ank-M.04 » Ankara Metroları

Kullanıcı avatarı
kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1397
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 20 May Cum, 2011 23:36

T.Fischer resimlerinden:

Resim
Ankaray bakım aracı

Resim
Ankara metro deposu.

Kullanıcı avatarı
kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1397
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 23 May Pzt, 2011 13:18

Resim

Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 17 Şub Cum, 2012 11:42

dikimevi aşti hattı sinyalizasyon sisteminde kodlu ray devreleri kullanılıyor. bu hat sanırım çayyolu'na uzatılıyor. bu uzatma esnasında bu sistem upgrade edilebilir mi? edilmesi gerekir mi?

http://www.rayturk.net/rayli-ulasimda-s ... l-ogeleri/
Kodlu Ray Devreleri:

Kodlu ray bölgelerinde rayları izole cebire ile ayırmaya gerek yoktur. Onun yerine ray bölgeleri arasında kapasitif ayırıcılar kullanılır. Ray bölgesinin bir ucundan verici vasıtası ile raya verilen ses frekansı ray bölgesinin diğer ucundan bir alıcı vasıtası ile alınır ve ölçülür. Eğer frekansta bir sapma varsa fail-safe mantığa göre tren varmış gibi düşünülür ve bölge kilitlenir. Son yıllarda inşaa edilen olan sabit bloklu sistemlerde, ses frekanslı ray devreleri kullanılmaktadır. Özellikle kısa mesafeler de aracın algılanmasını gerektiren düşük zaman aralıklı tren işletmesi yapılan sistemlerde kullanılması avantajlıdır. Ayrıca ray kesintisiz olduğu içinde yolculuk konforu artar ve bakım maliyeti düşer. Son zamanlarda işletmeye açılan Ankaray Dikimevi-AŞTİ hattı ve İstanbul Metrosu M2 Taksim – 4 Levent Hattında kodlu ray devresi kullanmaktadır.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 17 Şub Cum, 2012 11:54

kızılay batıkent metro hattında hareketli blok ray devreleri sistemi kullanılmış. acaba batıkent sincan uzatması eklendiğinde bu sinyalizasyon ve tren algıama sistemi upgrade edilecekmidir?

http://www.rayturk.net/rayli-sistemlerd ... istemleri/
Hareketli Blok (Moving Block) Ray Devreleri:

Hareketli blok sinyal sisteminde ray devreleri sanaldır ve uzunluğu trenin hızına, durma mesafesine, fren gücüne, bölgenin kurp ve eğim parametrelerine göre değişir. Kumanda merkezindeki program her trenin önündeki mesafeyi otomatik olarak ayarlar ve trenin hızını düşürür veya yükseltir. Bu şekilde ray devresi olarak kullanılan mesafe kısa olacağı veya gereksiz yere uzun tutulmayacağı için hattın kapasiteside artar. Genellikle 90 sn ve altındaki hat kapasitelerinde kullanılması daha ekonomiktir. Ülkemizde Ankara metrosu Kızılay-Batıkent hattında hareketli blok sinyalizasyon sistemi kullanılmıştır.

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1882
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 30 Eki Cum, 2015 13:42

Ankara'da Keçiören Metrosu ya da en azından Ankaray'ın Söğütözü uzatması (500 metre, tüneli on yıl önce kazılmıştı) 1 Kasım seçimlerinden önce açılır diyordum..

2014 yerel seçimlerinden beri 1,5 yıldan fazla zaman geçti ve Şubat 2014'teki Çayyolu Metrosu açılışı sırasında 2014 sonunda açılacağı söylenen bu iki hattın da açılmaması üzücü..

Hatta bundan on ay önce, Sincan Metrosu - Batıkent Metrosu - Çayyolu Metrosu birleştirilerek tek işletmeye geçilecekti, sanırım o bile yapılamadı.. Bu kadar zamanda sıfırdan sinyalizasyon yapılırdı, neyi yetiştiremediklerini bir anlayabilsem..

metro_5
Aylık Paso
Mesajlar: 64
Kayıt: 12 Eyl Çrş, 2018 13:34

Re: ank-M.04 » Ankara Metroları

Mesaj gönderen metro_5 » 27 Eyl Prş, 2018 23:27

Ankara'da yanlış değilse 5 tane metro hattı var niye Ankara metro başlığında 2 metro başlığı var.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 853
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Re: ank-M.04 » Ankara Metroları

Mesaj gönderen Kamil16 » 28 Eyl Cum, 2018 16:10

metro_5 yazdı:Ankara'da yanlış değilse 5 tane metro hattı var niye Ankara metro başlığında 2 metro başlığı var.
Demek ki, Site'de Ankaralı yok.. 8) 8)

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1882
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ank-M.04 » Ankara Metroları

Mesaj gönderen Engin Y » 28 Eyl Cum, 2018 16:28

Bir Ankaralı olarak şunu belirtmek isterim ki Ankara'da aslında üç tane metro hattı var..

1. Ankaray: Hafif metro olarak tabir edilen bir sistemdir..
Dikimevi - AŞTİ arasında hizmet vermektedir..
M1 hattı ile Kızılay'da kesişmektedir..
AŞTİ - Söğütözü arasındaki uzatma ne hikmetse yıllardır açılamamaktadır..
Açılırsa, Söğütözü'nde de metro ile aktarma imkânı olacaktır..

2. Ankara Metrosu: Ankaray ile benzer bir sırada (1990 civarında) inşaatına başlanan projedir ve adını Ankara Metrosu koymuşlardı..
Sincan yakınlarındaki Törekent/OSB durağından başlar, Batıkent'ten geçer, Kızılay'a ulaşır, oradan da Söğütözü ve Koru Sitesi yönüne devam eder..
Şu anda M1 Kızılay-Batıkent (Batıkent Metrosu),
M2 Kızılay-Koru (Çayyolu Metrosu) ve
M3 Batıkent-Törekent (Sincan Metrosu)
olarak üç ayrı hat adı ile anılsa da aslında bu üç hat tek bir tünelden ibarettir..
Dolayısıyla, her ne kadar Ankaralılar burada üç ayrı hat var zannetse de aslında tek bir hat ve üç ayrı işletme söz konusudur..
Zaten sinyalizasyon çalışması tamamlanınca, Törekent-Batıkent-Kızılay-Söğütözü-Koru arasında tek bir işletme olarak çalışacaktır..

3. Keçiören Metrosu: Gazino durağından başlayıp M1 hattının AKM durağında sonlanan hattır..
Hattın güney tarafının AKM'den Gar ve Kızılay yönüne uzatılması söz konusudur, ancak sanırım bu tarafın inşaatı pek ilerleyemedi..
Bu hattın da Gar'a ve Kızılay'a ulaşması durumunda, AKM durağında pik saatlerde yaşanan kapasite sorunu da aşılacaktır..

Dolayısıyla, Ankara'da üç adet hat vardır; aşağıdaki haritada bu hatları görebilirsiniz..
Özetlemek gerekirse;
Sarı hat, en yeni olarak inşa edilen Keçiören Metrosu'dur..
Mavi (Çayyolu Metrosu), kırmızı (Batıkent Metrosu) ve mor (Sincan Metrosu) olarak gösterilen işletmeler, aslında tek hattır..
Yeşil hattın (Ankaray) Kızılay ve Söğütözü durakları, Ankara Metrosu’nun aynı adlı duraklarına bir merdiven ile çıkma/inme mesafesindedir..
Öyle İstanbul'daki sözde entegre duraklar gibi dakikalarca yürümezsiniz..
Bir dakika içinde birinin peronundan diğerinin peronuna geçersiniz..

Resim

metro_5
Aylık Paso
Mesajlar: 64
Kayıt: 12 Eyl Çrş, 2018 13:34

Re: ank-M.04 » Ankara Metroları

Mesaj gönderen metro_5 » 28 Eyl Cum, 2018 23:08

İyide arkadaşlar Ankaray da metro, niye böyle ayrı olarak gösteriliyor, Berlin de 9 tane metro hattı var 4 ü hafif metro ama hepsi Aynı kategoride sayılıyor, bizim gibi adamlar ayırmıyor haritada Aynı gösteriyor.
Koskoca Başkent , Ben utanıyorum bu duruma , Koskoca Başkentin metro hattı sayısı İstanbul dan az.

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1882
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ank-M.04 » Ankara Metroları

Mesaj gönderen Engin Y » 03 Eki Çrş, 2018 16:00

Eski bir Ankaralı olarak Ankara'nın metro başlıklarına el atmaya karar verdim..

Ankaray'ın başlığı yoktu, oluşturdum..

Ankara Metrosu için de Kızılay'daki sinyalizasyon işinin tamamlanmasını ve aktarmasız seyahat olayının gerçekleşmesini bekliyorum..
Mevcut başlıkları kilitleyerek veya uyarlayarak ayarlayacağım..

Keçiören Metrosu hakkında çok az bilgim var, Ankara'nın o tarafını pek bilmediğim ve yirmi yıldır Ankara'da yaşamadığım için..
Onun hakkında da araştırma yapacağım ve gerekli başlığı açacağım..

Aşağıda da metronun durakları arası mesafeler verilmiş..

Daha önce yazdığım gibi, M1 ve M3 artık tek işletme oldu, yakında M2 de onlara katılacak..
M4 ise apayrı bir hat zaten; ama AKM sonrasındaki Gar ve Kızılay uzatmaları bu resimde yer almamış..

Resim

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1882
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ank-M.04 » Ankara Metroları

Mesaj gönderen Engin Y » 04 Nis Prş, 2019 09:14

Bugün, Ankara'daki metro başlıklarına el attım..

Öncelike, bu başlıktaki sadece Ankaray'ı ilgilendiren mesajları Ankaray başlığına ve M1'i ilgilendiren mesajları M1 başlığına taşıdım..

"Keçiören Metrosu" olarak bilinen M4'ün başlığı yoktu, açtım..

"Batıkent Metrosu" olarak bilinen M1, "Çayyolu Metrosu" olarak bilinen M2 ve "Sincan Metrosu" olarak bilinen M3 arasındaki ayrım ortadan kalktığı ve bir süredir Törekent/OSB ile Koru Sitesi durakları arasında tek bir işletme yapıldığı için M1 başlığının adını düzelttim ve M2 başlığını kilitledim..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16822
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ank-M.04 » Ankara Metroları

Mesaj gönderen Esat » 04 Nis Prş, 2019 09:15

Teşekkürler Engin :) valla elinde öpüyor bu işler, sağolasın

Cevapla

“Ankara Metro Hatları” sayfasına dön