ist-M.03:11 » M11 Gayrettepe-Yeni Havalimanı-Halkalı Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16986
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:11 » M11 Gayrettepe-Yeni Havalimanı-Halkalı Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 06 Şub Çrş, 2019 14:10

Özgür Türkler yazdı:Uçakla gelen insanın 3 yada 5 dakikada bir sefer sıklığına ihtiyacı yok, sadece dolmuş gibi her durakta durmadan hızlı bir şekilde şehir merkezine transfer olmaya ihtiyacı var. Londra Heatrow da paran varsa 15 dk da bir gelen ekspres metro ile şehir merkezine hızlıca 20 dk da gidiyorsun, daha az ödeyeyim dersen mevcut metroya binip yaklaşık 40 dakikada merkeze yada ilişkili bir istasyona erişiyorsun (bu ikisinin hatları farklıydı yanlış hatırlamıyorsam). Bu durumda az istasyonlu ekspres banliyö tarzında bir işletme pekala iş görecektir ki Gayrettepe metro dediğimiz şey tamda bu bana göre. Bizdeki banliyö düşmanlığı ayrı tabi, parayı alstom ve siemens e kaptırıp metro yapma aşkından bir bıkmadı iş bilmez yöneticilerimiz. Marmaray a bile banliyö diyemeyip metro diyorlar halbuki bildiğin banliyö işte, öyle lafı kıvırtıp metro standardında banliyö falan deyince ne oluyosa sanki...
Peki Gayrettepe nin bu ihtiyacı var, Halkalı'nın yok mu? Olaya yanlış perspektiften baktığınızı düşünüyorum ya da tam olarak sorunu anlayamadım. Bana göre bu hat hiçbir şekilde metro olmalı, Gayrettepe-Halkalı olarak inşa edilmeli ve banliyö sistemine bağlanmalıydı.

Bu hattı metro olarak inşa ediyoruz diyenler hattın işletmesinde neden banliyö mantığı düşünüldüğünü de açıklamalılar, neden ortalama hız bu kadar yüksek, neden sefer sıklığı bu kadar az ve neden boğaz geçişli tünele bağlantılı? ortada teknik anlamda ciddi bir kafa karışıklığı var ve bu karışıklık biz de değil bu işi planlayanlar da :) en başından beri yapılan hatalar var. Pendikten banliyöyü SGH ya uzatmaktan vazgeçip bunu metroya çevirmek, Ataköy-AHL banliyö bağlantısını iptal etmek, halkalıdan sonraki kesimi banliyö değil de metro yapıyoruz diyerek başka bir sistem haline getirmek, ve boğaz geçişli metro diye tutturup aslında onu da banliyö olarak inşa ederek şehre harika bir banliyö sistemi kazandırmak varken METRO yapıyoruz :) çünkü metro da sürücüsüz sistem var, peron kapıları var, daha sık sefer var :) istersen banliyöde de yaparsın 2 dk. da bir sefer, zor değil ki. Neyse, karuşuk kuruşuk işler, boşverin.

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 310
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Re: ist-M.03:11 » M11 Gayrettepe-Yeni Havalimanı-Halkalı Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 06 Şub Çrş, 2019 15:07

Esat yazdı:
Özgür Türkler yazdı:Uçakla gelen insanın 3 yada 5 dakikada bir sefer sıklığına ihtiyacı yok, sadece dolmuş gibi her durakta durmadan hızlı bir şekilde şehir merkezine transfer olmaya ihtiyacı var. Londra Heatrow da paran varsa 15 dk da bir gelen ekspres metro ile şehir merkezine hızlıca 20 dk da gidiyorsun, daha az ödeyeyim dersen mevcut metroya binip yaklaşık 40 dakikada merkeze yada ilişkili bir istasyona erişiyorsun (bu ikisinin hatları farklıydı yanlış hatırlamıyorsam). Bu durumda az istasyonlu ekspres banliyö tarzında bir işletme pekala iş görecektir ki Gayrettepe metro dediğimiz şey tamda bu bana göre. Bizdeki banliyö düşmanlığı ayrı tabi, parayı alstom ve siemens e kaptırıp metro yapma aşkından bir bıkmadı iş bilmez yöneticilerimiz. Marmaray a bile banliyö diyemeyip metro diyorlar halbuki bildiğin banliyö işte, öyle lafı kıvırtıp metro standardında banliyö falan deyince ne oluyosa sanki...
Peki Gayrettepe nin bu ihtiyacı var, Halkalı'nın yok mu? Olaya yanlış perspektiften baktığınızı düşünüyorum ya da tam olarak sorunu anlayamadım. Bana göre bu hat hiçbir şekilde metro olmalı, Gayrettepe-Halkalı olarak inşa edilmeli ve banliyö sistemine bağlanmalıydı.

