattın 2. Etabi olan Mecidiyekoy-Kabatas ve 1. Etabın ince,elektromekanik ve sinyalizasyon işleri ise Alarko'ya verildi.

Tabi bu 2. Etabı Alarko'nun alması metro piyasasında çalışan bir çok kişiyi çok şaşırtti.Çünkü Alarko uzun zamandır Istanbul'da metro yapmıyor (makyol ile birlikte yaptiği etiler metrosu km bakımından küçük ve ortaklıği olduğundan tam anlaşılmamıştir) ve kurumsal kimliği nedeniyle büyük beklenti yaratıyordu.Diger alışık olduğumuz iş zamanında yapamayan,kalitesiz ve iş güvenliğine değer vermeyen firmalar gibi mi yapacak yokpsa tam tersi mi olacak herkes merak ediyordu.Piyasada çok buyuk bir beklenti olustu.16 Nisan 2015'de ilk ihale yapıldı ve Alarko firması haziran 2015'de sahalara giriş yaparak çalışmalar başladi.

Alarko bu projede 2 TBM kullanma planı yaptı.Alan darlığı nedeniyle 2 TBM aynı şantiye yerine birbirine en uzak şantiyelerden koyma karari aldi.Bu karar kimine göre doğru kimine göre ise yanlişti fakat artik 4 sene geçtiğine göre ve 2 Numaralı TBM hala Yıldız istasyonunda ( güncel bilgi yakin zamanda son durak Fulya'ya doğru hareket edecek) olduģunu düşünürsek bu kararın ne kadar yanlış olduğunu görebiliriz.Çunkü eğer 2 TBM de Fulya istasyonundan birlikte konulsaydı şu ana kadar TBM'ler kazıları bitirmiş olacaktı.Fakat 1 Numarali TBM Fulya digeri ise Kabataş kararı alininca 2 Numalari TBM'de burdan yapılan kazılarda tarihi eser bulguları çıkınca 2 Numarali TBM makinasının girişi çok gecikti.Bu nedenle hala TBM kazılari 4 senedir çok uzun olmayan Fulya- Kabataş arasında bir türlu bitmek bilmedi.

TBM sadece trenlerin gideceği tuneller için seçilen kazı modeli.Birde peron ve istasyon için seçilen NATM modeli ile açilan tünellere bakalım.Burda da yine Alarko tünel piyasasında en son akla gelen firmalara bu hattın NATM kazılarıni çok ucuza yapıyor diye verince işler sarpa sardı ve malesef 4 yıldır peron ve istasyonların kazılari bitmek bilmedi.Bildiģiniz gibi bir mal veya hizmer piyasada % 20-30 ucuz ise muhtelemen bir yerlerde biseyler eksik yapılıyordur.Bu da herkesin bildiği çok basit bir gerçektir.Bu taşeronlara bu işi vermek daha başında bu işin zamaninda bitmeyecegıni bilmek demek.Bile bile hala bu işler veriliyorsa demek ki IBB'den işlerin gecikmesi durumunda herhangi bir ceza gelmeyeceği dusunuldugu içindir diye dusunuyorum.Belki de yanılıyorum ama başka mantıklı bir açıklama bulamıyorum.

Özetlemek gerekirse projenin başlangıçindan bu güne geçen 4 yılda Mecidiyekoy-Kabataş gibi çok kısa bir mesafenin tünel işleri yapılan çok büyük hatalardan dolayi hala devam etmektedir.Benim aklım almıyor 4 yılda bu alanda ne yapıldı ve hala nasıl bitmiyor bu işler ?

Bu arada Beşiktaş istasyonunda fore kazık çalişmaları başladi.Fakat fore kazık bittikten sonra tekrar arkelojik kazılar devam edecek.Daha çok uzun bir süre Beşiktaş istasyonunda istasyon imalat işleri başlayamacak.

Alarko'nun devam ettiği 1. Etap yani Mecidiyekoy - Kabataş arasında da gerek Alarko'nun çalıştığı ucuz taşeronlar gerekse de IBB'den alınan hak edişlerin zamaninda yapilmamasi nedeniyle işler planlandıği gibi gitmiyor malesef !! Bu yıl sonu yapılmasi planlanan açilışi etkilemez umarım !

Gelelim Test sürüşlerine !

Her şeye rağmen hala gece test sürüşleri devam ediyor.Bu kadar olumsuzluk varken yıl sonu içi açilıs nasil olacak çok merak ediyorum.Umarım.her şey yoluna girer ve yıl sonunda Tekstilkent - Mecidiyekoy kismi açilır !

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1927
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 11 Haz Sal, 2019 09:11

İnşallah bu yıl içinde hizmete girer bu metro hattı..

Uzun zaman sonra sizden haber aldığımıza sevindim dostum, bu kadar özletmeyin kendinizi..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16838
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 11 Haz Sal, 2019 11:24

Beklenti büyük, bütün planlar ve açıklamalar bu yıl sonu için yapıldı umarım başkaca bir aksilik çıkmaz ve bir metro hattı açılışına daha tanıklık ederiz.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1033
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen decimus » 11 Haz Sal, 2019 21:43

Engin Y yazdı:
11 Haz Sal, 2019 09:11
İnşallah bu yıl içinde hizmete girer bu metro hattı..

Uzun zaman sonra sizden haber aldığımıza sevindim dostum, bu kadar özletmeyin kendinizi..
Çok teşekkürler dostum.

Aslında projelerden çok fazla haber geliyor ama malesef bunların % 90'ı olumsuz haber olduğu için insanların içini karartmamak için içimden paylaşmak gelmiyor.Sürekli negatif bilgiler paylaşıp kimsenin demoralize olmasını istemem.Bakalım bu seçimler atlatıldıktan sonra metro projelerinin geleceği netleşecek.Seçimlerden sonra güzel haberler alırız inşallah.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön