eu-T.09 » Uluslararası Tramvay Hatları

Cevapla
Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17329
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

fr-T.07 » Almanya Fransız Tramvayına Hibe Yapı

Mesaj gönderen Esat » 11 Ara Çrş, 2013 17:46

Fransa' nın Strasbourg -Strazburg diyelim biz ona kısa- kentinden Almanya' nın Kehl kasabasına tramvay hattı uzatılması için 19 milyon € hibe Alman Federal hükümeti tarafından onaylandı. Strazburg D hattının nehir geçişi ile Kehl tren garı ve belediye binası önüne gelecek 3.9 km. lik uzatma köprü ile birlikte yaklaşık 93 milyon € ya mal olacak, hattın Alman kesiminde yer alacak 1.3 km. lik kesiminin ise 44 milyon € ya mal olması bekleniyor. Çalışmaların tamamının 2017 de tamamlanması öngörülüyor.

http://www.railjournal.com/index.php/li ... hannel=542

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5306
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 11 Ara Çrş, 2013 19:46

Evet, bizim burası. Günlük konu. Ama hep bir aksilik oluyor. İlk etapta Kehl tren istasyonuna, ikinci etapta da Kehl’in biraz içine girecek. Belediye yazmışlar, ama galiba belediye değil de, bir kent toplantı salonuydu. Bakmam gerekir, şimdi aklıma gelmiyor. Ama eninde sonunda bu tramvay uzatması olacak. Kehl zaten eskiden Strazburg’un bir parçasıydı. Ve Kehl de, Strazburg da, Offenburg da, hepsi beraber Lahr kenti merkezli kocaman bir tramvay/tren şebekesiyle birbirlerine bağlıydılar, bundan 100 sene falan evvel.

Şuraya ek dipnot, biraz daha güneyde, Basel’den Weil’e tramvay uzatması çok daha ilerledi, raylar var bile. Bu Basel ve şu Strazburg olayları çok ilginç, çünkü aralarda ulusal sınırlar var. Bir tanesinde Avrupa sınırı bile var (İsviçre resmen AB’ye ait değil). Güzel bir şey. Suriye şimdi artık zaten batıyor, ama Türkiye/Suriye sınırı da çok ikitaraflıydı, düşünün, orada öyle bir şey olsaymış. Veya Türkiye/Bulgaristan, Türkiye/Yunanistan sınırlarında. İnsan pek hayal etmiyor, ama burada bu »normal« idi, savaşlarla bozuldu, şimdi yeniden yapılıyor.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5306
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

ch-T.07 » Basel Tramvayı Almanya’ya Weil’a uzuyor

Mesaj gönderen alabay » 30 May Cum, 2014 12:48

Basel’in 8 numaralı tramvay hattı plâna göre Pazar günü 14 Aralıkta Almanya’nın Weil (vâyl) kentine yapılan uzatmada çalışmaya başlayacak. Cuma günü 12 Aralıkta hattın resmî açılış töreni.

Bu 75 sene sonra Avrupa’da ilk sını aşan tramvay hattı diyorlar. Bence bunu başka türlü yazmaları gerekirdi, belki 75 sene sonra ilk yeni yapılan sınır aşan tramvay hattı. Çünkü meselâ sırf Basel’i ele alırsak, şu anki 10 numaralı hat hâlen bir duraklığına Fransa’ya geçiyor, yani iki kez sınırı aşıyor. Sondurak Rodersdorf ile iki durak sonraki Flüh (flüğ) arasında Fransa’da bulunan Leymen (löymon/laymen) durağı var. tabiîki Basel kenti çok ilginç bir konumda, çünkü metropolü üç farklı ülkede: İsviçre, Almanya ve Fransa. Eskiden bir çok hat sınırları aşıyorlardı, bunlar kısaltıldı, bilhassa ssavaşlardan dolayı. Ama eskiden, yanlış hatırlamıyorsam, Saint Louis’ye (sen lüi) ve Huningue’e (üning) de tramvaylar giderdi. Bunlar şimdi tam sınırda duruyorlar. Almanya’da ise Lörrach (lörrah) kentine tramvay işlerdi. Savaştan sonra bir süre Lörrach’ta kalan hat kısmı Lörrach Tramvay İşletmesi olarak devam etti, sonra vazgeçildi. Lörrach ve Weil birbirlerine yapışık iki kent, ikisi beraber de Basel metropol alanında, yani bütün bu yerleşim alanları arasında direk gecişler var, sokağın bir kısmı şu ülkede, öteki kısmı ise bu ülkede. Şimdi 8 numara ile yine nihayet (!) sınırötesi işletmelere adım atmaları çøk güzel ve önemli. Otobüsler zaten sınırları zart zurt geçiyorlar, sanki sınır yokmuş gibi. Tek siyasî problem şu: İsviçre Avrupa’nın ortasında da olsa, Avrupa Birliği’ne dahil değil. O yüzden etraftaki ülkelere ciddî ve hakiki sınır kapıları var. Bu öteki ölkelerde, namı Almanya ve Fransa arasında böyle değil, hiçbir şekilde sınır kapısı veya kontrolü yok. Kontrol yapılacaksa, mobil şekilde olur, yani hem Alman polisi Fransa’ya geçebilir, hem Fransız jandarması Almanya’ya. İsviçre Sınır Polisi (de) Almanya’ya silâhlı geçebilir, özel müsaadeleri var, ama bu sırf sınırı geçen trenler için. Yani, çok ilginç bir durum. Başka teknik bir sorun, Almanya ve Fransa’nın aynı parayı kullanmaları: Euro, ama İsviçre’ninkisi Franken. Bu yüzden bilhassa Basel gibi Euro alanının neredeyse içinde bulunan bir kentte bütün bilet otomatları iki farklı para birimi ile işler. Almanya’daki otomatları nasıl yapacaklar, onu henüz bilmiyorum.

Şurada güzel bir tramvay haritası var:

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... n_2009.png

Bahsettiğim eski geçişler St. Louis Grenze (zankt luis grentse) ve Riehen Grenze (riihın grentse). Yeni geçiş Kleinhüningen’in (klaynhüningen) ötesinde olacak.

Basel’in iki büyük özelliği var: İlki, Ren nehrinin önemli bir limanı, kuzey istikameti denize doğru doğu istikameti ise Bodensee denen büyük göle (Almanya/İsviçre/Avusturya üçgeni de burada). Ayrıca Basel kimya ve ilâç sanayiinin büyük, belki de en büyük noktası. Yuttuklarınız hapların büyük bir kısmı ya buradan ya da buranın lisansı ile. Konuyla direk alâkalı olmasa da, şunu da belirteyim, ikinci büyük ve önemli noktası da Almanya’daki Mannheim/Ludwigshafen ikiz kenti. Bunlar da Ren nehri üzerindeler, iki farklı eyalete aitler. Burada meselâ BASF farbrikası duruyor. Yani tüm bant, şerit ve yapıştırıcı tekniği burada. Tabiîki böyle büyük ve ağır sanayinin ne kadar tehlikeli olabileceğini gözünüzde canladırabilirsiniz herhâlde. Ren nehri ona göre uzun zaman çok ölü bir nehirdi, ama artık öyle değil. Geriye kalan tek problem, Basel’in bulunduğu »bizim bura« deprem bölgesi olması. Binüçyüzbilmemkaç senesinde bir deprem bütün kenti yok etmişti. Ve ben burada yaşadığımdan beri en az üç orta ile ağırca deprem oldu (bunlar tabiîki rölatif, burada bugün (!) 5 ağırlığında bir deprem hiçbir hasar yaratmaz, başka yerlerde onbinlerce kişi ölür). O yediyüz sene evvelki deprem 7 şiddetindeydi. 3 şiddetinde depremler sıkça oluyor, 5 ile 6 arasında bir depremi ben bundan on sene (?) evvel yaşamıştım, o bayağı oha idi! Buzdolabım devriliyordu.

Amma da uzattım :-) Gelgelelim yine 8 numaraya. Basel’in en önemli hatlarından bir tanesi, en sık kullanılanı. İsviçre’de uzatmanın başlangıcı, yani taraf/kısım inşaat başı, 06.12.2006’da idi, Almanya’da da 18.03.2011’de. Almanya kısmında hattın çok zor yerlerden geçmesini sağlamak bayağı vakit ve plânlama istedi. Meselâ nöraljik nokta olarak Friedlingen’deki (friğtlinın) sınır kapısı komple yeniden yapıldı. Ayrıca tramvay oraya bayağı dik bir rampayla köprüyü tırmanıyor. İsviçre tarafında ise bilhassa limanı geçmek zordu. Bunlar çok trafikli, acaip raylı ve dar yerler. Yine Almanya’da Alman Demiryolu’nun 14 raylık/yolluk tren kesimini geçmek de haylı zordu (yok, Marmaray değil, külüstür bir Alaman yük aksı).

Evveeet … buralardan şimdilik bu kadar. Bu projeyi ben de çok merak ediyorum. Senelrdir Basel’e limanı üzerinden giriş yaptığımda bu inşaatlardan dolayı çok sıkışırım, rayların o köprüdeki dikliği de beni hep şaşırtmıştı. Bakalım nasıl olacak bunlar. Weil’de hattın sonradan uzatılması sözkonusu. Zaten, ne yazık ki demeli, böyle projelerde tabiîki hep para böyyük bir konu. Gereken paraları da sökemediklerinden ilk başta istenen sondurağı gerçekleştiremediler. Ama onu da yaparlar bir gün. Bundan sonraki ikinci önemli proje de Strasbourg’tan Kehl’e tramvay uzatması olacak. O biraz daha kuzeyde, Fransa–Almanya sınırötesi işletme. Orada da zaten otobüsler işliyor. Kehl eskiden Strasbourg’un bir semtiydi. Sonra Almanya-Fransa sınırı Ren üzerinden bunu böldü. Tarihî açıdan bugünkü Fransa Alzas bölgesi bir Alman bir Fransız, bir Alman, bir Fransız idi. Yani bayağı bir gel git vardı. Komik olan, Fransa’daki Mulhouse (müluuz) kenti de bir zamanlar İsviçre’ye aitti. Öyle siyasî sınır değişiklikleri oldu, yaşandı ve hâlâ (bugün savaşsız) yaşanıyor (İsviçre ile Almanya arasında bir ada İsviçre’den Almanya’ya verildi, harita hatası olmuşmuş onlarca sene …). Halk bütün bu alanda aşağı yukarı aynı/benzeri bir dil konuşur: Alemanca; Fransa’da ek Fransızca da tabiîki. Bu »Almanca«’nın bir türü (biz Türkçede Almanya’nın diline Almanca diyoruz, bu işi biraz karıştırıyor, Doyç veya Cermen desek, daha kolaydı, çünkü »hakiki« Almanca işte bu güney Aleman-Bölgesinde, yani buralarda, konuşuluyor, her üç ülkede (Avusturya’nın Bregenz kısmında da, eder dört)).

Tramvayla ilgili kaynak (Almanca): http://www.badische-zeitung.de/die-tram ... in-betrieb

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2641
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

eu-T.09 » Uluslararası Tramvay Hatları

Mesaj gönderen Engin Y » 22 May Çrş, 2019 22:58

Şu anda, Avrupa'nın üç şehrinde tramvay hatları ülke sınırlarını aşıyor ve dördüncü bir şehirde de sınırı aşan tramvay hattı inşa hâlinde..


1. SAARBRÜCKEN (Almanya - Fransa)

Almanya'nın Saarbrücken kentinde faaliyet gösteren Saarbahn, kentin merkezinden güneye doğru Alman-Fransız sınırına paralel bir şekilde ilerledikten sonra sınırın karşısına geçiyor ve Fransa'nın Sarreguemines kasabasındaki durakta sona eriyor..

Sınır ötesine geçen hat sayısı: 1
Sınır ötesindeki durak sayısı: 1


2. STRAZBURG (Fransa - Almanya)

Fransa'nın Strazburg kentinde faaliyet gösteren D Hattı, kentin merkezinden doğuya doğru yöneliyor ve Almanya'ya geçerek Kehl Bahnhof ve Hochschule / Läger duraklarına ulaştıktan sonra, Kehl Rathaus durağında sona eriyor..

Sınır ötesine geçen hat sayısı: 1
Sınır ötesindeki durak sayısı: 3


3. BASEL (İsviçre - Almanya - Fransa)

İsviçre'nin Basel kentinde faaliyet gösteren;
10. Hat, kentin merkezinden güneybatısına doğru ilerliyor ve sınırı geçerek Fransa'nın Leymen kasabasına ulaştıktan sonra sınırı yeniden geçerek İsviçre'ye bağlı Rodersdorf durağında sona eriyor..
3. Hat, kentin merkezinden kuzeybatısına doğru ilerliyor ve Fransa'ya geçerek Saint-Exupéry, Place Mermoz ve Soleil duraklarına ulaştıktan sonra Saint-Louis Gare durağında sona eriyor..
8. Hat, kentin merkezinden kuzeyine doğru ilerliyor ve Almanya'ya geçerek Dreiländerbrücke ve Riedlistraße / Kesselhaus duraklarına ulaştıktan sonra Weil am Rhein Bahnhof / Zentrum durağında sona eriyor..

Sınır ötesine geçen hat sayısı: 3
Sınır ötesindeki durak sayısı: 8


4. CENEVRE (İsviçre - Fransa)

İsviçre'nin Cenevre kentinde faaliyet gösteren 12. Hat, şu anda İsviçre-Fransa sınırında sonlanıyor; ancak inşaatı devam eden ve bu yılın ikinci yarısı içinde açılması beklenen uzatma sayesinde, doğuya doğru ilerleyecek ve La Tour, Millet ve Croix d'Ambilly duraklarına ulaştıktan sonra Annemasse kasabasındaki Parc Montessuit durağında sona erecek..
Hattın gelecek yıllarda daha da uzatılmasına dair planlar mevcut, ancak şu anda inşa edilmekte olan ve bu yıl içinde açılması beklenen kısım bu duraklardan oluşuyor..

Sınır ötesine geçecek hat sayısı: 1
Sınır ötesinde olacak durak sayısı: 4

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17329
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: eu-UT.09 » Uluslararası Tramvay Hatları

Mesaj gönderen Esat » 23 May Prş, 2019 07:31

Oralarda sınırlarla ilgili pek bir sorun yok, kaldı ki Almanya ile Fransa nerede ise tek ülke olmayı bile tartışmış düşünmüş ülkeler, global dünya tabirinin de iyi bir örneği diyebiliriz belki bu işletmelere, tabi bunda kanunların ve tarafların esneklik ve iyi niyetleri de önemli.

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2641
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: eu-T.09 » Uluslararası Tramvay Hatları

Mesaj gönderen Engin Y » 25 May Cmt, 2019 14:31

Aynen abi..
Normalde şehir içi ulaşım için kullanılan ve yolcular tarafından kolayca erişilebilen tramvay gibi bir araç bile böylesi sınır kentlerinde, sınırı kolayca geçebiliyor ve uluslararası ulaşım amacıyla kullanılabiliyor..

Hatta tramvayların sınır ötesinde ulaştığı yerler düzgün seçilince, iki ayrı ulusal demiryolu ağı birbirine bağlanmış oluyor..

Mesela;
- Saarbrücken’den kalkan tramvay, Sarreguemines’teki garda duruyor..
- Strazburg’dan kalkan tramvay, Kehl’deki garda duruyor..
- Basel’den kalkan tramvaylar, Saint-Louis’deki ve Weil am Rhein’daki garlarda duruyor..
- Cenevre’den Fransa'ya uzanacak olan tramvay hattının bu yıl açılacak ilk etabının son durağı, Annemasse Garı'na en fazla 10 dakika yürüyüş mesafesinde olacak..

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2641
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: eu-T.09 » Uluslararası Tramvay Hatları

Mesaj gönderen Engin Y » 30 Eyl Pzt, 2019 17:09

Engin Y yazdı:
22 May Çrş, 2019 22:58
Şu anda, Avrupa'nın üç şehrinde tramvay hatları ülke sınırlarını aşıyor ve dördüncü bir şehirde de sınırı aşan tramvay hattı inşa hâlinde..

...

1. SAARBRÜCKEN (Almanya - Fransa)

2. STRAZBURG (Fransa - Almanya)

3. BASEL (İsviçre - Almanya - Fransa)

...

4. CENEVRE (İsviçre - Fransa)

İsviçre'nin Cenevre kentinde faaliyet gösteren 12. Hat, şu anda İsviçre-Fransa sınırında sonlanıyor; ancak inşaatı devam eden ve bu yılın ikinci yarısı içinde açılması beklenen uzatma sayesinde, doğuya doğru ilerleyecek ve La Tour, Millet ve Croix d'Ambilly duraklarına ulaştıktan sonra Annemasse kasabasındaki Parc Montessuit durağında sona erecek..
Hattın gelecek yıllarda daha da uzatılmasına dair planlar mevcut, ancak şu anda inşa edilmekte olan ve bu yıl içinde açılması beklenen kısım bu duraklardan oluşuyor..
Cenevre'deki hattın inşaatı tamamlanmış ve aşağıdaki resim, 24 Eylül'de çekilmiş..
Gelecek Pazartesi (7 Ekim) günü, ilk tramvayın sınırı geçerek deneme sürüşü yapması planlanıyor ve bu da 1958 yılında sınır ötesi tramvay hattı kapatıldığından beri Cenevre'den Annemasse'a yapılan ilk tramvay seferi olacak..

Testlerin iki ay içinde tamamlanması ve tramvayın Aralık ayının başlarında yolculu seferlere başlaması hedefleniyor..
Pour la première fois depuis 1958 à Annemasse, le tram va traverser la frontière (Ambilly / Moëllesullaz) lundi 7 octobre 2019.

Date à laquelle ses essais vont débuter. Ils devraient durer jusqu’à fin novembre. Ne soyez donc pas surpris si vous l’apercevez, sans pouvoir cependant encore monter dedans. Là, c’est pour de faux.

D’ailleurs, le 7 octobre, il ne circulera pas vraiment. Il sera davantage à l’arrêt ou alors il fonctionnera à très faible allure. Mais en quoi vont consister ces essais exactement ? Tout simplement à vérifier sa capacité de freinage, ses distances de sécurité, qu’il touche bien les lignes aériennes, que sa priorité dans les carrefours soit bien respectée au niveau de la nouvelle signalisation.

Bref, des essais indispensables avant la marche à blanc prévue début décembre, où là, toujours sans voyageurs, il circulera dans les conditions normales de son exploitation avec le bon cadencement et sa juste vitesse de croisière.
Kaynak: https://www.ledauphine.com/haute-savoie ... ur-de-faux

Resim

Resim

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2641
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: eu-T.09 » Uluslararası Tramvay Hatları

Mesaj gönderen Engin Y » 07 Kas Prş, 2019 13:23

Engin Y yazdı:
22 May Çrş, 2019 22:58
4. CENEVRE (İsviçre - Fransa)

İsviçre'nin Cenevre kentinde faaliyet gösteren 12. Hat, şu anda İsviçre-Fransa sınırında sonlanıyor; ancak inşaatı devam eden ve bu yılın ikinci yarısı içinde açılması beklenen uzatma sayesinde, doğuya doğru ilerleyecek ve La Tour, Millet ve Croix d'Ambilly duraklarına ulaştıktan sonra Annemasse kasabasındaki Parc Montessuit durağında sona erecek..
Daha önce okuduğum haberlerde, "İsviçre-Fransa sınırında sonlanan 12. Hat sınırı geçecek" diyordu..

Şimdi okuduğuma göre ise 2011 yılında kapatılan 17. Hat revize edilerek tekrar açılacak ve sınırı geçecekmiş, 12. Hat ise şu anda olduğu gibi sadece İsviçre içinde faaliyet gösterecekmiş: https://www.wikizeroo.org/index.php?q=a ... 9HZW7DqHZl

Hatta bu nedenle, sınırın İsviçre yakasındaki Moillesulaz durağı da aşağıda göreceğiniz şekilde yeniden düzenlenmiş ve 12. Hat için geri dönüş peronları inşa edilmiş, 17. Hat ise sınırın diğer tarafına devam rayların hemen önündeki peronları kullanacak..

Bu arada, açılışın da 14 Aralık'ta gerçekleşmesi planlanıyormuş: https://www.tram-annemasse-geneve.fr/20 ... n-du-tram/
Réservez votre samedi 14 décembre 2019 ! Après deux ans et demi de travaux, le projet de prolongement du tramway genevois sur l’agglomération d’Annemasse touche à sa fin.
Moillesulaz.PNG
Kaynak: https://www.openstreetmap.org/#map=19/46.19225/6.20634
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2641
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: eu-T.09 » Uluslararası Tramvay Hatları

Mesaj gönderen Engin Y » 19 Şub Çrş, 2020 11:36

Cenevre'deki 17 numaralı tramvay, 15 Aralık 2019'da faaliyete geçmiş: https://www.tram-annemasse-geneve.fr/20 ... 7-circule/
LE TRAM 17 CIRCULE !
Après plus de 2 années de travaux, la première phase du tram a été mise en service le 15 décembre 2019.

Pour toute question mobilité, nous vous invitons à consulter le site Tac Mobilités

Pour connaitre les horaires de la ligne 17 cliquez ici
Resim

Resmin kaynağı: https://www.tac-mobilites.fr/sites/defa ... e%2017.jpg

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2641
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: eu-T.09 » Uluslararası Tramvay Hatları

Mesaj gönderen Engin Y » 15 Eki Prş, 2020 23:40

Geçtiğimiz yıl hizmete giren ve Cenevre’den Fransa’ya geçerek dört durak sonra Annemasse-Parc Montessuit durağında sonlanan hattın üç durak daha uzatılarak Lycée des Glières durağında sonlanması için çalışmalar başlamış, ama finansman çalışması: https://www.tram-annemasse-geneve.fr/fa ... ojet-tram/
une seconde phase, à partir de 2022 pour terminer le tracé jusqu’au lycée des Glières. (les élus travaillent actuellement sur le bouclage du plan de financement qui permettrait de démarrer les travaux en 2022 pour une mise en service fin 2024.)
Yani adamlar alt tarafı üç duraklık uzatma için bile işe iki yıl sonra başlama hedefi koyarken, bizim yöneticilerin bol keseden sallamaları ve verdikleri hiçbir hedefi tutturamamaları insanı çileden çıkarıyor..

Resim

Cevapla

“Ülke ve Şehirler, Gezi İzlenimleri” sayfasına dön