tr-D.01 » Demiryolu Projeleri

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17207
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: Güncel Demiryolu Projeleri

Mesaj gönderen Esat » 05 Haz Sal, 2018 08:24

Yok, biliyorum ikisi ayrı yakalarda iş ama sonuçta Marmaray' ın ilave işleri, bu yüzden tek başlıkta belki görmek iyi olur mu diye düşündüm

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Yıllık Paso
Mesajlar: 496
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: Güncel Demiryolu Projeleri

Mesaj gönderen Edil Arda » 05 Haz Sal, 2018 21:10

benim için fark etmez :)

metro_5
Aylık Paso
Mesajlar: 64
Kayıt: 12 Eyl Çrş, 2018 13:34

Re: tr-D.01 » Demiryolu Projeleri

Mesaj gönderen metro_5 » 30 Eyl Pzr, 2018 00:02

Bazı arkadaşlar belki kızacak ama TCDD nin artık Büyükçekmece - Silivri arasına el atması lazım, Buraya Marmaray gibi bir modernize banliyö hattı kurulmalı, Talep arttı. Lastik tekerlekli çözüm yerine daha mantıklı ve çağımızın gereklilikleri açısından geç kalınmış da olsa demiryolu yatırımları yapmak artık kaçınılmaz zorunluluk.Metrobüs ü uzatalım diyenler olmuş, belediye her sene metrobüs yüzünden çok yüksek miktarlarda zarar ediyor Motor arızaları, lastik masrafları, fren masrafları her sene yük oluyor kullanılan yakıt bile dolar ile satın alındığı için bize her gün zarar.Petrol dışarıdan gelen bir yakıt bu ülkemizin bir gerçeği! Bu yüzden olaylara gerçekçi yaklaşmakta fayda var.
Halkalı ile entegreli Büyükçekmece- Silivri Banliyö hattı kurulmalı, keşke zamanında hemzemin alan bırakılsaydı, şimdi malesef müstakil ev çok bu yüzden büi ihtimal viyadük üstünde cadde üzerinde giden bir yapı oluşturulmak zorunda kalınacak, proje geç bile kaldı.
Aynı şekilde Çatalca- Kemerburgaz arası da Banliyö hattı kurulmalı, Şile Üsküdar arası da Banliyö tren hattı kurulmalıdır, Bu TCDD nın artık zorunlu vazifesidir, ihtiyaç çoktan beridir var.
İnşallah bu site aracılığıyla sesimiz TCDD ye ulaşır.

metro_5
Aylık Paso
Mesajlar: 64
Kayıt: 12 Eyl Çrş, 2018 13:34

Re: tr-D.01 » Demiryolu Projeleri

Mesaj gönderen metro_5 » 01 Eki Pzt, 2018 04:25

Demek istediğim olay bu;
Resim
Resim

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2391
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-D.01 » Demiryolu Projeleri

Mesaj gönderen Engin Y » 01 Eki Pzt, 2018 15:43

Büyükçekmece Mimaroba'dan sonra sanki kent izi kayboluyor ve Kumburgaz yakınlarından itibaren yılın dokuz ayı kırsal kesim statüsünde olan, sadece yazları kalabalıklaşan bir bölgeye giriliyor gibi geliyor bana..

Tekirdağ'a uzanan bir demiryolu yapılabilir, Silivri de bu kapsamda bölgesel trenlerden faydalanır; ancak mevcut durumda Kumburgaz-Selimpaşa-Silivri-Marmaraereğlisi yöresinde banliyö treni çalıştırmayı gerektirecek bir kış nüfusu ve iş gücü hareketi yok..

Banliyönün mantığı, iş gücünün iş yerine taşınmasıdır; ancak Silivri için banliyöden ziyade bölgesel tren tanımlaması daha doğru olacaktır ve yaz aylarında -özellikle de Cuma ve Pazar günleri- seferler artırılmalıdır diye düşünüyorum..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17207
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: tr-D.01 » Demiryolu Projeleri

Mesaj gönderen Esat » 01 Eki Pzt, 2018 16:19

Engin Y yazdı:Büyükçekmece Mimaroba'dan sonra sanki kent izi kayboluyor ve Kumburgaz yakınlarından itibaren yılın dokuz ayı kırsal kesim statüsünde olan, sadece yazları kalabalıklaşan bir bölgeye giriliyor gibi geliyor bana..

Tekirdağ'a uzanan bir demiryolu yapılabilir, Silivri de bu kapsamda bölgesel trenlerden faydalanır; ancak mevcut durumda Kumburgaz-Selimpaşa-Silivri-Marmaraereğlisi yöresinde banliyö treni çalıştırmayı gerektirecek bir kış nüfusu ve iş gücü hareketi yok..

Banliyönün mantığı, iş gücünün iş yerine taşınmasıdır; ancak Silivri için banliyöden ziyade bölgesel tren tanımlaması daha doğru olacaktır ve yaz aylarında -özellikle de Cuma ve Pazar günleri- seferler artırılmalıdır diye düşünüyorum..
akıl ve mantık bunu gerektirir

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Re: tr-D.01 » Demiryolu Projeleri

Mesaj gönderen Kamil16 » 01 Eki Pzt, 2018 19:50

Engin Y Arkadaşımızın görüşleri %100 doğru. Bu bölgede yaşayan bir kişi olarak daha uygulanabilir ve zaten eninde sonunda yapılacak uygulamayı anlatayım. Haritalar ile konuyu pekiştirelim.
1.ci Harita, 1873 yılında yapılmış İstanbul - Edirne demiryolunu ve daha sonra yapılmış Trakya'daki tüm demiryollarını gösteriyor.
2.ci Harita'da yapılacak çift hat İstanbul - Edirne YHT güzergahını gösteriyor. Yapılacak çift hatlı hızlı tren yolunun Trakya ortasındaki en önemli durağı Çerkezköy olacak.
3.cü Harita, Silivri'nin yapılacak Hızlı Tren Hattına olan uzaklığını gösteriyor. Silivri - Kurfallı arası 20 Km.
4.cü Resimde ise Trakya'da yerleşim yerleri sıralaması ve Çerkezköy'e en fazla 30 dakika mesafedeki yerleşim yerlerini özellik ile işaretledim.
Sonuç olarak yapılacak İstanbul - Edirne Hızlı Tren Hattı (200 Km hız ile çalışacak) ile Çerkezköy - İstanbul, Bakırköy arası 30 dakika'da alınacak. Silivri ve diğer sahil yerleşimlerinden bu hat üzerindeki istasyonlara dikey taşımacılık ile sorun en ekonomik ve hızlı şekilde aşılabilir..
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

metro_5
Aylık Paso
Mesajlar: 64
Kayıt: 12 Eyl Çrş, 2018 13:34

Re: tr-D.01 » Demiryolu Projeleri

Mesaj gönderen metro_5 » 02 Eki Sal, 2018 00:23

Ben artık bölgede bir Banliyö treni ihtiyacı olduğunu düşünüyorum.
Sabah 7 gibi Silivri otobüsüne Beylikdüzünden binmeyi deneyin binemezsiniz yoğunluk o kadar fazla ki 5 dk da bir otobüs olmasına rağmen otobüsler almıyor.
Bu bahsettiğim olay kış aylarında oluyor.
Evet YHT yapılacak ama yine yetersiz kalır Bölgesel tren denilmiş ama çok doğru bulmuyorum, bölgesel tren saat başı kalkar yetersiz kalır, bölgesel hat Değirmenköy gibi yerlere düşünülebilir.
*Sadece Silivri yi düşünüp Selimpaşa, Celaliye, Kamiloba, Kumburgaz gibi Büyük kasabaları düşünmemek teknik hata olur.
Berlin'de benzer kasabalara S-bahn hatları gidiyor nüfus yoğunlukları da birebir aynı neredeyse.
E5 e paralel bir Banliyö hattı yapılmak zorunda artık, ben bunu Silivri ile sınırlamıyorum , Çerkezköy e de hatta Çorlu ya da gitmeli diğer yönde Tekirdağ a doğru gitmeli ve İpsala ya kadar yeni bir Demiryolu oluşturulmalı, Tabi il kesişmeleri de olacak Belli bir yere kadar İstanbul Banliyö, Belli bir yerden sonra Tekirdağ Banliyö, Edirne Banliyö gibi , Arada yük trenleri vb araçlar da geçecek ticarete de faydası olacak.

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2391
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-D.01 » Demiryolu Projeleri

Mesaj gönderen Engin Y » 08 Haz Cmt, 2019 10:35

“Gelecek hafta” ibaresi bana biraz (!) iddialı geldi..

Diyelim ki bu iki istasyon inşa edilecek, ulusal hatta bağlanmadıktan sonra bu iki durak arasında trencilik mi oynayacaklar?

Kaynak: https://www.gazetedamga.com.tr/yerel-ha ... 19124.html
Silivri'ye istasyon müjdesi

08.06.2019 07:29

AK Parti Silivri İlçe Başkanı Mutlu Bozoğlu, Küçüksinekli ve Kurfallı Mahallelerine tren istasyonu yapılacağını müjdeledi.

Bozoğlu basın açıklaması ile duyurduğu tren istasyonlarının peron imalatına önümüzdeki hafta başlanacağını ve çok kısa bir süre sonra da kullanıma açılacağını belirtti.

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2391
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-D.01 » Demiryolu Projeleri

Mesaj gönderen Engin Y » 08 Haz Cmt, 2019 11:20

Yukarıdaki haberi okuyunca, TEM ile E5 arasından geçen ve Silivri ilçe merkezine hitap edecek yeni bir demiryolu hattından bahsediliyor sanmıştım..

Oysa ki bahsi geçen her iki köy de mevcut demiryolu hattının üzerinde, hatta birisindeki mevcut tren istasyonunu Yandex’e de işlemişler: https://yandex.com.tr/maps/?l=sat%2Cskl ... 0649048431

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2391
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-D.01 » Demiryolu Projeleri

Mesaj gönderen Engin Y » 27 May Çrş, 2020 20:38

emrenmert yazdı:
25 Şub Prş, 2016 21:31
4. Samsun-Sivas Demiryolu modernizasyonu, sinyalizasyonu ve elektrifikasyonu // Bitiş tarihi 2018
Samsun-Sivas Demiyolu'nda deneme seferleri başlamış: http://www.tcddtasimacilik.gov.tr/haber/442/
Cumhuriyet’in ilk yıllarında yapılmış olan, 29 Eylül 2015 tarihinde de yenileme ve modernizasyon çalışmalarına başlanan Samsun-Sivas(Kalın) hattında ilk ticari deneme sürüşü için ilk tren Sivas valisi Salih Ayhan’ın katılımıyla Kalın istasyonundan 4 Mayıs 2020 saat 10.40 itibariyle yola çıktı.

Cumhuriyet’in ilk yıllarında yapılmış olan, 29 Eylül 2015 tarihinde de yenileme ve modernizasyon çalışmalarına başlanan Samsun-Sivas(Kalın) hattında ilk ticari deneme sürüşü için ilk tren Sivas valisi Salih Ayhan’ın katılımıyla Kalın istasyonundan 4 Mayıs 2020 saat 10.40 itibariyle yola çıktı.

Altyapı ve üstyapı çalışmalarının AB standartlarına uygun bir şekilde tamamlandığını ve yenileme çalışmaları sonucu kapasitenin %50 oranında artacağını ifade eden Bakan Karaismailoğlu, ilk trenin 4 Mayıs 2020’de hareket edeceğini müjdelemişti.

Sivas’tan Samsun’a yola çıkan, toplamda 29 vagonu bulunan trenin 554 tonluk taşıma kapasitesi bulunmaktadır. Tuğla ve demir sac taşıyacak trene Turhal (Tokat) ve Samsun’da yükleme yapılacaktır.

Cevapla

“Demiryolu Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön