ank-HT.01 » Ankara Hızlı Tren Garı

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Re: ank-HT.01 » Ankara Hızlı Tren Garı

Mesaj gönderen Kamil16 » 09 Eki Pzt, 2017 18:59

Ankara YHT Tren Garı, devasa bir AVM gibi olmuş. Tek Kat, zeminde demiryolları var. Metro ile hiçbir entegrasyon yok. Vatandaş, Otobüs ya da Taksi ile gelecek ve trene binecek..

Dev YHT AVM-Garda birçok ticari alan var ama büyük oranda boş dükkanlar. Hatta açılanlar kapanıyor. En üst katta yemek yeme mekanları var. Bina içinde yönlendirmeler yetersiz.

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2714
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ank-HT.01 » Ankara Hızlı Tren Garı

Mesaj gönderen Engin Y » 28 Haz Cum, 2019 07:38

Bugün, Ankara'daki YHT kazasının öncelikli sebebinin oradaki alışveriş merkezi yönetiminin isteği yüzünden trenlerin trafik düzeninin değiştirilmesi olduğunu duydum tesadüfen..
Araştırdım, gerçekten de böyle bir olay yaşanmış, aşağıya yapıştırıyorum..
Alışveriş merkezi çok soğuk oluyor diye garın doğu çıkışındaki kapılar kapattırılmış..
Garın olduğu yere alışveriş merkezi inşa ettirirseniz, olacağı bu..

Haber (20 Aralık 2018): http://www.hurriyet.com.tr/gundem/dogu- ... i-41057628
Ankara'da tren faciasıyla ilgili soruşturma sürerken, 7 Aralık’ta yapılan ve makas değiştirmede sıkıntılara yol açan trafik düzenlemesinin, YHT Garı’nın da içinde bulunduğu alışveriş merkezi ATG Mall’un talebiyle yapıldığı iddia edildi.

Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası Ankara Şube Başkanı İsmail Özdemir, sinyalizasyon eksikliğinin yanı sıra, 7 Aralık’ta TCDD 8. Bölge Müdürlüğü tarafından yayınlanan ve 9 Aralık’tan itibaren yürürlüğe giren Ankara Batı Trafik Düzenlemesi’nin kazaya sebep olduğunu iddia ederek, özetle şunları söyledi:

‘AVM ÇOK SOĞUK OLUYOR’

“Söz konusu düzenleme yayınlanmadan önce batı hattından (Eskişehir-Konya) gelen hızlı trenler, 2. hattan perona giriş yapar ve yolcusunu indirdikten sonra tünelden doğu istikametine doğru giderek çıkış yapar, burada makas değiştirerek, 1. hatla bağlantılı olan yola çıkardı. Yani, makasını değiştirdikten sonra tekrar peronuna gelir, böylece diğer yola geçme, karşı yönden gelen trenle karşılaşma ihtimali ortadan kalkardı.
Proje de zaten ona göre çizilmişti. Yeni düzenlemenin gerekçesini biz anlamadık. Bu emri yazan daireye sormak lazım. Ancak peronlarda dönüşü sağlayan tünelin iki taraflı hava akımı yaratması nedeniyle hem peronların hem de AVM’nin çok soğuk olduğu yönünde şikâyetler geliyordu. AVM yönetimi de bu şikâyetleri TCDD yönetimine iletmiş. Bu şikâyetlerin akabinde, 7 Aralık’ta yayınlanan emirle, trenlerin perondan çıkış yaptıktan sonra makas değiştirmesine karar verildi. Bu yeni düzenlemeyle, 2. hattan gelen perona giriş yapan tren, makas değiştirmeden yine 2. hattan çıkış yapıyor, makas yolda değiştiriliyordu. Zaten kaza da bu şekilde oldu.

HAT SAYISI AZALDI

En başta bir alışveriş merkezinin, demiryollarına getirilip yapılması bir hata. Bizim burada 17 demiryolu hattımız vardı. AVM yapıldıktan sonra hat sayısı 13’e düştü. Geçmiş dönemlerde tren trafiğinin yoğun olmadığı dönemlerde zaten ihtiyacımıza zor yetiyordu. Ama şimdi de ilave Başkentray projesiyle seferler arttırıldı. Şu an için ihtiyaca cevap vermeyen bir Ankara Tren Garı, Sivas trenleri başlayınca bu manevralar nasıl yapılacak, o ihtiyaca nasıl cevap verecek bilinmiyor.”

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17406
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ank-HT.01 » Ankara Hızlı Tren Garı

Mesaj gönderen Esat » 28 Haz Cum, 2019 08:28

daha detaylı okuyup, öğrenip yazmak isterim aslında ama genel olarak şöyle söyleyeyim. Bir YHT garı AVM yapmak için en uygun noktadır, bu anlamda tartışmak bence gereksiz, hata yeni projede daha az yol inşa edilmesidir, hata projeyi çizenlerin binanın havalandırmasını düşünmeden sadece binanın dış görüntüsü ile yapıp geçmeleridir, ve eğer gerçekse hata avm nin talebinin ciddiye alınarak işletmenin yeniden düzenlenmesidir

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2714
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ank-HT.01 » Ankara Hızlı Tren Garı

Mesaj gönderen Engin Y » 18 Eyl Cum, 2020 10:16

Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı için Limak-Kolin-Cengiz konsorsiyumuna 27 milyon TL garanti bedeli ödenecek: https://t24.com.tr/haber/ankara-yuksek- ... cek,903785
Resim

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'nın Limak-Kolin-Cengiz ortaklığına 2020'nin ilk 7 ayı için yolcu başına 1,5 dolardan 3 milyon yolcu garantisi verdiği Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı’nı, 553 bin 409 yolcu kullandı. CHP Zonguldak Milletvekili ve KİT Komisyonu Üyesi Deniz Yavuzyılmaz, Pandemi nedeniyle nisan ve mayıs aylarında seferlerin durdurulmasına rağmen sözleşmede mücbir sebeplere ilişkin bir ibare olmadığını hatırlatarak, Hazine'nin, garı kullanmayan 2 buçuk milyon yolcu için işletmeciye yaklaşık 27 Milyon TL ödeyeceğini kaydetti.

TCDD, Covid-19 pandemisi nedeniyle Yüksek Hızlı Tren (YHT) seferlerini 28 Mart’ta durdurdu. Tren seferleri, normalleşme süreci kapsamında, 1 Haziran’da yarı kapasite ile yeniden başlatıldı. Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı’nın kapandığı, yeniden açılsa da yarı kapasite ile çalıştığı yılın ilk 7 ayında, sözleşme gereği, Limak-Kolin-Cengiz konsorsiyumuna, 3 milyon yolcu için garanti bedeli olarak KDV hariç yaklaşık 34 Milyon TL ödenecek.

CHP Zonguldak Milletvekili ve KİT Komisyonu Üyesi Deniz Yavuzyılmaz, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu’nun yanıtlaması istemiyle CİMER’e yaptığı bilgi edinme başvurusunda, yılın ilk 7 ayında Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı’ndaki yolcu sayılarını sordu. Bakanlık, Yavuzyılmaz’a gar çıkışlı olarak sadece 553 bin 409 yolcunun garı kullandığını; sözleşmede salgın, hastalık gibi mücbir sebeplerle ilgili bir madde olmadığı yanıtını verdi.

ANKA'ya konuşan Yavuzyılmaz, 2020 yılında Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı çıkışlı toplam 5 milyon yolcuya garanti verildiğini hatırlattı. Yavuzyılmaz, ilk 7 ay için 3 milyon yolcu garantisi verildiğini, sayı 553 bin’de kaldığı için garı hiç kullanmayan yaklaşık iki buçuk milyon yolcu için, yolcu başına 1,5 dolar olmak üzere, bugünün kurundan yaklaşık 27 Milyon TL ödeme yapılacağına dikkat çekti.

Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı’nı, yap-işlet-devret (YİD) yönetimiyle Limak-Kolin-Cengiz ortaklığı yaptı. TCDD Genel Müdürlüğü ile üçlü ortaklık arasında bir YİD uygulama sözleşmesi imzalandı. 2 Ekim 2013 tarihli bu sözleşme, 21 yıl 7 ay süreliydi. Bu sürenin 19 yıl 7 ayı işletme için verilmişti. Devlet, bu işletme süresinin de 14 yılı için üçlü ortağa garanti vermişti. TCDD, yolcu başına da 1.5 dolar artı KDV üzerinden üçlü şirkete, 2037'ye kadar her yıl ödeme yapmaya devam edecek.

Cevapla

“Hızlı Tren [İşletmedeki Hatlar]” sayfasına dön