Bu hattı metro olarak inşa ediyoruz diyenler hattın işletmesinde neden banliyö mantığı düşünüldüğünü de açıklamalılar, neden ortalama hız bu kadar yüksek, neden sefer sıklığı bu kadar az ve neden boğaz geçişli tünele bağlantılı? ortada teknik anlamda ciddi bir kafa karışıklığı var ve bu karışıklık biz de değil bu işi planlayanlar da :) en başından beri yapılan hatalar var. Pendikten banliyöyü SGH ya uzatmaktan vazgeçip bunu metroya çevirmek, Ataköy-AHL banliyö bağlantısını iptal etmek, halkalıdan sonraki kesimi banliyö değil de metro yapıyoruz diyerek başka bir sistem haline getirmek, ve boğaz geçişli metro diye tutturup aslında onu da banliyö olarak inşa ederek şehre harika bir banliyö sistemi kazandırmak varken METRO yapıyoruz :) çünkü metro da sürücüsüz sistem var, peron kapıları var, daha sık sefer var :) istersen banliyöde de yaparsın 2 dk. da bir sefer, zor değil ki. Neyse, karuşuk kuruşuk işler, boşverin.
Yanlış anlaşılmasın ben ihtiyaç yok demiyorum Halkalı tarafınında ihtiyacı var ama paralelinde birde planlanan tren yolu var orda şu anda Gayrettepe güzergahında olmayan, sonuçta İstanbulun üçte biri o tarafta yaşıyor, diğer üçte bire hatta karşıya erişimi 3 katlı tünel metrosuyla ilişkilendirdiklerine göre üçte ikiye Gayrettepe hizmet edecek. İkimizde metro yerine banliyö düşünülmesini savunuyoruz neden farklı olduğunu düşündün anlamadım Esat.
Gayrettepe tarafını da banliyö olarak yapabilirlerdi hatta işletme şartlarına bakılırsa seninde söylediğin gibi banliyö gibi duruyor. Gayrettepe - Halkalı dan kastını tam anlamadım, bu ikisini birleştiren , havalimanından Halkalıya kadar banliyö yapıp devam ettirip Gayrettepeye kadar ulaştırılmalı demek istedin sanırım. Mevcut metro şantiyelerini düşünürsek o bölgede böyle bir inşaat araç trafiğini iyice felç edebilirdi Halkalı-Gayrettepe arasında. Mevcut Gayrettepe metro inşaatı mevcut araç trafiğini en az etkileyecek güzergahta seçilmiş gibi. Bence her zamanki gibi ulaşım ihtiyacını en sona bıraktıkları için son dakika kararlarıyla uyduruk bir gece kondu işi yaptılar devlet böyüklerimiz. Yeni havalimanından metrobüs yapmadıklarına şükretmemizi beklediler herhalde. İleriyi düşünen, yap-boz olmayacak bir ulaşım master planı olmadığından sadece günü kurtaran gece kondu çözümlere devam. Yada böyle bir şehir ve ulaşım master planı var ama ben bilmiyorum!

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16986
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:11 » M11 Gayrettepe-Yeni Havalimanı-Halkalı Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 06 Şub Çrş, 2019 16:11

banliyö olması konusunda aşağı yukarı hepimiz hemfikiriz, burada kafamı karıştıran kısım sanki Gayrettepe-YHL Metro, Halkalı-YHL Banliyö olmalı gibi bir ifade vardı, ben bunu sorguladım yani neden bir tarafa metroya olur diyoruz da diğerine banliyö diyoruz? Her iki tarafta banliyö olsun, sonuçta verilen donelere baktığımızda zaten bir banliyö işletmesine benziyor, buna adını şirin göstermek adına metro demenin bir anlamı olmadığını düşünüyorum.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 708
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Re: ist-M.03:11 » M11 Gayrettepe-Yeni Havalimanı-Halkalı Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen kenanmar » 03 Mar Pzr, 2019 16:19

Betondan kutu yapıp kutuyu delmek, sanırım başka yöntemi yok. :) https://youtu.be/yPYT4uthglQ

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16986
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:11 » M11 Gayrettepe-Yeni Havalimanı-Halkalı Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 03 Mar Pzr, 2019 21:02

bunu geçen bende düşündüm, sonuçta tbm çıkmak için fore kazıkları kırarak çıkıyor, acaba bu binanın bütünlüğüne bir etkide bulunmuyor mu? sonuçta bu kutu istasyonun dış çeperi olarak inşa ediliyor, muhakkak bir zararı yok ki yapıyorlar ama işi bilmeyince bana çok anlamsız geliyor :)

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 708
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Re: ist-M.03:11 » M11 Gayrettepe-Yeni Havalimanı-Halkalı Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen kenanmar » 02 Haz Pzr, 2019 14:28

Bu metronun şimdilik ikamesi olan H-2 Yeni Havalimanı - Mecidiyeköy hattı 5 dk frekans aralığında işletmeye geçmiş, çok güzel. Ancak normal otobüs gibi her durakta durması çok abuk sabuk olmuş hem çift tam bilet basıp hem de her durakta durmak da neyin nesidir? En azından belli başlı bazı duraklarda dururdu, gerçek anlamda bir faydası olurdu. NOT: Sitenin son görünümü iyi hoş güzel ama en son bahis konusu olan başlıkların en üstte 10-20’li liste olarak görünmesi daha uygun olurdu. Şimdiki hali klasör mezarlığı gibi tasnif olmuş :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16986
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:11 » M11 Gayrettepe-Yeni Havalimanı-Halkalı Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 02 Haz Pzr, 2019 16:12

kenanmar yazdı:
02 Haz Pzr, 2019 14:28
NOT: Sitenin son görünümü iyi hoş güzel ama en son bahis konusu olan başlıkların en üstte 10-20’li liste olarak görünmesi daha uygun olurdu. Şimdiki hali klasör mezarlığı gibi tasnif olmuş :)
cep telefonlarında yaşanan bir sorun, çözemedim malesef

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1052
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-M.03:11 » M11 Gayrettepe-Yeni Havalimanı-Halkalı Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen decimus » 16 Haz Pzr, 2019 00:24

Gayrettepe -Havalimanı metrosunda çalışan 10 TBM makinası kademeli olarak kazıları tamamlıyıp kenara alınıyorlar.En son 2 gün önce 1 TBM makinası daha işini bitirdi ve çıkartıldı.Önümuzdeki hafta başka 1 TBM makinasınında çıkması bekleniyor.Kulislerde konuşulana göre tüm TBM makinaları ( 10 TBM makinası ) Eylül 2019'da tamamen çıkartılması planlıyor.
Bu da demek oluyor ki Havalimani-Kemerburgaz arasi TBM tünelleri tamamlanmış olacak.Bu kadar çabuk TBM makinalarinin işi bitirmesinde zemin yapısı,kazı alanı üzerinde yerleşim olmaması tünellerin erken bitmesini sağladı

Bu arada daha önce kağithane - Gayrettepe arasında kalan tünelleri yüklenici firmanin NATM modeli ile yapacağını duymustum fakat yüklenici firmalar bu kararlarından vazgeçerek Kağıthane - Gayrettepe arasında ki tünelleri (istasyon hariç ) 2 TBM makinasi ile yapma kararı almış.
Buna göre işi biten TBM makinlarindan 2'si şantiyeler hazır olunca kurularak çalişmaya başlayacak.Burayi bilenler bilir özellikle kağıthane ve Çağlayan arası ciddi bir kot farki vardir.Daha önce Kabataş - Mahmutbey metrosu için aynı bölgede tünel açan firmalar bu bölgeyi geçmek için viyadük + NATM modeli ile tünel açmayi tercih ettiler.
Ayrıca bu alanda çok sayıda eski tarihli bina bulunmasi TBM makinasının işini daha da zorlaştiracak gibi duruyor.Umarım Doğuş'un Uskudar - Çekmeköy projesinde TBM makinaları ile Bağlarbaşi-Üskudar arasinda kalan bölge gibi zayıf zemin olmaz ve TBM makilari buraları zorlanmadan geçer !

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1052
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-M.03:11 » M11 Gayrettepe-Yeni Havalimanı-Halkalı Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen decimus » 16 Haz Pzr, 2019 00:38

Ayrıca bir bilgi de Halkalı - Havalimanı projesi ile ilgili vermek istiyorum.Şantiyelerde kaplumbağa hızinda da olsa çalışmalar devam ediyor.

2 adet sıfır TBM makinasi teslim alınmış ve Ekim 2019'da kurulmak üzere planlama yapılmiş.Her seý yolunda giderse bu tarihte ilk TBM makinalari çalişmaya başlayacak.Daha sonra Gayrettepe - Havalimani metrosundan alınacak TBM makınaları şantiyeler hazır oldukca kurulacak.

Malesef hem Halkalı - Havalimanı projesi hem de Gayrettepe - Havalimanı projesinde hak edişlerle ilgili ciddi rahatsızlıklar konuşuluyor.Çalışanlari bazen 1 bazen de 2 ay geç maaş aldıklarini duyuyorum.Alt işverenler zaten çok kötü durumda.Eskiden piyasada şöyle bir kanı vardı Eğer bir projeyi AYGM finanse ediyorsa o projede para sıkıntısı olmaz diye bilinirdi.Fakat geldiğimiz noktada AYGM bile çok zor durumda olduğu görülüyor.

Daha teyit edemedim ama Sabiha Gökçen - Pendik metrosu ( bir AYGM projesi) sırf bu nedenle durma noktasına gelmiş şantiyelerde % 20'lerde çok yetersiz makina ve adamla iş yapmaya çalışılıyo diye duydum ama çok emin değilim.Bir kaç kişiye de sormak gerekli.

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 310
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Re: ist-M.03:11 » M11 Gayrettepe-Yeni Havalimanı-Halkalı Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 16 Haz Pzr, 2019 17:15

Kağıthane - Çağlayan bölgesi kaya zemindir, dolayısıyla TBM çalışmasını kolaylaştırır diye düşünüyorum.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Re: ist-M.03:11 » M11 Gayrettepe-Yeni Havalimanı-Halkalı Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Kamil16 » 14 Ağu Çrş, 2019 09:30

İSTANBUL HL'ye iki Metro Hattı yapılıyor. Bu hatların inşaat başlangıçları, HL inşaatı başlamasından bir hayli zaman sonra oldu..

* Gayrettepe - İSTANBUL Havalimanı Metrosu İnşaatı başlangıcı......Aralık 2016
* Halkalı - İSTANBUL Havalimanı Metrosu İnşaatı başlangıcı............Kasım 2018

Yetkililer, hergün yeni tarih veriyorlar Metro inşaatları için ancak son durum ile ilgili Çiğdem Toker'in bugünkü yazısında ilginç detaylar var..

https://www.sozcu.com.tr/2019/yazarlar/ ... r-5280949/

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1052
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-M.03:11 » M11 Gayrettepe-Yeni Havalimanı-Halkalı Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen decimus » 15 Ağu Prş, 2019 06:16

Kamil16 yazdı:
14 Ağu Çrş, 2019 09:30
İSTANBUL HL'ye iki Metro Hattı yapılıyor. Bu hatların inşaat başlangıçları, HL inşaatı başlamasından bir hayli zaman sonra oldu..

* Gayrettepe - İSTANBUL Havalimanı Metrosu İnşaatı başlangıcı......Aralık 2016
* Halkalı - İSTANBUL Havalimanı Metrosu İnşaatı başlangıcı............Kasım 2018

Yetkililer, hergün yeni tarih veriyorlar Metro inşaatları için ancak son durum ile ilgili Çiğdem Toker'in bugünkü yazısında ilginç detaylar var..

https://www.sozcu.com.tr/2019/yazarlar/ ... r-5280949/
Aslında bu durum projenin başladığı ilk günden beri herkesin bildiği fakat konuşmadığı bir durumdu.
1 Milyar Euro'luk bir ihale yapıyorsunuz bunu davet usülü 3-5 bilindik firma çağırıp rekabet ortamı oluşmadan, daha önce 1 cm metro yapmamış firmalara veriyorsunuz.Hadi bununla da yetinmeyip bu firmalara bu işi yaptırmak yerine başka firmaları da işin içine katarak işi iyice çorbaya çeviriyorsunuz.

Aradan geçen yıllar sonra sanki yeni bir şeymiş gibi projeyi zaten yapan firmalara devrediyormuş gibi görünüyorsunuz.O en başta yapılan göstermelik ihaleye ne gerek vardı ki ? Türkiye'de 1 Milyar Euro'luk alt yapı ihalesi kaç senede bir yapılıyor bilen var mı ! Halbu ki en az 2 -3 aşamlı dünya çapında firmaların yarışacağı bir ihale yapılsa daha güzel olmaz mıydı ?


Bu aslında bize şunu çok net gösteriyor ; Bu kafa ile yapılan hiç bir ihale başarılı olamaz.Ne işler zamanında biter, ne firmalar bu işleri hak ettiği şekilde kaliteli yapar ne de bu işler sırasında çalışann personelin işçi güvenliği ve diğer sosyal hakları verilir.

Malesef bu kafayla hiç bir yere gidilmez !

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön