ist-F.04:02 » Karaköy-Beyoğlu Tarihi Tünel

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16590
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 18 Oca Sal, 2011 12:17

Tarihi Tünel 136. yaşını doldurmuş, bu yıldönümü çerçevesinde İETT Genel Müdürü ve İBB Genel Sekreteri ile bir takım bürokratlar tünel içerisinden yaya olarak geçmişler. Ayrıca haberde Tünel ile ilgili bir takım detaylarda verilmiş ve ısrarla dünyanın 2. metrosunu yaptığımızı ve hatta hala o şirketin devamı olunduğu iddiası var, ben bunlara katılmıyorum, dünyanın halen faal 2. yer altı sistemi olduğu doğrudur, ayrıca dünyanın işletmeye geçilebilmiş 2 .yer altı sistemi olduğu da doğrudur, ama kurumun o zamanki özel girişimcilerin şirketlerinin devamı olduğu ne kadar doğrudur bunu uzmanlarına sormak lazım :)

http://www.internetistanbul.com/istanbu ... 7143h.html

Teknik Özellikler

• Tünel, İETT Raylı Sistemler Daire Başkanlığı çatısı altında hizmet vermekte ve 1875 yılından bu yana Galata ile Beyoğlu arasındaki yolculuğunu sessiz sedasız şekilde sürdürüyor.
• İETT’nin; Beyoğlu İstasyonu üzerine inşa edilen yönetim binası Metrohan, adını dünyanın ikinci metrosu Tünel’den aldı.
• Tünel, olağanüstü durumlar ve günlük bakım süreleri dışında yolcularından hiç ayrılmamıştır.
• Galata ile Beyoğlu arasında çalışan vagonlar 573 metrelik hatta, günde ortalama 200 seferle 12 bin dolayında yolcu taşımakta, iki istasyon arasındaki yolculuk 90 saniyede tamamlanmaktadır. Yıllık yolcu sayısı 4,5 milyonu bulmaktadır.
• Cumhuriyetimizin ilan edildiği 1923 yılında Tünel’de seyahat eden yolcuların sayısı 12 milyon 100 bini bulurken sistem 1956 yılında 12 milyon 536 bin yolcu ile zirve yaptı. En yüksek yolculuk verilerine ise 1954-1958 yılları arasında ulaşıldı. Tünel’de 1954 yılında 10 milyon 673 bin yolculuk yapılırken 1955 yılında 11 milyon 469 bin, 1957’de 11 milyon 418 bin, 1958’de ise 10 milyon 445 bin rakamına ulaşıldı.
• Karşılıklı hareket eden iki vagon ortada hat değiştirmekte, dolayısıyla sistem neredeyse sıfır kaza riskiyle çalışmaktadır.
• Tünel’in Karaköy ve Beyoğlu olmak üzere iki istasyonu bulunmaktadır. Bunu bilmeyen ya da hattı ilk defa kullanan yolcular ve turistler zaman zaman şaşkınlık yaşayabilmektedir.
• Tünel’de karşılıklı hareket eden iki vagon bulunmaktadır. 18 koltuğu bulanan vagon bir seferde 170 yolcu almaktadır.
• Yolcuları gibi yolculuğu da kendine has olan Tünel’de yolcu bekleme süresi 3.5 dakikadır.
• Tünel’de 6 elektrik bakım ustası, 1 makine bakım amiri, 1 elektrik bakım amiri, 9 tamirci-operatör, 3 temizlik görevlisi olmak üzere toplam 21 kişi görev yapmaktadır. Tünel’in işletme şefi bayandır.
• Tünel’e büyük özen gösteren İETT, bakım-onarımlarını hassasiyetle yapmakta, günlük, haftalık, aylık ve yıllık bakımlarını aksatmadan sürdürmektedir. Bu nedenle Tünel’de görev yapan ustalar ve diğer çalışanlar uzun yıllar çalışmaktadır. Birim müdürleri dahi 10 senenin üzerinde görevde kalmaktadır.
• Tünel’in galeri genişliği 6.6, yüksekliği 4.60 metre iken Karaköy ile Beyoğlu arasındaki kot farkı 61 metredir.
• Tünel, ilk açıldığı tarihlerde İstanbul Tüneli, Galata-Pera Tüneli, Galata Tüneli, Galata-Pera Yer altı Treni, İstanbul Şehir Treni, Yer altı Asansörü ve Tahtelarz gibi çeşitli isimlerle adlandırılmaktaydı.
• Osmanlı Hükümeti’nin Tünel şartnamesinin 21. maddesinde buhar makinelerine filtre (fümivor) takma mecburiyeti getirmesi, çevre temizliğine olan duyarlılığın bir göstergesidir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16590
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 29 Mar Sal, 2011 11:16

http://www.haber7.com/haber/20110329/Ta ... alandi.php

Alınan bilgiye göre, Taksim-Karaköy hattı çalışan finiküler elektromanyetik sistemde meydana gelen bir aksaklıktan dolayı arızalandı. Finikülerin arıza nedeniyle sabah 08.05 seferini yapamaması üzerine yolculara biletleri iade edildi.

Arızanın giderilmesinin ardından finikülerin seferlerine başlayacağı bildirildi.


Bu saate kadar giderilmiştir herhalde

Kullanıcı avatarı
kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1397
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesajgönderen kemal » 17 Ağu Cum, 2012 23:39

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=tSs8ESCLMHk&feature=plcp[/youtube]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16590
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 14 Oca Pzt, 2013 19:04

Londra metrosu 150 yi kutlarsa bizde 138 i kutlarız ne var. İETT İstanbul'daki tarihi TÜNEL işletmesinin 138. yılını duyurmuş, tabii amaç ne bu tartışılır, kutlanmasın demiyorum ha sakın yanlış anlamayında, böyle bir şeyin nesi kutlanır, nedir kutlama periyodu? Her sene mi? Cumhuriyet mi bu? Hadi 50 ye kadar 10 lu yılları kutlarsın sonra çeyreklere geçersin yav :) 125 i kutladın mı da 138 i kutluyorsun, 150 ye kadar sabret rakam anlamlı olsun.

Biliyorum saçma eleştiriyorum ama böyle işleride sevmiyorum, 2 gün önce Londra metrosu 150. yaşını kutladı dedik, muhtemelen internette görmeseler haberleri olmayacaktı, kaldı ki face de bir yerde adamın biri "propaganda, onlar demiryolu yaptılar millete metro diye kazıklıyorlar, ilk metro New York'ta falan yazmış" cevap yazacaktım da istemedim, çünkü şimdi bu haberi yayınlasak ona itiraz gelmez, "DÜNYANIN İKİNCİ METROSU" Karaköy - Beyoğlu tüneli denilir, halbuki teknik anlamda ikinci de değil, daha önce kaynakları ile yazdım galiba ama sorun şu; tarihi kim hangi ülkede kim hangi dilde yazdı ise ona göre şekilleniyor, Türkiye için dünyanın ikinci metrosudur 2 istasyonlu ilk funiküler sistemimiz, bana göre dünyanın işletmeye geçmiş ikinci yer altı sistemidir ve böylede kutlanmalıdır, gerçekler ile.

Tarihi tünel işletmesinin, ülkemizin ilk dünyanın ikinci yer altı sisteminin 138. yaşı kutlu olsun.

Londra metrosundan (1863) on iki yıl sonra hizmete giren ve dünyanın ikinci metrosu olan Tünel, bu yıl 138. yaşını kutluyor. 17 Ocak 1875 tarihinde, yerli ve yabancı çok sayıda seçkin davetlinin katıldığı törenle hizmete açılan ahşap vagonlu ve buharlı Tünel, 1971 yılında elektrikli hale getirildi. Karaköy ile Beyoğlu arasındaki 573 metrelik mesafeyi 90 saniyede alan Tünel, günde ortalama 200 sefer yaparak 12 bin dolayında yolcu taşıyor.


http://www.iett.gov.tr/haber_detay.php?nid=1190

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 14 Oca Pzt, 2013 20:49

Yani, bir de şu var: Oniki sene sonra başlamış sistemle, ondan işte oniki sene evvel başlamışını kıyaslıyorlar mı? Kıyaslayaınca, canları yanmıyor mu? Ne kadar kalınderili olmak gerekir acaba? Bilmem, bana pek hoş gelmedi. Ama alıştım artık, sayende :-)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16590
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 14 Oca Pzt, 2013 21:00

Kıyasa falan gerek yok, boş iş bu kıyas işleri ama "klasik demiryolunu dünyaya metro diye yutturdular" demek te abes ötesi bir şey, garip olan insanoğlunun birbirini küçümseme tavrı, yani demiryolu konusunda bile millet seninki metro değil, senin lrt, benim kalın metro, benimki uzun metro geyiğindeler, oha ya, ulan metro işte, metro metrodur, yok aga yer altından gidecek, he iyi, yok elektriği yerden alacak, hee tamam, 1850 de elektrikli tren vardı da bu gerizekalılar buharlı tren çalıştırdılar :) yok 12 sene sonra YİD modeli ile ancak yapılan tünelimiz (bu bile işletmenin övünç sebebi, DÜNYANIN İLK YİD MODELİ :) bravvvooo, bravvooooo) neyle çalışıyordu acaba? Trenleri çeken buhar motoru değil di de elektrik motorumuydu? Amaaannn köpeksiz köy bulduk değneksiz geziyoruz işte.

Tekrar ediyorum TÜNEL tabii ki bizim ülkemizde bize ait olan bir değerdir, bir sanayi eseridir, her şekilde korunmalı, tanıtımı yapılmalıdır, herkes elindeki bu tip işleri abartıyor, ben abartmayalım, övünmeyelim demiyorum övünelim ama azcık mantık ya, yarış yapar gibi, "onların ki 150 ise bizimkide 138 hadi bakalım bizde kutlayalım" :) diyorum ya sanki bu güne kadar her sene kutlamışız. Kutlayalım, hemde en alasından, buhar motorlarını söküp atıp RMK ya vermeseydik belki bizde trenleri bir günlüğüne buharlı motor ile çekerdik, ne büyük sükse olurdu.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 14 Oca Pzt, 2013 23:17

Ve yine diyorum, son 138 senede neden metro şebekesi oluşmamış! :evil:

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesajgönderen Anatolian » 09 Kas Cmt, 2013 22:38

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 17 Oca Cum, 2014 16:36

Ouv, benden şimdi ÇOK »böze« bir yorum yağacak!

Dünyanın ikinci, Türkiye'nin ilk metrosu olma özelliği taşıyan Tünel, türünde ise (yeraltında) dünyadaki ilk uygulama. Aynı dönemde Viyana, Peşte, Lyon gibi şehirlerde benzer mekanizma ile hareket eden demiryolları yerüstünde işliyordu. Tünel yeraltında işlemesi dolayısıyla dünyadaki ilk uygulama olarak öne çıkıyor.


Ohhh, yine bir ENNN (böğürk) en, enenennnnn … Tamamen boş, palavra, gırgırca gevezelik. Bildirme görevi sıfır, yine senneymişinbe-LAN tarzında EN ve BÖĞRK. Neden? Çünkü. Bakıyoruz, Viyannaaa, Peşşteee (Budapeşte değil, ince detay, hoho) ve Lyon (ula, Lyon nirde laa?). Berlin? Yoh. Londurrah? YOH (olsa, şayze olurdu da). Niyorg? Boşver. Önemli olan, BENZER mekanizma! Aynı da değil de, benzer. Ve, işte bu şimdi ÇOK önemli – YERALTINDA! Acaip dipten ve derinden, di mi yani? Biz yaptık (pst, yaptırdık, yaptırttılar?) Yani, iple mi, dişle mi, simitle mi, çayla mı, ortaşekerli mi, boşver, benzer mekanizma. Nedden? Çünkü bize bir EN ve böğğğğrk ve kimlikkitapkutu falan gerek. Londra’dan sonra ikinci metro can yakıyor. 139 yaşında, 150 de değil, o da biraz kötü. Yani, 139 çekceeez gibi. 131 yaşında anlardım da, 139? İşte yeraltında burnunu karıştıran sıçana BENZER hayvan yoktu da, EN böğrügüsü şeyimin şeyinde şee’etti.

Of! Karnım ağırdı be. Yazan gaste de ne gösteriyor? Aynı tas, aynı kebap. Taraf maraf da yok yani. Her taraf bertaraf.

http://www.cumhuriyet.com.tr/haber/yasa ... sinda.html

Gerisini de İNADINA alıntılamıyorum, al sana. Acaba gaste mi kursam? Zaytung var zaten, kötü. N’apcez? EN Zaytunk!

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16590
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 17 Oca Cum, 2014 17:00

:) ne bağırıyon len? Kaç sefer yazdım ben bunu :) ayrıca benzer ile kast ettikleri şeyi parantez içine yazmışlar (yeraltında) diye, ben bilgim dahilindeki kısmı aktarayım Tünel dünyada inşa edilmiş üçüncü, ticari işletmeye geçmiş ve hala çalışan ikinci yer altı sistemidir, gerisi tırıvırı.

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesajgönderen Anatolian » 17 Oca Cum, 2014 20:32

Tünel 139. yaşına girmiş
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16590
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 23 Tem Çrş, 2014 13:42

2-3 Ağustos tarihlerinde hatta zemin yenileme çalışmaları nedeni ile sefer yapılamayacak.

http://www.haber7.com/guncel/haber/1183 ... -bakim-var


“Funiküler Hatları” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir