çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü [İnşaat Aşaması]

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 277
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü [İnşaat Aşaması]

Mesajgönderen Özgür Türkler » 26 Mar Pzt, 2018 18:00

Böyle bir demiryolu halkası için Çanakkale boğazını tünelle geçmeleri gerekiyordu açıklıktan dolayı köprü statiği uygun olmayacağı için, boğazın ortalama derinliği 100 m civarı, en derin yeri 150 olsa 200 metre derinlik desek , demiryolu standardı binde 10 eğime göre tek yönde 20 km, toplam tünel boyu 40 km gibi bayağı bir mesafe yapıyor...
Hadi standartın dört katı eğim olsun trenler yavaş gitsin desek yine de 10 km tünel demek oluyor ki maliyeti düşünürsek pek mümkün değil gibi. Gerçi ben karar verici merci olsam 2,5 milyar dolara köprü yaptırmak yerine (15 yıl işletme olsa devlet olarak 30 bin araç için garanti ettiğimiz rakam bu) 10 km tünel yapmayı kabul ederdim , hem muhtemelen TBM ile yapacağımızdan köprü ile aynı yapım süresinde biterdi. Maps ten Gelibolu - Keşan otobanından giriş yapıp Lapseki Dalyan bölgesinden yer yüzüne çıksa 10 km yapıyor, daha öncesi de yerleşim yeri içinde kalacağından pek mümkün olmaz.


“Karayolu Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 0 misafir