ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2110
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 30 Tem Sal, 2019 10:48

Haber: https://www.istanbulgercegi.com/ekrem-i ... 01812.html
24,5 km'lik Kabataş-Mecidiyeköy-Mahmutbey hattının atölye bakım alanındayız. Sürücüsüz planlanan araçların olduğu hat hem kumanda merkezi hem de araçlar için bakım alanı... Bu hat yoğun bir hat. Çift yönede 500-600 insana dönük bir hedef var. Uzun da bir hat. 8 ilçeden geçiyor. Fonksiyonel olarak baktığınızda gerçekten bazı hatların yoğun aktarmaların olduğu, farklı ulaşım araçlarıyla buluşma noktasıyla birleşiyor. İstanbul için nefes aldıracak noktalardan birisi olacak düzeyde. Başlangıcından bugüne emeğini buraya harcayan herkese teşekkür ediyoruz. Araçların 5'i inmiş durumda, 15'i hazırlanıyor. 2020'nin Ocak ayında sürüşlerin başlaması planlanıyor. Deneme sürüşleri, güvenlikle ilgili tedbirler çok önemli. Umut ediyoruz ki 2020'nin ik ayında bu hattı en güvenli şekliyle kullandıracağız. Engelli araçları var. Engelli vatandaşlarımızın seyahatlarını kolaylaştıran araçlar var.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1047
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen decimus » 08 Ağu Prş, 2019 06:41

Ekrem İmamoğlu göreve geldikten sonra benim en çok merak ettiğim konulardan biri kuracağı ekip ve alt yapı projelerine olan ilgisi.

Yaptığı atamaların kağıt üstünde başarılı olarak görüldüklerini,alt yapı projeleri konusunda umut verdiklerini söyleyebilirim.Liyakat esaslı atamalarda zaten hiç kimse itiraz edemez.

23 Haziran'da seçimi kazandıktan sonra toplamda 2 kez olmak üzere Kabataş-Mahmutbey metrosunu ziyaret etti.Bunlardan birinde Tekstilkent depo sahasına giderek test sürüşlerini diğerinde ise Kabataş istasyonunda ki kaba işleri yerinde inceledi.Bu da bence önemli bir mesajdı.Bu gösteriyor ki Ekrem bey Kabataş-Mahmutbey metrosunu yakın markaja aldı.Yaptığı önemli açıklamalardan biri ise 2020 Ocak ayında açılmmasını planladıklarnı söyledi.Bu onun ağzından çıkan ilk proje açılma tarihi idi.Umarım diğer eski başkanlar gibi tutmayacak tarihler vererek insanları hayal kırıklığına uğratmazlar.

Son bir pragrafta hattın yüklenicisi Alarko ve kaba işleri yapan Kolin-Kalyon-Gülermak firmalarına.Hepsi verdiği sözleri tutamadı.Hepsi insanlanların hayatlarından her gün zaman çalıyorlar.Ekrem başkanın bu çalınan sürelerin hesabını sorması gerekli.Neden bu işler bu kadar uzadı bunun hesabını sormaz ise bundan sonra da hiç bir firma işi zamanında bitirmez.Bi fark yaratması lazım !

Mecidiyekoy - Kabataş arası yanılmıyorsam 4.5 km Alarko bu hattın çalışmalarına 2015 haziranda başladı fakat bu hattın tünel işlerini (kaba işler) bir türlü bitiremedi.Ve üstelik öyle abartılacak durumda kötu bir zeminde yoktu.Yazık-günah değil mi bu insanlara ? Yahu 4 yılda 4,5 km metro tünelin kazı işlerini bile yapamıyorsan neden giriyorsun bu işlere ? Senede 1 Km tünel kazarak bu işler olur mu ! Daha bunun ince işleri,ray işleri,elektromekanik işleri ve test sürüşleri olacak !

Genel olarak Ekrem beyın açıklamaları soyle ;

https://www.sozcu.com.tr/2019/gundem/im ... m-5256251/

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Yıllık Paso
Mesajlar: 458
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Edil Arda » 12 Ağu Pzt, 2019 10:40


Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1047
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen decimus » 13 Ağu Sal, 2019 15:04

Edil Arda yazdı:
12 Ağu Pzt, 2019 10:40
İmamoğlu Beşiktaş'ta,
https://www.youtube.com/watch?v=niWLtZOdcEA
1 Ay İçinde aynı Metro projesini 3. kez ziyaret eden benim hatırladığım ilk İstanbul belediye başkanı.

Demek oluyor ki İmamoğlu metro projelerini yakından takip edecek.

En çok merak ettiğim konu ise Aralık 2017'de 6 metro hattını resmi yazı ile durduruan İBB'nin şimdi bu 6 metro hattını tekrar nasıl hayata geçireceği ! Bilindiği gibi Mevlüt Uysal göreve geldğinde bu 6 metro hattının ihale bedelinin çok yüksek olduğunu bu nedenle projelerin durdurulduğunu açıklamıştı.Bakalım İmamoğlu nasıl başlatacak bu projeleri ! Yeni ihaleler yaparak mı yoksa aynı firmalarla masaya oturup pazarlık yaparak mı (aynı fiyata yapılması çok zor çünkü Aralık 2017'den bu güne dolar çok arttı) Yani Mevlüt Uysal'ın o gün yüksek bularak durduruğu işleri bu gün o fiyata yapmak imkansız!

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16942
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 19 Ağu Pzt, 2019 08:18

o ihalelerin büyük kısmı yeniden aynı firmalara verilmişti hatırladığım kadarı ile, inşaatların durma sebebi nakit akışının kesilmesi diye biliyorum.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1047
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen decimus » 20 Ağu Sal, 2019 12:32

Esat yazdı:
19 Ağu Pzt, 2019 08:18
o ihalelerin büyük kısmı yeniden aynı firmalara verilmişti hatırladığım kadarı ile, inşaatların durma sebebi nakit akışının kesilmesi diye biliyorum.

Evet haklisiniz nakit akışı kesildi ve İBB firmalara resmi yazı ile işleri durdurduğunu söyledi.Sonra gidip basına tuhaf açıklamalarda bulunuldu.Yok işte ihale bedelleri çok yüksekmiş,yok bazı hatların güzergahı falan yanlışmış vs vs ! İşin en tuhaf kısmı da İBB'ye göre bir hata var,uygunsuzluk var ama bu işlerden sorumlu kimse yok ! 12 Milyar Tl'lik ihale yapıyorsun 6 ay sonra paranın olmadığı anlaşılıyor ve kimse de bu işin sorumlusu diye sormuyor !

Neyse gelelim bu güne !

Bilindiği gibi Kabataş - Mahmutbey projesinin açılacak olan 1. Etabı Tekstilkent-Mecidiyekoy arasında işler 23 hazirandan sonra daha da hızlanmış.Seçimlerin vermiş olduğu güven bunalımı ortadan kalkınca ve yeni yönetim metro projelerine olan ilgisini ve baskısını gösterdikçe firmalarda daha hızlı çalışmaya başlamışlar.

Tekstilkent -Mecidiyekoy arası istasyonların ince,elektrik ve mekanik işlerinde sona doğru gelinmekte.Bu konuda sıkıntı yok.
Test sürüşlerinden bahsetmek gerekir ise bu güne kadar hatta kullanacak trenler iöin Tren testleri yapılmaktaydı ve bu Trenler yapılan testlerden başarıyla geçtiler. Tren testleri 2 hafta önce tamamlandı.Bu gün gelecek 5. tren seti ile birlikte daha çok sinyalizasyon testleri yapılamay devam edilecek.Öncelikli olarak bu testler bir kaç istasyon arasında yapılacak ve test sonuçlarına bağlı olarak istasyonlar arası mesafe uzatılarak hattın başı ve sonu olarak belirlenen Tekstilkeny-Mecidiyekoy arasında testler önümüzdeki aylarda devam edecektir.Yalnız şimdilik sınırlı sayıda istasyon arası yapılacak sinyalizasyon testleri.Muhtemelen Ekrem beyin açıkladığı tarih olan Ocak 2020'ye kadar bu testler tamamlanıp hat güvenle işletmeye hazır olacaktır.

Bu arada bir parantezde Ekrem beyin ekibine açmak istiyorum.

Sonuçta İBB başkanı kim olursa olsun altyapı projeleri konusunda kendisinden ziyade ekibin tecrübesi önemlidir.Zaten İBB başkanının kadar çok görevi var ki hepsini aynı anda başında durarak yapması beklenemez.Ama burda önemli olan metro yapması için atamış olduğu kişilerin bu işler yapabilme yeteneği.Ekrem beyin İBB raylı sistemler başkanı olarak bir kadını ataması ve bu kadının akademik kariyerinin ağır basıyor olması benim için bir soru işareti idi ( ulan sende kendini otorite mi zannediyorsun dediğinizi duyar gibiyim :)) Çünkü bana göre tünel tozu yutmamış birinin tünel işlerinin başına geçmesi çok anlamsız ! Ama aldığım ilk duyumlara göre daha ilk başladığı günden fark yaratmış.Disiplinli,işi çok yakından takip eden ve firmalara eskisi gibi ahbap-çavuş ilişkisi ile bu işlerin yürümeyeceği havasını vermiş.Saha gezilerinde şaftın üstünden kuş bakışı bakmak yerine üşenmeden tozlu tünellere inmekten çekinmeyen biriymiş.Bakalım ilk intiba iyi ama daha çok erken yorum yapmak için.Bir kaç sene içinde yapılacak metro işlerinden kendisini daha net tanıyabileceğiz.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16942
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 20 Ağu Sal, 2019 20:57

decimus yazdı:
20 Ağu Sal, 2019 12:32
Ekrem beyin İBB raylı sistemler başkanı olarak bir kadını ataması ve bu kadının akademik kariyerinin ağır basıyor olması benim için bir soru işareti idi ( ulan sende kendini otorite mi zannediyorsun dediğinizi duyar gibiyim :)) Çünkü bana göre tünel tozu yutmamış birinin tünel işlerinin başına geçmesi çok anlamsız ! Ama aldığım ilk duyumlara göre daha ilk başladığı günden fark yaratmış.Disiplinli,işi çok yakından takip eden ve firmalara eskisi gibi ahbap-çavuş ilişkisi ile bu işlerin yürümeyeceği havasını vermiş.Saha gezilerinde şaftın üstünden kuş bakışı bakmak yerine üşenmeden tozlu tünellere inmekten çekinmeyen biriymiş.Bakalım ilk intiba iyi ama daha çok erken yorum yapmak için.Bir kaç sene içinde yapılacak metro işlerinden kendisini daha net tanıyabileceğiz.
Pelin Hanım raylı sistemler ve metro projeleri konusunda yetkin birisi ve sadece masa başında proje üretecek var olmuş bir isim değil, aldığım bütün bilgiler bu yönde, dolayısı ile ne teknik yeterlilik ne de çalışkanlık anlamında bir eksiğinin söz konusu olmadığını herkes dile getiriyor, tanıdığım pek çok kişinin üniversitede hocalığını yapmış olması ayrı bir artı, zaten olumlu yorumları da hep bu kişiler dile getiriyor.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1047
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen decimus » 28 Eyl Cmt, 2019 06:28

Bu proje ile ilgili çalışan arkadaşlardan aldığım bilgilere göre çok fazla bir değişiklik yok.O yuzden buraya benzer şeyleri tekrar tekrar yazmak istemiyorum.Teksitlkent - Mecidiyekoy arası sinyalizasyon testleri devam ediyor.Mecidiyekoy - Kabataş arası kaba inşaat işleri devam ediyor.

Sadece şunu diyebilirim İBB Raylı sistemler Aalrko'ya hattı Ocak ayında açtırabilmek için çok ciddi baskı uyguluyormuş.Bu yüzden özellikle depo sahası ve hattın komuta merkezi olan alanda çok ciddi ve hızlı şekilde çalışmalar yürütülüyormuş.Bakalım ilerleyen aylarda test sürüşlerinin gidişatına göre hattın gidişatını anlayabiliriz.

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2110
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 28 Eyl Cmt, 2019 07:40

decimus yazdı:
28 Eyl Cmt, 2019 06:28
Bu proje ile ilgili çalışan arkadaşlardan aldığım bilgilere göre çok fazla bir değişiklik yok.O yuzden buraya benzer şeyleri tekrar tekrar yazmak istemiyorum.Teksitlkent - Mecidiyekoy arası sinyalizasyon testleri devam ediyor.Mecidiyekoy - Kabataş arası kaba inşaat işleri devam ediyor.
Abi,

Teşekkür ederiz bilgi için..

Peki Ocak-Şubat açılış hedefi, Mecidiyeköy-Tekstilkent için mi, yoksa Mecidiyeköy-Mahmutbey için mi?

Ekrem İmamoğlu’nun demeçleri sanki Mahmutbey’e dairdi, ama orada henüz ray inşaatı devam ediyor olmalı..
Daha ray inşaatı tamamlanmayan bir yerde, dört ayda tüm testlerin bitmesi de imkânsız, hele hele sürücüsüz hat testlerinin..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16942
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 28 Eyl Cmt, 2019 09:43

Mecidiyeköy-Tekstilkent arası ve evet Ocak ayında açılması istendiğini ben de duydum, bakalım ne olacak

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2110
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 08 Eki Sal, 2019 15:22

Mecidiyeköy-Mahmutbey kısmının, 2020 yılı Ocak ayında,
Kabataş-Mecidiyeköy kısmının ise 2021 yılı içerisinde
yolculu işletmeye alınması hedeflenmektedir.
Kaynak: https://www.ibb.istanbul/Uploads//2019/ ... DURUMU.pdf (Sayfa 16)

31 Ocak 2020, Cuma günü için takvime not düştüm; bakalım 2009 yılından beri beklediğim, 2014 yılından beri inşaatını yakından takip ettiğim bu hat o gün itibarıyla açılmış olacak mı?

Bu hat devreye alınırsa ve uzun (> 5 dakika) bekleme süreleri nedeniyle aşırı yığılma sorunları yaşamazsak, 3 Şubat 2020'den itibaren hafta içi araba kullanımını bırakıyorum, Allah kısmet ederse..

Hatta haftasonları da ancak ve ancak metro ve vapurla ulaşılamayan güzergâhlara gitmek için araba kullanırım artık..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16942
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 11 Eki Cum, 2019 07:01

Beşiktaş istasyonunda devam eden inşaat çalışmasından bir görüntü, kaba şekil ortaya çıkartılmış, sanırım bu bir peron için açılmış tünel
m7-kmm-besiktas.jpeg
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön