Ana Sayfa Giriş Profil Kurallar Özel Mesajlar Konularınız Organizasyon Kayıt
Arama

ist-M.04:01 » M1 Aksaray-Atatürk Havalimanı Metrosu (Y.kapı-A.H.L)

Sayfaya git 1, 2, 3 ... 29, 30, 31  Sonraki
 
Yeni başlık gönder   Başlığa cevap gönder    İstanbul Metro Hatları » ist-M.04:01 » M1 Aksaray-Atatürk Havalimanı Metrosu (Y.kapı-A.H.L)
vatman
Abonman


Mesajlar: 19
Başlıklar: 11



Çevrimdışı

Mesaj 21 Eyl Cum, 2007 10:30
    Mesaj konusu: ist-M.04:01 » M1 Aksaray-Atatürk Havalimanı Metrosu (Y.kapı-
Alıntıyla Cevap Gönder



1989 yılından bu güne yolcu taşımaya devam eden Aksaray - Havalimanı Hafif Metro hattı, hizmet verdiği bölge ve güzergah üzerinde günlük 220.000 yolcu ile taşıyıcı aks konumuna gelmiştir. 1. etabında Aksaray - Kartaltepe arasında hizmet veren Hafif Metro, 18 Aralık 1989 tarihinde Esenler, 31 Ocak 1994 tarihinde Otogar ve daha sonrasında 2nci etabı oluşturan Terazidere, Davutpaşa, Merter, Zeytinburnu ve Bakırköy istasyonlarınında açılması ile potansiyelini arttırmıştır. Zaman içinde yapılan yatırymlarla yeni istasyonlar sisteme dahil edilmiş, son olarak ta 13 Aralık 2002 tarihinde Dünya Ticaret Merkezi ve Havaalanı istasyonları da açılmıştır.

HAT UZUNLUĞU : 20 Km
İSTASYON SAYISI : 18
ARAÇ SAYISI : 76
SEFER SÜRESİ : 32 dakika
İŞLETME SAATLERİ : 06:00 / 00:25
GÜNLÜK YOLCU SAYISI : 220.000 yolcu / gün
GÜNLÜK SEFER SAYISI : 300
SEFER ARALIĞI : Pik saatte 5 ve 7 dakika

8.5 km olan Aksaray - Kartaltepe arasındaki Hafif Metro hattında ilk defa 03 Eylül 1989 tarihinde yolcu taşımaya başlanmıştır. 18 Aralık 1989 tarihinde Esenler istasyonu, 31 Ocak 1994 tarihinde Otogar istasyonu ve daha sonra da Terazidere, Davutpaşa, Merter, Zeytinburnu ve Bakırköy istasyonları hizmete açılmıştır. 26 Temmuz 1995 Ataköy, 26 Ağustos 1995'te ise Yenibosna istasyonu, Mart 1999'da, Bahçelievler istasyonu açılmış , 20 Aralık 2002 tarihinde düzenlenen törenle de Hafif Metro hattı Havaalanına uzamıştır.
Başa dön
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder
Reklamlar
Idari Amir








Mesaj 21 Eyl Cum, 2007 10:30
    Mesaj konusu: Sponsor Baglanti - Bu Alana Reklam Verebilirsiniz

Başa dön
Esat
Site Yöneticisi


Mesajlar: 14264
Başlıklar: 842



Çevrimdışı

Mesaj 10 Ekm Çrş, 2007 13:40
    Mesaj konusu: Bayram Süresince Seferlerde Artış Yapılacak
Alıntıyla Cevap Gönder

Ramazan Bayramı süresince Aksaray-Havalimanı hattında sefer frekanslarında yapılan düzenleme ile yoğun seferler yapılacaktır. Bayram sonrasında normal tarifeye dönecek olan hatta bayram süresince çalışma periyodu aşağıdaki gibi olacaktır.

06:00-09:00 arasında 10 dakika,
09:00-12:00 arasında 6 dakika,
12:00-20:00 arasında 5 dakika,
20:00-22:00 arasında 7,5 dakika,
22:00-00:00 arasında 10 dakika
00:00-00:30 arasında 15 dakika da bir sefer yapılacaktır.

Kaynak : İstanbul Ulaşım A.Ş.
Başa dön
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder
Esat
Site Yöneticisi


Mesajlar: 14264
Başlıklar: 842



Çevrimdışı

Mesaj 19 Ksm Pts, 2007 16:32
    Mesaj konusu:
Alıntıyla Cevap Gönder

Havalimanı yönünden Zeytinburnu perona giren araç



IKEA reklamlı metro aracı, çok şık olmuş site konseptine de uygun sarı sarı Razz

Başa dön
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder
Esat
Site Yöneticisi


Mesajlar: 14264
Başlıklar: 842



Çevrimdışı

Mesaj 11 Şub Pts, 2008 13:14
    Mesaj konusu: Valizli Geçiş Turnikesi
Alıntıyla Cevap Gönder

Havalimanı istasyonunda valizli yolcuların geçişini kolaylaştırmak için Geniş turnike sisteminin demo uygulaması yapılmaya başlandı, bu uygulamada daha önce valizli yolcular ya engelli yolcu giriş kapısından ya da manuel konveyör üzerinden valizlerini koyarak geçiyorlardı, her iki uygulamada bu konuda sıkıntı oluşturduğundan şu anda denemesi yapılan daha geniş turnike aralığı ile kapılı turnikeye geçilmesi söz konusu, umarım deneme süresi sonrasında kalıcı olarak kullanıma alınır, çünkü burada hem giriş hemde çıkışta valizler ile geçişten gerçekten büyük problem oluşturuyor, aşağıdaki resimler uygulamaya ait.





Bu alttakilerde Paris' te bir valizli geçiş turnikesi

Başa dön
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder
Esat
Site Yöneticisi


Mesajlar: 14264
Başlıklar: 842



Çevrimdışı

Mesaj 19 Şub Sal, 2008 14:47
    Mesaj konusu: Aksaray-Yenikapı Metro Bağlantısı Teknik Detay
Alıntıyla Cevap Gönder

Alıntı:
YOLCULUK KAPASİTESİ : 35.000 Yolcu/Yön/Saat
UZUNLUK : 700 m
İSTASYON SAYISI : 1 Adet
VAGON SAYISI : Mevcut 80 Araçla Çalışan LRT Hattını Yenikapı’ya Bağlar.
NİHAİ DURUMU : Kaba İnşaatın 630 m ’si tamamlandı. Yenikapı İstasyon Bölgesinde arkeolojik araştırma devam etmekte bu işlerin ardından elektromekanik İşler Yüklenicisi imalata başlayacak.
Başa dön
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder
Esat
Site Yöneticisi


Mesajlar: 14264
Başlıklar: 842



Çevrimdışı

Mesaj 22 Şub Cum, 2008 13:24
    Mesaj konusu: 2007 İstasyonlar Ortalama Yolcu Sayıları
Alıntıyla Cevap Gönder

------------------GÜNLÜK ORT.----------YILLIK ORT.
AKSARAY--------31.500------------------11.500.000
EMNIYET---------10.000-------------------3.600.000
ULUBATLI---------5.500-------------------2.000.000
BAYRAMPAŞA-----8.000-------------------3.000.000
SAĞMALCILAR---12.000-------------------4.400.000
KARTALTEPE-----11.750-------------------4.300.000
OTOGAR---------19.300-------------------7.000.000
ESENLER----------14.700------------------5.300.000
TERAZİDERE-------7.100------------------2.600.000
DAVUTPAŞA--------6.000------------------2.200.000
MERTER------------4.800-------------------1.750.000
ZEYTİNBURNU----20.800-------------------7.500.000
BAKIRKÖY----------8.250------------------3.000.000
BAHÇELİEVLER-----5.800-------------------2.000.000
ATAKÖY-----------19.750-------------------7.200.000
YENİBOSNA--------24.300-------------------8.850.000
DTM-----------------3.200-------------------1.150.000
HAVALİMANI--------8.500-------------------3.000.000
Başa dön
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder
Mehmet Kasım
Seyyah


Mesajlar: 4324
Başlıklar: 145



Çevrimdışı

Mesaj 25 Şub Pts, 2008 11:01
    Mesaj konusu:
Alıntıyla Cevap Gönder

Bu hatta da iyi rakamlar yok. Toplamda 200.000'lerde geziyor. e-5 yakını duraklarda bile çok az kullanımı var.

Bayrampaşa gibi hem konut hemde sanayi nufusu çok yoğun olan bir bölgede günde 8.000 civarında yolcu taşınıyorsa çok yazık.

Terazidere, Davutpaşa, Merter aksı ulaşım açısından çok zayıf zaten. Bu araya metro yapanın canı cehenneme...

Zeytinburnun'daki yoğunlukta Bağcılar Tramvayından aktarma yapılması sayesinde bence. Bağcılar'a metro yapılmasına mesafeli olanalra gönderme:)

Bu hattın kurtuluşu OTOGAR-KİRAZLI'ya bakar. Bu 5.5 km'lik eklenti kapasitede artış sağlayacak.
Başa dön
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder
Esat
Site Yöneticisi


Mesajlar: 14264
Başlıklar: 842



Çevrimdışı

Mesaj 09 Mar Pzr, 2008 22:24
    Mesaj konusu:
Alıntıyla Cevap Gönder

Bayrampaşa ile ilgili görüşe katılamıyorum bunun iki sebebi var, öncelikle burası bir yerleşim bölgesi değil, istasyon tamamen sanayi siteleri ve işyerleri arasında, sadece Maltepe' ye doğru yerleşim var ve bu insanları şehre bağlayanda Topkapı' ya direkt giden minibüsler aslında bir istasyon yapılmak için hele ki entegrasyon denilen şeyi tam anlamı ile yapabilmek için mükemmel bir pozisyonda, (ilerleyen günlerde başlayacak metrobüs hattı kesinlikle bu istasyona direkt bağlanacaktır) ama çevresinde bulunan işyerlerinde çalışan insanların yolculuk güzergahında değil.

Yani burada çalışan hiçkimse bu hattı kullanarak bir yere gidemez, yıllardır anırır gibi bağırdım (Afedersiniz) Edirnekapı tramvayı bir kol ile buraya da bağlanmalıdır diye, Sultançiftliğinden iki tramvay hattı getirilip biri Veznecilere girmeli biri de Bayrampaşa metroya inmeli diye ve geçen günlerde öğrendim ki bunun projesi de yapılmış (ön proje) yani işi bilen birileri de bizim gibi düşünmüş ve önermiş ama kabul edilmemiş, yazık diyorum sadece. paragrafın başında söylediğim gibi burada çalışan insanlar ya Esenler, Bağcılar istikametinde ya da G.O.P Sultançiftliği istikametinde oturuyorlar dolayısı ile bu istasyonun yolcu profili bu sebeple düşük beslemezsen gelişmez.

Diğerleri için söylediklerini katılıyorum, tabii ki yapılmalı idi ama daha önce başka bazı bölgeler yapılıp burası bir sonraki etaba bırakılabilirdi, güzergahın bu yönde gitmesinin tek artısı şehrin havalimanın bağlanmış olmasıdır.
Başa dön
Kullanıcının profilini görüntüle Özel mesaj gönder
Önceki mesajları göster:   
Yeni başlık gönder   Başlığa cevap gönder    Ana Sayfa » İstanbul Metro Hatları » ist-M.04:01 » M1 Aksaray-Atatürk Havalimanı Metrosu (Y.kapı-A.H.L) Sayfaya git 1, 2, 3 ... 29, 30, 31  Sonraki
1. sayfa (Toplam 31 sayfa)

 
Geçiş Yap:  


Bağlantılı Konular
Yeni mesaj yok ist-B.04:01 » Marmaray Ayrılık Çeşmesi-Kazlıçeşme İşletmesi 23 Nis Çrş, 2014 11:20
alabay Son Mesajı Görüntüle
Yeni mesaj yok tr-HV.07 » THY den Güncel Haberler 05 Nis Cmt, 2014 17:10
Esat Son Mesajı Görüntüle
Yeni mesaj yok siv-D.07 » Raybüs ile Sivas-Divriği 2 Saate İndi 23 Şub Pzr, 2014 22:28
kenanmar Son Mesajı Görüntüle
Yeni mesaj yok se-D.07 » İsveç Demiryolları X2000 leri ABB ile Yeniliyor 17 Oca Cum, 2014 20:31
Esat Son Mesajı Görüntüle
Yeni mesaj yok ist-DN.07 » Eskihisar - Topçular Hattında IDO'ya rakip 01 Ağu Prş, 2013 06:06
Kamil16 Son Mesajı Görüntüle