az-D.04 » Azerrail Bakü - Tiflis - Ankara Yolcu Treni

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16811
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

az-D.04 » Azerrail Bakü - Tiflis - Ankara Yolcu Treni

Mesajgönderen Esat » 23 Mar Cmt, 2019 13:02

Bu habere şu an uygun bir başlık bulamadım, gözüne çarpan olursa uyarsın oraya taşıyalım ya da yeni bir başlık mı yapalım ne dersiniz? Marmaray tünelini kullanarak bir şehirlerarası tren ile de geçiş yapılmış, bu sayede Kapıkule'den giriş yapan bir yolcu treninin Ankara' ya ulaştığı yazıyor haberde, tabii bu sürekli bir sefer değil, Ankara ile Bakü arasında çalışacak özel bir firmaya ait yolcu treniymiş ama sonuçta bu da bir geçiş, belki bu anlamda ileride gece trenlerinin Marmaraydan geçişi içinde bir öncü diyebiliriz :)

http://ekonomi.haber7.com/ekonomi/haber ... im-basladi

Ankara-Bakü arasında yolcu taşımacılığında kullanılması planlanan ve Kapıkule Sınır Kapısı'ndan 21 Mart'ta Türkiye'ye giriş yapan özel yolcu treni, Marmaray'ı da kullanarak Ankara'ya geldi.

Tren, Kayseri-Sivas-Erzurum-Kars üzerinden Tiflis'e, oradan son durağı Bakü'ye ulaşacak.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 844
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Ankara - Bakü Tren Hattı

Mesajgönderen Kamil16 » 23 Mar Cmt, 2019 20:14

Ankara - Bakü Tren Hattı diye bir başlık açılabilir.
Okuduğum kadarı ile, Ankara - Tiflis - Bakü arasında çalışacak tren özel donanımlı. Çünkü Azerbeycan'daki hatlardaki ray açıklığı Avrupa Normunda değilmiş.
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16811
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-B.04:01 » Marmaray Halkalı-Gebze İşletmesi

Mesajgönderen Esat » 23 Mar Cmt, 2019 21:59

Muhtemelen Rus standardındadır Azerbaycan demiryolları, bu yüzden de iki tip ray açıklığında da gidebilen boji sistemi kullanılmış olabilir

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1829
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Azerrail Bakü - Tiflis - Ankara Yolcu Treni

Mesajgönderen Engin Y » 24 Mar Pzr, 2019 11:07

Aşağıdaki haberlere göre 2019'un üçüncü çeyreğinde seferler başlayacakmış ve bu setlerin son haftasına girdiğimiz yılın ilk çeyreğinde teslim edilmesi öngörülüyormuş zaten..

Seferler, Bakü - Gence - Tiflis - Akhalkalaki - Kars - Erzurum - Sivas - Kayseri - Ankara rotasında gerçekleşecek ve 38 saat sürecekmiş..

https://railturkey.org/2018/03/30/baku- ... questions/
As Baku-Tbilisi-Kars railway opened, travelers now are waiting for Baku train.

Baku train is in the top of Rail Turkey’s frequently asked questions list. Here are the most asked questions:

What’ll be the route of Baku train?
The train will give service between Baku and Ankara. Train departing from Baku will follow Gence-Rust’avi-Tbilisi-Akhalkalaki-Kars-Erzurum-Sivas-Kayseri and arrive to Ankara.

How long will it take?
Baku-Ankara travel will last 38 hours.

Any sleeper on train?
There’s only sleepers (2 seats/beds) and couchettes (4 seats/beds) in the train.

Restaurant car on train?
Yes, there’s a restaurant car in the train with 28 seats.

How is WC usage?
Train has 1 luxary, 2 confort and 6 standart coaches. In luxary wagon, every cabinet as its own shower and WC. In confort wagon, each cabinet pair is sharing shower and WC. In standart wagons, there are 2 WCs and 1 shower in each wagon.

Baku-Istanbul train review
How often will train depart?
Not announced yet. A full roundtrip takes 4 days. There are 3 train sets. Weekly departures may reach to 4.

Any interchange on way?
Though Azerbaijan and Georgia has different rail systems than Turkey, Stadler’s train is designed to overcome this. Train, without any need of interchange or transhipment, will pass from broad gauge to standard gauge at Akhalkalaki.

Is this technology safe?
Yes, this technology is being used for years in Japan, Spain and Russia.

Why train doesn’t arrive to Istanbul?
It’s not clear which conventional trains will depart from Istanbul after Marmaray is completed. However, if Baku train comes to Istanbul, the travel time will increase and there’ll be less departures. Using Istanbul-Ankara HST is the easiest alternative.

When train service starts?
In some websites, it’s written that the train service will start in May 2018. But this is not confirmed and seems not true. Official statements point the end of this year.


https://www.azernews.az/business/140090.html
The transportation of passengers by Baku-Tbilisi-Kars (BTK) railway is planned to begin in 3Q2019, the Azerbaijan Railways CJSC said in a statement.

The company stated that, to this end, the new railcars of the Swiss Stadler company will be delivered in Azerbaijan in 1Q2019.

"The delivery of 10 new railcars has been scheduled for the first stage, the delivery of another 10 railcars has been scheduled for the second stage.," said the company.

In addition, the company stated that, since the start of commissioning of the Baku-Tbilisi-Kars railway, about 3,000 containers were transported along this railroad.

"Building materials, electrical equipment, detergents, grain and other goods from China, Central Asia, Russia, and Azerbaijan are mainly transported along this railroad to Turkey and in the opposite direction," the company said.

The Azerbaijani Railways company also noted that the countries other than Azerbaijan, Georgia and Turkey along the BTK railway, have high expectations with regard to this rail route. The Baku-Tbilisi-Kars railway will play an important role in increasing the transit potential of these countries.

On October 30, 2017, a solemn ceremony on the occasion of the opening of the Baku-Tbilisi-Kars railway was held at the Baku International Sea Trade Port.

The BTK railway is built on the basis of the Azerbaijani-Georgian-Turkish intergovernmental agreement. At the initial stage, the volume of freight traffic will be at the level of 6.5 million tons of cargo, as well as up to one million passengers will be transported through this railway.

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1829
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: az-D.04 » Azerrail Bakü - Tiflis - Ankara Yolcu Treni

Mesajgönderen Engin Y » 24 Mar Pzr, 2019 11:26

Esat yazdı:Muhtemelen Rus standardındadır Azerbaycan demiryolları, bu yüzden de iki tip ray açıklığında da gidebilen boji sistemi kullanılmış olabilir

Aynen öyle abi, aşağıdaki haberde de boji sisteminin kullanıldığı yazıyor..

Haber: https://www.ntv.com.tr/ekonomi/marmaray ... n6rk6kI-zQ

Azerbaycan Demiryolları tarafından İsviçre'de imal ettirilen ve Ankara-Bakü arasında yolcu taşımacılığında kullanılması planlanan vagonlardan oluşan özel yolcu treni, 21 Mart Perşembe günü Kapıkule Sınır Kapısı'ndan Türkiye'ye giriş yaptı.

Tren, İstanbul’daki seyri süresince Halkalı'dan sonra banliyö hattı ve Marmaray Tüp Geçişi'ni kullanarak Ankara'ya (Marşandiz) geldi. Özel yolcu treni, daha sonra Kayseri-Sivas-Erzurum-Kars üzerinden Tiflis'e, ardından son durağı Bakü'ye ulaşacak.

Ankara-Bakü arasında yolcu taşımacılığı için kullanılacak tren vagonları, Türkiye, Gürcistan ve Azerbaycan'daki demir yolu hatlarının ray açıklığının farklı olması dikkate alınarak imal edildi.

Türk demir yolu hatlarındaki bin 435 milimetreyle Gürcistan ve Azerbaycan'daki bin 520 milimetre ray açıklığına uygun imal edilen boji (tekerlek-dingil) sistemine sahip tren, sınırda beklemeden seyrine devam edecek.


“Şehirlerarası Konvansiyonel Demiryolu İşletmeleri” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir