Ana Sayfa Giriş Profil Kurallar Özel Mesajlar Konularınız Organizasyon Kayıt
Arama

ist-T.05:02 »Zeytinburnu-Bağcılar Tramvayı [T2]

Sayfaya git 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Sonraki
 
Yeni başlık gönder   Bu başlık kilitlendi: mesajları değiştiremez ya da cevap yazamazsınız    İstanbul Tramvay Hatları » ist-T.05:02 »Zeytinburnu-Bağcılar Tramvayı [T2]
vatman
Abonman


Mesajlar: 19
Başlıklar: 11



Çevrimdışı

Mesaj 21 Eyl Cum, 2007 09:36
    Mesaj konusu: ist-T.05:02 »Zeytinburnu-Bağcılar Tramvayı [T2]
Alıntıyla Cevap Gönder



İstanbul' un ikinci tramvay hattı olarak hizmete alınan Zeytinburnu - Bağcılar güzergahı 14 Eylül 2006 tarihinde düzenlenen tören ile hizmete alındı. İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından 27 Ocak 2004 tarihinde inşaasına başlanan tramvay hattı 5.2 kilometre uzunluğunda olup üzerinde 587 metre viyadük, 4 bin 35 metre hemzemin bulunuyor.
Zeytinburnu bölgesinde Zeytinburnu - Kabataş tramvayı ve Aksaray - Havalimanı Hafif Metro hattı ile entegre olacak şekilde tasarlandı. Entegrasyon ile birlikte Bağcılar - Güngören bölgesinden sadece raylı sistem aktarmaları kullanılarak Havalimanı ve İstanbul Metrosu na kesintisiz yolculuk yapmak mümkün. Zeytinburnu - Bağcılar tramvayı inşaası devam eden Otogar - Bağcılar ve Bağcılar - Başakşehir raylı sistemleri ile de aktarma imkanı verecek konumdadır. Güzergah 5 dakika sefer aralığı ile hizmet vermekte olup tek yönde sefer süresi 20 dakika olarak belirlenmiştir.
Başa dön
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder
Reklamlar
Idari Amir








Mesaj 21 Eyl Cum, 2007 09:36
    Mesaj konusu: Sponsor Baglanti - Bu Alana Reklam Verebilirsiniz

Başa dön
Esat
Site Yöneticisi


Mesajlar: 14674
Başlıklar: 858



Çevrimdışı

Mesaj 28 Eyl Cum, 2007 10:35
    Mesaj konusu: Bağcılar Tramvay Hat Uzaması Gereklimidir?
Alıntıyla Cevap Gönder

Bağcılar tramvayı ilk inşaa projesinde 2 etaplı idi, birinci etap Zeytinburnu-Bağcılar arasını kapsıyorken, ikinci etap Bağcılar' dan Yüzyıl üzerinden Tekstil Kent ve Metris bağlantısı olarak düşünülmüştü. Bugün bu projeden söz edilmez oldu sanırım İBB bu projeyi rafa kaldırdı, çünkü Sayın Topbaş her fırsatta yer üstü raylı sisteme karşı olduğunu belirtiyor.

Burada Bağcılardan Dağyoluna bağlantının sağlanması için tramvayın Esenler Caddesini keserek Çınar Mahallesi içinden geçmesi ve dağyoluna bağlanarak Yüzyıl köprüsü üzerinden Yüzyıl mahallesi ve otoban kenarı bir noktadan Giyimkent, Tekstilkent e bağlanması planlanmıştı son kısımda ise Metris bölgesinde T4 Edirnekapı-Sultançiftliği tramvayı ile entegrasyon olacaktı. Bu şekilde hat oldukça uzun bir parkur haline geliyordu, acaba vaz geçme nedenlerinden biri yolcu potansiyelinin tespiti ile alakalı olabilirmi? Ben bu güzergahtaki yolcunun Yüzyıl mahallesine kadar Bağcılar ve Zeytinburnu hareketli olacağına inanıyorum, sonrasındaki Tekstilkent ve Giyimkent bağlantıları ise ne kadar fizibl bilemiyorum, metris bağlantısı ise kesinlikle gerekli çünkü tek uçtan bağlı böylesine uzun bir hattan ziyade 3 noktadan entegrasyona sahip bir hat çok daha verimli olacaktı.

Bugünlerde bazı yolcuların (cuzi) Bağcılar tramvayının Kabataş tan itibaren çalışmasını talep ettiklerini biliyoruz, böyle olmasındansa Topkapı kalkışlı bir Bağcılar - Yüzyıl hattı daha iyi olmazmı? zaten bu bölgedeki insanlar minibüsler ile Topkapı ya gelerek buradan diğer ulaşım araçlarına biniyorlar, bu durumda bu bölgedeki minibüsleride kesintiye uğratabilir, Suriçinin ayrılmış bölge olarak ücretlendirilmesini de daha kolay sağlayabiliriz. İBB nin 4-5 yıl önceki öncelik planlarında Tavukçu Deresi tramvayı ile birlikte düşünülen bu Kuzey-Güney besleme hatlarının geri plana düşmesi ve hatta unutulması bence oldukça kötü, Bağcılar-Dağyolu arası biraz problemli olsada, özellikle paralel hat olan Şirinevler-Tavukçuderesi-Yüzyıl tramvayı yapılan yol düzenlemesi ile yapıma çok uygun hale geldi, burada İBB nin planlarında Bağcılar' ın merkez gibi görünmesine çok karşı çıkanlar olduğunu biliyoruz, ama bu karşı çıkanlar bölgedeki nerede ise 3 milyon insanın (sadece Bağcılar değil, Esenler, Bahçelievler, Güngören) doğru düzgün bir anaarteri olmadığını, sadece E-5 ile Çevre yolunun burayı bir üçgen gibi çevrelediğini ama bu üçgenden giriş ve çıkış için hiçbir anayol bulunmadığını, bölge insanının ev-iş-ev ve ev-okul-ev eksenli yani pik saat yoğunluğu yolcusu olduğunu, bahsettiğim iki ana yolunda trafik probleminin genel olarak sabah ve akşamüstü olduğunu düşünürsek bu üçgene raylı sistem yatırımı yapılması çok doğaldır. Tüm bu veriler ışığında benim önerim Bağcılar tramvayının Topkapı kalkışlı olarak düzenlenmesi, Bağcılardan Yüzyıl a uzatılması, ve paralel bir tramvay hattının daha inşaa edilmesidir.
Başa dön
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder
abhazyalı ugur
Sezonluk Yolcu


Mesajlar: 128
Başlıklar: 9



Çevrimdışı

Mesaj 30 Eyl Pzr, 2007 17:47
    Mesaj konusu:
Alıntıyla Cevap Gönder

Başa dön
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder
Mustafa Noyan
Aylık Paso


Mesajlar: 76
Başlıklar: 11
Konum: İstanbul


Çevrimdışı

Mesaj 04 Ekm Prş, 2007 13:31
    Mesaj konusu:
Alıntıyla Cevap Gönder

İstanbul Ulaşım üst düzey yetkililerden edindiğim bilgiye göre, ikinci el alınan KTA araçlarının, Zeytinburnu Bağcılar hattında çalıştırıması gündemde, halen Bağcılar hattında çalıştırılan yüksek tabanlı araçların da Sultançiftliği Edirnekapı hattına transfer edilmesi düşünülüyor.
Başa dön
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder
salih erdem KÖSTEK
Aylık Paso


Mesajlar: 33
Başlıklar: 1



Çevrimdışı

Mesaj 05 Ekm Cum, 2007 19:59
    Mesaj konusu:
Alıntıyla Cevap Gönder





Başa dön
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder
Esat
Site Yöneticisi


Mesajlar: 14674
Başlıklar: 858



Çevrimdışı

Mesaj 08 Ekm Pts, 2007 13:06
    Mesaj konusu:
Alıntıyla Cevap Gönder

Alıntı:
İstanbul Ulaşım üst düzey yetkililerden edindiğim bilgiye göre, ikinci el alınan KTA araçlarının, Zeytinburnu Bağcılar hattında çalıştırıması gündemde, halen Bağcılar hattında çalıştırılan yüksek tabanlı araçların da Sultançiftliği Edirnekapı hattına transfer edilmesi düşünülüyor.


Bencede en doğru yöntem bu olacaktır, İstanbul için en yakın tramvay aracı teslim tarihi 18 ay sonra yani benim ön görüm 2009 Hazirandır tüm setlerin tamamlanması da 1 yılı bulacağından 2010 Haziran Temmuz gibi bu araçları seferde görebiliriz bu şekilde düşündüğümüzde 3 yıllık bir süre ortaya çıkıyor ki tramvay üretim bandında bu normal, (normal olmayan bu araçların siparişinin geç verilmesi) Halihazırda Bağcılar tramvayının günlük 30.000 - 35.000 yolcusu var, bu kapasite için 5 dakika da bir sefer düzenlersek 20 dakikalık hat üzerinde 8 set bulundurabiliriz 2 de yedeği ile 10 set araç bu hattın yolcusunu sırtlayacaktır, Yüksek Tabanlı (KTA) ikinci el araçlar şu an için 18 adet alınıyor geriye kalan 8 adedide 4 set olarak Cevizlibağ-Beyazıt ya da Cevizlibağ-Sultanahmet çalıştırılabilir. ABB-SGP araçları ise bir kısmının Havalimanı hattında frekans düşürme projesi çerçevesinde buraya çekilmesi gerekliliği nedeni ile maksimum 30 adet olarak Sultançiftliği hattına verilebilir diye düşünüyorum bu setlerde Edirnekapı-Sultançiftliği hattında mevcut işletme hızı ve tur süresi ile 2' li dizi olarak çalışırsa 5,5 dakika da bir 3' lü dizi olarak çalışırsa 8 dakika da bir sefer yapmak mümkün olacaktır.
Başa dön
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder
abhazyalı ugur
Sezonluk Yolcu


Mesajlar: 128
Başlıklar: 9



Çevrimdışı

Mesaj 08 Ekm Pts, 2007 13:21
    Mesaj konusu:
Alıntıyla Cevap Gönder

Ozaman en güzeli 8 dakilalık 3 dizi daha uygun olur en azından peron dolu olur.
Başa dön
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder
Mustafa Noyan
Aylık Paso


Mesajlar: 76
Başlıklar: 11
Konum: İstanbul


Çevrimdışı

Mesaj 13 Ekm Cmt, 2007 07:11
    Mesaj konusu:
Alıntıyla Cevap Gönder

18 adet KTA aracımız olacağını, 55 adet Bombardier aracın da Kabataş zeytinburnu arasında ihtiyaca yetmediğini varsayarsak; çözüm 18 aracın rahatlıkla yeteceği Bağcılar Zeytinburnu hattını Topkapı'ya ötelemek, Cadde Tramvayının şehiriçi kısmını da Topkapı Kabataş arasında sınırlamak gibi görünüyor.
Başa dön
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder
Esat
Site Yöneticisi


Mesajlar: 14674
Başlıklar: 858



Çevrimdışı

Mesaj 13 Ekm Cmt, 2007 14:11
    Mesaj konusu:
Alıntıyla Cevap Gönder

Bende bu görüşteyim, bunun için zeminde hazır aslında Zeytinburnu-Kabataş hattının Merkezefendi - Zeytinburnu arasında yer altına alınması için çalışmalara başlanacak, tabi bu süre içinde bu hattın deplasesi gerekiyor, ben bunun Merkezefendiden sonra ambarların üzerinden giden bir hat ya da Cevizlibağ dan sonra yanyol (Tercüman sitesi önü) dan geçerek ambarlar bölgesini yer altından geçen ve direkt Zeytinburnuna bağlanan bir hat ile çözüleceğini düşünüyorum, burada bu hattın da kalıcı olarak inşaa edilmesi en güzel çözüm sonuç itibari ile ortaya şu durum çıkacak, Cevizlibağ-Kabataş hattı, Cevizlibağ-Bağcılar hattı ve Cevizlibağ-Zeytinburnu hattı olarak 3 hat düzenlenebilir, Cevizlibağ olarak yazdım çünkü Metrobüs aktarması burada tabii bu hatların kalkış noktası Topkapıda ki yeni tramvay park alanınına yapılacak olan duraklar olmalıdır (Çünkü Zeytinburnunda büyük bir park alanıda inşaa ediliyor) Bağcılar tramvayları ambarlar altından geçen direkt Zeytinburnu erişimli hattı kullanırken Zeytinburnu tramvayları yer altına alınan eski hat üzerinden geçmelidir Idea bence en doğru çözüm bu olacak çünkü İBB nin zaten Suriçini bir şekilde arındırma projesi var bunun toplu taşımadaki ilk adımıda bu olacaktır.
Başa dön
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder
Esat
Site Yöneticisi


Mesajlar: 14674
Başlıklar: 858



Çevrimdışı

Mesaj 08 Ksm Prş, 2007 10:37
    Mesaj konusu:
Alıntıyla Cevap Gönder

Bağcılar peronun üst geçitten görünüşü





Bu bölge kısa bir zaman sonra biraz daha derli toplu hale gelecek, Tekzen önünden Kabataş tramvayına da girişin açılması ve metro hattına geçiş turnikelerinin düzenlenmesi ile biraz olsun yolcuların rahatladığını düşünüyorum, bu rahatlama yapılacak yönlendirme çalışması ile daha da kendini gösterecektir.
Başa dön
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder
Mehmet Kasım
Seyyah


Mesajlar: 4322
Başlıklar: 145



Çevrimdışı

Mesaj 24 Arl Pts, 2007 17:35
    Mesaj konusu: Beyin Jimnastiği
Alıntıyla Cevap Gönder

Zeytinburnu-Cevizlibağ yer altına alınması gündemde biliyorsunuz. Bendeniz derim ki CEVİZLİBAĞ-BEYAZIT arasını ilave 2 ray daha ekleyip 4 ray hattına çıkarılıp sistemi 2 farklı şekilde çalıştırsalar?

1-Bağcılar-Beyazıt Tramvayı

2-Cevizlibağ-Kabataş Tramvayı

Yolcu taşıma kapasitesi artar.İETT'leri de geri çekersin.

Olmazmı ???
Başa dön
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder
Esat
Site Yöneticisi


Mesajlar: 14674
Başlıklar: 858



Çevrimdışı

Mesaj 24 Arl Pts, 2007 19:55
    Mesaj konusu: Re: Beyin Jimnastiği
Alıntıyla Cevap Gönder

Alıntı:
Zeytinburnu-Cevizlibağ yer altına alınması gündemde biliyorsunuz. Bendeniz derim ki CEVİZLİBAĞ-BEYAZIT arasını ilave 2 ray daha ekleyip 4 ray hattına çıkarılıp sistemi 2 farklı şekilde çalıştırsalar?

1-Bağcılar-Beyazıt Tramvayı

2-Cevizlibağ-Kabataş Tramvayı

Yolcu taşıma kapasitesi artar.İETT'leri de geri çekersin.

Olmazmı ???


4 seritli bir tramvay uygulamasi ne kadar fizibl? bunun pek ornegide yok en azindan ben hic duymadim, burada su olabilir arada ekspres seferler yapmak ama bununda ne kadar uygulanabilir oldugunu bilemiyorum önce düzgün bir "train trace" sistemi kurmak lazim, trenlerinizi telsizle takip etmeye calistiginiz bir sistemde zor.

Bence burada farkli biy uygulama olmali Mehmet benim onerim su idi:
Bahsettigin bolge yer altina alinirken bir deplase hat yapilacak bu mecbur, bu deplase Tercüman sitelerinin önünden gecerek ambarlardan (bunlar artik kalksin buradan) direkt Zeytinburnu na ulasmali, daha sonra yer altina alma islemi bittiginde de iptal edilmemeli bu yol üzerinden Bagcilar-Edirnekapi tramvayi calistirilmali, yine ayni sekilde Aksaray meydan düzenlemesi sirasinda deplase edilecek tramvay hatti Yenikapi metro istasyonuna uzanmali boylece normal Kabatas tramvaylari Yenikapi ya ugrarken Cevizlibag-Beyazit tramvayi da bu arayi direkt Laleli ye kadar gecmeli, aslinda hep bahsediyorum ama bir turlu sizlere acamadim su benim tramvay projesini masaya yatirip uzerinden iyi bir gecmemiz lazim.
Başa dön
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder
Önceki mesajları göster:   
Yeni başlık gönder   Bu başlık kilitlendi: mesajları değiştiremez ya da cevap yazamazsınız    Ana Sayfa » İstanbul Tramvay Hatları » ist-T.05:02 »Zeytinburnu-Bağcılar Tramvayı [T2] Sayfaya git 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Sonraki
1. sayfa (Toplam 9 sayfa)

 
Geçiş Yap: