tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2326
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 13 Şub Prş, 2020 17:27

Osmangazi Köprüsü’nde hisse satışı için JPMorgan’a yetki: https://www.birgun.net/haber/osmangazi- ... tki-287691
Açıldığı dönemde otomobiller için İstanbul ile İzmir arası gidiş dönüş maliyetinin 500 TL'den fazla olması ile çok tartışılan Gebze-İzmir otoyolunun işletmesini üstlenen Otoyol Yatırım AŞ'de potansiyel hisse satışı için uluslararası yatırım bankası JPMorgan'ı danışman olarak yetkilendirildi. Osmangazi köprüsünü de içeren Gebze-İzmir otoyolunun ihalesini Nisan 2009'da Nurol, Özaltın, Makyol, Astaldi ve Göçay firmalarının oluşturduğu konsorsiyum kazanmıştı.

Yetkilendirmeye ilişkin bilgi konuya yakın dört kaynaktan edinildi.

Türkiye’nin en büyük altyapı projelerinden biri olan ve Osmangazi köprüsünü de içeren Gebze-İzmir otoyolunun ihalesini Nisan 2009’da Nurol, Özaltın, Makyol, Astaldi ve Göçay firmalarının oluşturduğu konsorsiyum kazandı.

Toplam yatırım bedeli 7.3 milyar dolar olan projenin 4.96 milyar doları kredi, 1.5 milyar doları özkaynak ve 800 milyon doları net erken işletme geliri ile fonlandı.

Konu hakkında doğrudan bilgi sahibi bir kaynak JPMorgan’ın yetkilendirilmesinin ardından potansiyel alıcıların değerlendirileceği belirtilerek, “Ne kadarlık bir hisse satışı olacağı, alıcılara, fiyata ve ilgiye bağlı olarak değişir” dedi.

Sözcü.com.tr'nin Reuters'ten aktardığına göre JPMorgan konu hakkında yorum yapmadı, Otoyol AŞ’den ise haberin yazıldığı sırada bir cevap alınamadı.

Projede yüzde 19’un altında payı bulunan İtalyan Astaldi, İtalyan inşaat sektöründeki gerilemeden sert bir şekilde etkilenerek konkordato ilan etmişti. Bu kapsamda Türkiye’deki varlıklarından da çıkan Astaldi geçen sene sonunda da İstanbul üçüncü köprüdeki yüzde 33 hissesini Türk ortağına satmak için anlaşmıştı.

Otoyol Yatırım AŞ’de Nurol İnşaat ve Özaltın’ın yüzde 26.98 hissesi bulunurken, Astaldi’nin yüzde 18.86 ve Göçay’ın da yüzde 0.2 hissesi mevcut.

Gebze-İzmir otoyolunun değer tespiti ve potansiyel alıcıların belirlenmesine yönelik danışman seçimi için girişimlere başlandığı geçen sene başında duyurulmuştu.

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 312
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

Re: tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Hector Troas » 14 Şub Cum, 2020 11:34

Off Topic
Açıldığı dönemde otomobiller için İstanbul ile İzmir arası gidiş dönüş maliyetinin 500 TL'den fazla olması ile çok tartışılan Gebze-İzmir otoyolunun
Açılışından çok kısa süre geçmesine rağmen, bir zam yapıldı ve gidiş geliş ücreti 600 TL'yi bile geçti. Köprü ve otoyoldan yeteri kadar araç geçmediği için garanti ödemeleri yapılıyor.

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2326
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 17 Şub Pzt, 2020 14:38

Menemen-Çandarlı Otoyolu'nu 62 günde 319 bin araç kullanmış, demek ki günde 5.144 araç ve saatte 214 araç bu yolu kullanmış..
Yani her bir yönde 34 saniyede bir araç geçmiş sadece; ancak aşağıdaki haberde "büyük ilgi gördü" denmesi, trajikomik olmuş..

Yazın özellikle hafta sonları oldukça işe yarar bu otoyol, ama kış aylarında olmamız ve eksik açılış yapılmış olması nedeniyle tenha olması doğal.
Yine de bu kadar boş olması çok anlamsız, Aliağa'da yüzlerce sanayi kuruluşu var; demek ki kamyonlar bile trafik ışıklarında durmaya devam ediyor..

Bu hafta sonu Koyundere-Menemen arasındaki kopuk halka da hizmete açıldığında, Çandarlı otoyolunun kullanımı hızla artarak en azından 3-4 katına çıkar diye tahmin ediyorum..
Menemen Aliağa Çandarlı Otoyol Projesi, 30 Ekim 2019 tarihinde hizmete sokuldu. 2017 yılında temeli atılan 56 kilometresi otoyol ve 40 kilometresi bağlantı yolu olmak üzere toplam 96 km uzunluğundaki Menemen-Aliağa- Çandarlı Otoyolu'nun 91 km'lik kesimi Çandarlı'ya gidiş gelişlerde trafik keşmekeşi yaşayan vatandaşlar tarafından büyük ilgi gördü. İzmir-Çandarlı arasını 40 dakikaya düşüren otoyolu 2 ayda 318 bin araç sürücüsü kullandı. Bu geçişlerden 5 milyon 679 bin lira gelir elde edildi. Otoyol'un resmi açılışı Başkan Recep Tayyip Erdoğan tarafından 22 Şubat'ta gerçekleştirilecek.

2017 yılında temeli atılan 56 kilometresi otoyol ve 40 kilometresi bağlantı yolu olmak üzere toplam 96 km uzunluğundaki Menemen-Aliağa- Çandarlı Otoyolu'nun 91 km'lik kesimi Çandarlı'ya gidiş gelişlerde trafik keşmekeşi yaşayan vatandaşlar tarafından büyük ilgi gördü. 31 Aralık tarihine kadar 2 aylık süreçte 318 bin 922 araç sürücüsü Çandarlı'ya geliş gidişlerde tercihini yeni hizmete sokulan otoyoldan yana kullandı. Bu geçişlerden de 5 milyon 679 bin 725 lira 50 kuruşluk gelir elde edildi.
Kaynak: https://www.yeniasir.com.tr/webtv/gunde ... lira-gelir

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 312
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

Re: tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Hector Troas » 17 Şub Pzt, 2020 14:40

Off Topic
İzmir-Çandarlı arasını 40 dakikaya düşüren otoyolu 2 ayda 318 bin araç sürücüsü kullandı.
Günde kaç araç geçişi garantisi vermişler? diye Google amcaya sordum: 35.000 imiş. Günde 30.000 araç parasını diğer 80 ilimiz ödeyecek. Geçmeyen daha fazla ödüyor.

https://www.karar.com/ekonomi-haberleri ... ti-1369218

Bu arada daha 40 dakkaya da düşmedi. Koyundere açılınca belki düşer.

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2326
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 20 Şub Prş, 2020 13:34

Hector Troas yazdı:
17 Şub Pzt, 2020 14:40
Off Topic
İzmir-Çandarlı arasını 40 dakikaya düşüren otoyolu 2 ayda 318 bin araç sürücüsü kullandı.
Günde kaç araç geçişi garantisi vermişler? diye Google amcaya sordum: 35.000 imiş. Günde 30.000 araç parasını diğer 80 ilimiz ödeyecek. Geçmeyen daha fazla ödüyor.

https://www.karar.com/ekonomi-haberleri ... ti-1369218

Bu arada daha 40 dakkaya da düşmedi. Koyundere açılınca belki düşer.
Ekleme yapayım, müsaadenizle..

Geçiş garantisi otomobil geçiş ücreti üzerinden veriliyor..

Yani bu otoyolun günde 35.000 otomobil x 20,30 TL/otomobil = 710.500 TL gelir garantisi mevcut..

Yani iki aylık gelir garantisi, 43.340.500 TL oluyor..

Burası iki ayda 5.680.000 TL gelir elde ettiyse, geçmeyenlerin cebinden 37.660.500 TL (günlük 30.413 adet otomobil ücreti) çıktı..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17164
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Esat » 20 Şub Prş, 2020 15:43

hadi hafta sonu gidip geçelim de bari geçmeden ödemiş olmayalım :) :)

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2326
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 20 Şub Prş, 2020 23:39

İzmir Çevre Yolu’nun son halkası olan Koyundere-Menemen arasının Cumartesi’yi Pazar’a bağlayan gece yarısı trafiğe açılacağı, resmen ilan edilmiş: https://www.resmigazete.gov.tr/ilanlar/ ... 21-4-2.pdf
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Karayolları Genel Müdürlüğünden:
Menemen-Aliağa-Çandarlı Otoyolu Projesi Yap-İşlet-Devret Modeli ile Yapılması, İşletilmesi ve Devri İşinde Kabulü yapılan Menemen-Aliağa-Çandarlı Otoyolu ve Bağlantı Yolları (Km:10+000-15+366) arası kesiminin, 6001 Sayılı Karayolları Genel Müdürlüğünün Hizmetleri Hakkındaki Kanunun 15. Maddesi gereğince trafiğe açılması Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından onaylanmıştır.
1. Otoyolun bu kesimi 22.02.2020 tarihinde saat: 23:59’dan itibaren trafiğe açılacaktır.
2. Belirli yerler (Köprülü Kavşaklar, Ücret Toplama İstasyonları v.b.) ve şartlar dışında Otoyola giriş ve çıkış yasaktır. Karayolu sınır çizgisi boyunca tesis edilmiş olan telçitler veya duvarlar bu tür çıkışları engellemek amacıyla tesis edildiğinden bu engellerin açılması, yıkılması, kesilmesi ve başka şekilde tahrip edilmesi yasaktır.
3. Erişme Kontrollü Karayolu olarak trafiğe açılan bu kesime, yayaların, hayvanların, motorsuz araçların, lastik tekerlekli traktörlerin, iş makinelerinin ve bisikletlilerin girmesi yasaktır.
4. Bu kesimde mecburi asgari hız 40 km/saat olup, azami hız geometrik standartların müsaade ettiği limitlerdir. (Max. hız 120 km./saat)
5. Erişme Kontrollü Karayolu olarak trafiğe açılan bu kesimde ve kavşaklarda duraklamak, park etmek, geri dönüş yapmak ve geri gitmek yasaktır. Zorunlu hallerde en sağdaki emniyet şeridinde (bankette) durulabilir.
6. Otoyola cephesi bulunan müesseselerin kendi faaliyetlerini sürdürdükleri binalarına tanıtma levhaları koymak istemeleri halinde, Karayolları Genel Müdürlüğü'nden ve Görevli Şirketten izin almaları gerekmektedir.
7. Menemen-Aliağa-Çandarlı Otoyolu Projesi Yap-İşlet-Devret Modeli ile Yapılması, İşletilmesi ve Devri İşinde Menemen-Aliağa-Çandarlı Otoyolu ve Bağlantı Yolları (Km: 10+000- 15+366) arası kesiminin yapımı, bakımı ve işletilmesi sözleşmesi gereği üstlenici Görevli Şirket tarafından yürütülecektir.
8. 6001 Sayılı Karayolları Genel Müdürlüğünün Hizmetleri Hakkındaki Kanunun 15. maddesi gereğince ilan olunur.

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 312
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

Re: tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Hector Troas » 21 Şub Cum, 2020 09:04

hadi hafta sonu gidip geçelim de bari geçmeden ödemiş olmayalım
ciddiysen, izmirde sana rayları gezdireyim := metro tram vapur ne varsa,,,,keşif yaparız

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17164
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Esat » 21 Şub Cum, 2020 11:36

yok yahu :) ama izmir e gitme planım var evet, hem gezme hem de gerçekten bir hatları göreyim diye, olabilir, plan ciddileşirse haber veririm

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 312
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

Re: tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Hector Troas » 21 Şub Cum, 2020 11:52

haberleşelim, cep no yazmıştım gmailden, ararsın

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2326
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 22 Şub Cmt, 2020 23:27

İzmir Çevre Otoyolu'nun son halkası olan Koyundere-Menemen arası az önce hizmete girdi..
Bu arada, otoyolun ücretli bölümü olan Menemen-Aliağa-Çandarlı arasına da ücret güncellemesi yapıldı..

Otomobil geçiş ücreti, Menemen-Çandarlı arası için 20,30 TL'den %19,2 oranında zam ile 24,20 TL'ye yükseltildi..

Yeni ücretler: https://www.kgm.gov.tr/SiteCollectionDo ... ndarli.pdf

Menemen'den - Eski Ücret - Yeni Ücret - Zam Oranı
Eski Foça'ya - 6,95 - 9,30 - %33,8
Yeni Foça'ya - 9,10 - 11,70 - %28,6
Aliağa'ya - 10,65 - 13,45 - %26,3
Yenişakran'a - 16,65 - 20,20 - %21,3
Çandarlı'ya - 20,30 - 24,20 - %19,2

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2326
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 23 Şub Pzr, 2020 12:23

Yukarıdaki zam oranları farklı, demek ki hesaplama formülüne sabit bir ücret girdi..
Ücret alınmayan Koyundere-Menemen kesiminin maliyetine karşılık sabit bir ücret eklendi diye tahmin ediyorum; tıpkı Kemalpaşa-Bornova arası ücret alınmaması, ama Kemalpaşa'dan önceki ücretli kesimlere bu kesimin ücretinin yansıtılması gibi..

6,95 x A + B = 9,30
9,10 x A + B = 11,70
denklemlerinden
2,15 x A = 2,40
yani
A = 1,1163 oluyor..

Yani Eski Ücret'e %11,63 zam gelmiş, ayrıca Yeni Kesim için 1,55 TL eklenmiş..

Deneyelim;
6,95 x 1,1163 + 1,55 = 9,31 ---> 9,30
9,10 x 1,1163 + 1,55 = 11,71 ---> 11,70
10,65 x 1,1163 + 1,55 = 13,44 ---> 13,45
16,65 x 1,1163 + 1,55 = 20,14 ---> 20,20
20,30 x 1,1163 + 1,55 = 24,21 ---> 24,20

Buradaki %11,63'ün otoyolun ücretli kesiminin açıldığı 30 Ekim 2019 ile 22 Şubat 2020 arasındaki dolar artışını yansıttığını tahmin ediyorum..

Ayrıca, yeni açılan ücretsiz kesim için de ücretli kesimdeki ücretlere 1,55 TL eklenmiş..

Koyundere-Menemen arasını inşa eden müteahhit firma finansal açıdan zordaydı, demek ki ihalesini iptal edip YİD ile inşa eden şirketlere ek ücret karşılığında tamamlatmışlar yarım kalan yolu..

Cevapla

“Diğer Toplu Ulaşım Sistemleri” sayfasına dön