ist-L.03 » Kuzey Marmara Otoyolu [İnşaat Süreci]

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2310
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-L.03 » Kuzey Marmara Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 22 Haz Cmt, 2019 09:15

Engin Y yazdı:
17 Haz Pzt, 2019 21:38
Bakan, KMO ile TEM bağlantısının bu hafta sonu açılacağını belirtmiş; ama kavşak adı belirtmemiş ve Internet’te aratınca da hangi kavşağı kastettiğini bulamadım..

Yanılıyor olabilirim, ama sanki Çatalca’daki KMO çıkışı ile TEM arasında inşa edilmekte olan kestirme yolu kastediyor..
Evet, KMO ile TEM arasında açılacak olan bağlantı yolu, Çatalca’daymış..

Duyuru: http://www.kgm.gov.tr/Sayfalar/KGM/Site ... ameter=603
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı M.Cahit TURHAN, yaptığı açıklamada, Kuzey Marmara Otoyolu'nun TEM ile bağlantısını sağlayacak Çatalca Çevre Yolu'nun bu hafta sonu hizmete açılacağını belirtti.

Yapımı tamamlanan Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün taşıdığı trafiği, bu güzergâh sayesinde Çatalca'ya ulaştırmak ve Edirne yönünden Mahmutbey Kavşağı'na gelen trafiği de çok öncesinden Çatalca Çevre Yolu üzerinden Kuzey Marmara Otoyolu'na yönlendirme imkanı olan proje ile ayrıca, Çatalca'ya taşınan Halkalı Gümrük Müdürlüğü arasındaki bağlantı da bu güzergah ile sağlanacak. Subaşı Ayrımı – Çatalca Yolu aynı zamanda; Çatalca, Büyükçekmece ve Avcılar ilçelerini İstanbul Havalimanı'na bağlayarak İstanbul'un artan şehir içi trafik yoğunluğunu da azaltacak.

12 Nisan 2016 tarihinde ihalesi yapılarak yapımına başlanan Subaşı Ayrımı – Çatalca Yolu, 16 km'den oluşuyor. 2 x 3 şeritli, bitümlü sıcak karışım kaplamalı ve bölünmüş yol olarak, yüksek geometrik ve fiziki standartlarda yapılan yeni yol, çevreyolu olarak yerleşim birimlerinin iç trafiğini de rahatlatacak şekilde projelendirildi.
Yaptığı açıklamada, bu yolun bölgedeki sanayi kuruluşları için çok önemli olduğuna değinen TURHAN, konuşmasına şöyle devam etti: "Kanal İstanbul'un yapılması da bölgedeki gelişmeye hız katacak. Bu noktada bölgede oluşacak kapasiteyi de karşılamak için Başakşehir Kavşağı'ndan Cebeci Mahallesi'nin altından Hasdal Kavşağı'na, oradan da Kuzey Marmara Otoyolu'na bağlayacak bir projeyi de hayata geçireceğiz."

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2310
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-L.03 » Kuzey Marmara Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 18 Tem Prş, 2019 10:26

KMO, Kınalı - Çatalca bölümü bu yıl açılır. Avrupa yönünden gelen ağır vasıtalar, Çatalca bağlantısına yönlendiriliyor.

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2310
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-L.03 » Kuzey Marmara Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 06 Ağu Sal, 2019 14:00

Sanırım ağırlığı Çatalca ile Kınalı arasına verdikleri için projenin İzmit bacağındaki ilerleme çok hızlı değil gibi, ama bu kesimde Sevindikli'den tünellere kadar yolun asfaltı atılmış gibi gözüküyor, İzmit'teki kavşaklarda da en fazla iki üç aylık iş var diye tahmin ediyorum; tabii bu kesimde önemli olan tünellerin ne durumda olduğu..

Sevindikli ile ilk tünel arasındaki yol: https://apps.sentinel-hub.com/eo-browse ... el-2%20L1C

Tüneller arası viyadük: https://apps.sentinel-hub.com/eo-browse ... el-2%20L1C

İzmit'teki kavşaklar: https://apps.sentinel-hub.com/eo-browse ... el-2%20L1C

Bu kavşaklardan batıdaki, İzmit-Kandıra Yolu'na yonca kavşak ile bağlanacak: https://apps.sentinel-hub.com/eo-browse ... el-2%20L1C

Doğudaki kavşak ise TEM'e trompet kavşak ile bağlanacak: https://apps.sentinel-hub.com/eo-browse ... el-2%20L1C

Aşağıdaki resimde, İzmit'teki kavşakların son durumunu (3 Ağustos) görebilirsiniz..

uydu.PNG
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Re: ist-L.03 » Kuzey Marmara Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Kamil16 » 06 Ağu Sal, 2019 16:33

KMO, Kınalı - Çatalca bölümü sanırım 29 Ekim'de açılır. Avrupa yönünden gelen ağır vasıtalar, Çatalca bağlantısına yönlendiriliyor.

KMO Hadımköy bağlantısında önemli. Hadımköy, Esenyurt, Kıraç'taki Sanayi kuruluşlarının malzeme hareketi, ağır tonajlı kamyonlar için bu bağlantının tamamlanması da gerekiyor ki, Mahmutbey boşalsın.. 8)

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2310
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-L.03 » Kuzey Marmara Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 26 Şub Çrş, 2020 17:46

KMO'nun Kınalı-Çatalca kesimi, 7 Mart'ta açılıyormuş: https://www.haberturk.com/kuzey-marmara ... 94-ekonomi

Yeni açılacak kesim, aşağıdaki haritada siyah ile gösteriliyor ve daha önce Yassıören-Çatalca kesimi için yapılan şu duyurudan anladığım kadarıyla, uzunluğu 28 km: https://www.resmigazete.gov.tr/ilanlar/ ... %20(7).pdf

Haritanın kaynağı: https://yandex.com.tr/harita/106128/cat ... 39949&z=11

Kinali.PNG
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2310
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-L.03 » Kuzey Marmara Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 06 Mar Cum, 2020 08:11

Kınalı-Çatalca arası, Pazartesi hizmete açılıyor: https://www.resmigazete.gov.tr/ilanlar/ ... 06-4-4.pdf

Böylece, 1. Kesim'in inşaatı tamamlanmış olacak ve Kınalı-Büyükçekmece arasındaki iki şeritli otoyoldan kurtulmuş olacağız..
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Karayolları Genel Müdürlüğünden:
Kuzey Marmara Otoyolu (3. Boğaz Köprüsü Dahil) Projesi Kınalı-Odayeri (Bağlantı Yolları Dahil) Kesiminin Yap-İşlet-Devret Modeli ile Yapılması, İşletilmesi ve Devri İşinde 1. Kesim Kınalı-Yassıören Kavşağı kapsamında yer alan Kınalı Kavşağı-Çatalca Kavşağı (0+430-27+862) arası kesiminin, 6001 Sayılı Karayolları Genel Müdürlüğünün Hizmetleri Hakkındaki Kanunun 15. Maddesi gereğince trafiğe açılması Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından onaylanmıştır.
1. Otoyolun bu kesimi 09.03.2020 tarihinde saat: 00:01’den itibaren trafiğe açılacaktır.
2. Belirli yerler (Köprülü Kavşaklar, Ücret Toplama İstasyonları v.b.) ve şartlar dışında Otoyola giriş ve çıkış yasaktır. Karayolu sınır çizgisi boyunca tesis edilmiş olan telçitler veya duvarlar bu tür çıkışları engellemek amacıyla tesis edildiğinden bu engellerin açılması, yıkılması, kesilmesi ve başka şekilde tahrip edilmesi yasaktır.
3. Erişme Kontrollü Karayolu olarak trafiğe açılan bu kesime, yayaların, hayvanların, motorsuz araçların, lastik tekerlekli traktörlerin, iş makinelerinin ve bisikletlilerin girmesi yasaktır.
4. Bu kesimde mecburi asgari hız 40 km/saat olup, azami hız geometrik standartların müsaade ettiği limitlerdir. (Max. hız 120 km./saat)
5. Erişme Kontrollü Karayolu olarak trafiğe açılan bu kesimde ve kavşaklarda duraklamak, park etmek, geri dönüş yapmak ve geri gitmek yasaktır. Zorunlu hallerde en sağdaki emniyet şeridinde (bankette) durulabilir.
6. Otoyola cephesi bulunan müesseselerin kendi faaliyetlerini sürdürdükleri binalarına tanıtma levhaları koymak istemeleri halinde, Karayolları Genel Müdürlüğü'nden ve Görevli Şirketten izin almaları gerekmektedir.
7. Kuzey Marmara Otoyolu (3. Boğaz Köprüsü Dahil) Projesi Kınalı-Odayeri (Bağlantı Yolları Dahil) Kesiminin Yap-İşlet-Devret Modeli ile Yapılması, İşletilmesi ve Devri İşinde 1. Kesim Kınalı-Yassıören Kavşağı kapsamında yer alan Kınalı Kavşağı-Çatalca Kavşağı (0+430-27+862) arası kesiminin yapımı, bakımı ve işletilmesi sözleşmesi gereği üstlenici Görevli Şirket tarafından yürütülecektir.
8. 6001 Sayılı Karayolları Genel Müdürlüğünün Hizmetleri Hakkındaki Kanunun 15. maddesi gereğince ilan olunur.
Resim

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 307
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

100 KM METRONUN PARASI YİD'E GİTTİ !

Mesaj gönderen Hector Troas » 06 Mar Cum, 2020 09:08

Eskiden olsa bir açılış olunca heyecanlanırdım, artık yaşlandım galiba :) Çok üzülüyorum. Bu sene 20 Milyar TL ödeme var. Garantili geçişler için. Bu paralarla kendi metrolarımızı yapabilirdik. 20 Milyar TL demek 100 km metro demek.
ÖDENEN PARA HER YIL KATLANARAK ARTIYOR
CHP’li Haydar Akar, “Hazine Maliye Bakanlığı bütçe kalemlerinde Yap-İşlet-Devret projeleri için ayrılan bütçe her yıl katlanıyor. 2017’de 9 milyar lira olan ödenek 2018’de 15 milyar liraya, 2019’da 18 milyar liraya ve 2020’de 20 milyar liraya çıktı. 2021 için 23 milyar lira ayrılacak. Yeni şehir hastaneleri ve otoyolların da devreye girmesi ile artık bu durum Hazine tarafından karşılanamaz hale gelecek” dedi.Kaynak: Sözcü

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 307
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

3. KÖPRÜ HIZLI TRENE KAPALI !

Mesaj gönderen Hector Troas » 06 Mar Cum, 2020 12:09

Bu otoyola paralel gidecek hızlı tren hattı için bütçe çıkmamış. 3. Köprü'nün ortasında ray döşemek için ayrılan şeritler boş kaldı. Gebze-Halkalı kuzey hattı için büyük ödenek gerekiyor. Marmaray'dan yük trenlerini geçiremiyorlar, trenferi için hazırlık yapıyorlar. Köprüden tren geçmesi gerek ama hayallerde kalacak gibi. Çünkü 8 km'lik Sapanca Tüneli'ni bile rafa kaldırmışlar. Ödeneklere bakınca, köprüden tren değil, asfaltı atıp otomobil geçirirler. Ray için ayrılan yer önümüzdeki yıllarda arabalara verilir. trafik tıkanırsa.

Doğançay Ripajı (SAPANCA-GEYVE)
1. Kısım: Doğançay
2. Kısım: Sapanca

Toplam Maliyet: 8.953.306.000 TL
Kümülatif Gerçekleşme: 6.234.389.000 TL
Yapılması Gereken Kalan İş Tutarı: 2.718.917.000 TL
2020 Ödeneği: 150.000.000
Ödeneğin oranı: % 5
31 Aralık 2020 Kümülatif Hedef: 6.384.389.000 TL
2021 ve sonrasına kalan iş tutarı: 2.568.917.000 TL

Bu parayla ancak 1. kısım yapılacağı anlaşılıyor. Büyük tünele girmeden Arifiye'ye devam !

Köseköy-Gebze: 70.000.000 TL
Kayaş-Sincan: 195.554.000 TL

İnönü-Vezirhan Etabı:

Maliyet: 6.263.096.000 TL
31 Aralık 2019 Kümülatif Gerçekleşme: 5.549.860.000 TL
2020 Ödenek: 200.000.000 TL
2020 Sonu Hedef: 5.749.860.000
2021, 2022, 2023'e kalan iş: 513.236.000 TL
2021 Tahmini Bütçe: 200.000.000 TL
2022 Tahmini Bütçe: 200.000.000 TL
2023 Tahmini Bütçe: 113.236.000
TÜNEL-26 VE ÇEVRESİ:

Kurtköy-Ahmetpınar arası: 9.803 m.
Toplam tünel uzunluğu: 6.871 m.
Yüklenici: CIB
İhale Bedeli: 792.869.080 TL
Bitiş Tarihi: 2023
2020 Bütçesi: 200.000.000 TL
Kalan İş: 513.236.000 TL
Tahmini İlerleme:
2021: 200.000.000 TL
2022: 200.000.000 TL
2023: 113.236.000

KAYNAK: Yatırım Programı 66. SAYFA

https://www.resmigazete.gov.tr/eskil...200212M1-1.pdf

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2310
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-L.03 » Kuzey Marmara Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 10 Mar Sal, 2020 10:34

Geçen hafta Hürriyet'te çıkan habere göre KMO'nun eksik kalan kesimlerinin tamamı (Sevindikli-İzmit-Adapazarı-Akyazı arası) 21 Aralık'ta hizmete açılmış olacak: https://www.hurriyet.com.tr/galeri-kuze ... i-41394577

Aşağıdaki fotoğraflarda gördüğüm kadarıyla, İzmit kavşağının asfalt çalışmaları bitmiş ve gişe imalatları başlamış..
Sanırım Ramazan Bayramı öncesinde (23 Mayıs) İzmit'e kadar açarlar ve böylece TEM'in Dilovası-Hereke-Körfez-İzmit Batı ve İzmit Doğu kavşakları arasındaki çoğunlukla iki şeritli olan kesiminde yaşanan sıkıntılar hafifler..

Resim

Resim

Resim

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2310
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-L.03 » Kuzey Marmara Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 10 Mar Sal, 2020 18:46

İzmit Kavşağı'nda gişelerin yapılıyor oluşuna ve muhtemelen Ramazan Bayramı'ndan önce açılış gerçekleşeceğine, eşimin ailesi İzmit'te oturduğu ve yılda 5-6 kez İzmit'e gittiğimiz için çok sevindim..

Yol benim için ne kadar uzuyor diye bakıyorum..

Öncelikle şu anda FSM Köprüsü'nden İzmit'in Otogar tarafındaki girişi sayabileceğim yere kadarki mesafe 100 km: https://www.google.com/maps/dir/41.0915 ... m2!4m1!3e0

Yine FSM Köprüsü'nün aynı noktasından Liman Kavşağı'na kadarki mesafe 55 km: https://www.google.com/maps/dir/41.0915 ... m2!4m1!3e0

Oradan İzmit'te otoyolun bağlanacağı yere kadarki mesafe ise 41 km: https://www.kgm.gov.tr/Sayfalar/KGM/Sit ... kyazi.aspx

Otoyolun Kandıra-İzmit yoluna bağlandığı yerden yukarıda 100 km hesaplarken kullandığım İzmit girişine kadar 2,7 km var: https://www.google.com/maps/dir/40.7942 ... m2!4m1!3e0

Otoyoldan çıkış kavşağını da ekleyerek, toplam 6 km diyorum; etti toplam 102 km..

Yani şu İzmit kavşağını açarlarsa, bizim yol sadece 2 kilometre uzayacak, ama şu Dilovası, Hereke, İzmit tünelleri gibi tehlikeli ve kalabalık yerlerden kurtulacağım..
Yılda 5-6 kere kullanacağım için parası neyse veririm, başka yerden tasarruf ederiz gerekirse..

Madem ortada orman morman bırakmadılar, bize de bu kadarcık faydası olsun şu yolun, azıcık rahat edelim..

İzmit kavşağı açılınca, işletme başlığında mesafe kıyaslamasını doğrudan haritada üzerinde ekleme çıkarma yapmak zorunda kalmadan yaparız, Allah ömür verir de o günleri görürsek inşallah..

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 307
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

Re: ist-L.03 » Kuzey Marmara Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Hector Troas » 12 Mar Prş, 2020 16:10

Yeni otoyolla İkitelli'den Akyazı'ya kaç para ödenecek>? Gişe fiyatları belli mi?

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2310
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-L.03 » Kuzey Marmara Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 12 Mar Prş, 2020 16:35

Hector Troas yazdı:
12 Mar Prş, 2020 16:10
Yeni otoyolla İkitelli'den Akyazı'ya kaç para ödenecek>? Gişe fiyatları belli mi?
Belli değil..

https://www.kgm.gov.tr/Sayfalar/KGM/Sit ... rYeni.aspx adresinde, hizmete açık kesimler var..

Buradaki açık kesimlerin ücretlerinden yola çıkarak ve https://www.kgm.gov.tr/Sayfalar/KGM/Sit ... kyazi.aspx adresinde belirtilen mesafelerle kıyaslayarak, tahminen hesaplayabilirsiniz..

Cevapla

“Karayolu Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön