ist-M.06 » Mecidiyeköy-Topkapı-E6 Metro Önerisi

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17209
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Haz Pzt, 2009 19:46

İSMAİLÇELİK yazdı:Alabay Bey doğru diyorsunuz ama yer yok işte.
Yer oldurulmaliydi, isimiz düsmeden emniyet seridinin önemini kavrayamayiz bu maalesef hepimiz icin gecerli ve insallah hicbirimizin de Istanbul" da emniyet seridine düsecek hali olmasin, ama bu isler de maalesef insallah masallah olmaz, Allah insana akil vermis o akilla emniyet seridi diye bir kavram ortaya cikarilmis simdi bunu yer yok diyerek kaldirmak akilmidir akilsizlikmidir?

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 09 Haz Sal, 2009 07:59

E5'i artık çevreyolu diye görmüyorlar. Upuzun bir cadde olarak görüyorlar. Emniyet şeridi olmaması çok kötü. Ama 2 tarafa yan yollar açıldı. Kapasite arttı. Biraz rahatlama var. Tıkanma çok olmuyor.

Emniyet şeridini önemseselerdi metrobüs yapmamaları gerekirdi. yer yok gerçektende. Oldurulurda 1970'de düşünmeleri lazımdı. İlk yaparken.

Ne diyoruz: metro metro metro

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 09 Haz Sal, 2009 08:05

Önemli olan, o "cadde"den tranzit trafiği geçiyor mu, geçmiyor mu? Otoyol olsun, otoban olsun, sokak olsun, üstünden kamyonlar geçiyor. Bizim burada A5 otobanı var, ve senede kaç kez kamyonların lâstıkleri patlıyor, kazalar oluyor veya kamyon araçları yanıyor. Bu durumlarda emniyet şeridi hayat kurtarıyor. Emniyet şeridine girmeyi burada can yakarak cezalandırırlar. Akılsızlık bu! Emniyet şeridini kadırma kafası, yandaki ve ortadaki metal şeritlerini kaldırmakla eş olurdu. Yani aslında kanunen yasak olmalı. Burada yollar kanunları o kadar sıkı ki, eyalet yoluna (federal yol, eyalet yol ve yerel yol diye üç kategori var) durak cebi bile yaptırmazlar, o yol "cadde" olarak bir kentten bile geçse.

B. Alabay

İSMAİLÇELİK
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 156
Kayıt: 05 Haz Cum, 2009 15:17

Mesaj gönderen İSMAİLÇELİK » 09 Haz Sal, 2009 09:33

Alabey Ağabey ve Esat Bey,bu güzergahtan ben hergün kimi zaman günde birkaç kere gidiyorum.Yer yok oldurma imkanı yok.İlla yapacağım diyorsanız herhalde bir 10-15 yıl zamanınız ve büyük istimlak paralarınız gider.Zamanında yola bu kadar yakın imar vermeyeceklerdi ben vermedim valla.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 09 Haz Sal, 2009 10:37

O kadar yer yoksa, ya istimlak olacakti, ya da bu sekilde bir sey yapilmayacakti. Ücüncü bir düsünce ise, Berlin'deki sehir ringinde yapilmis olan viyadük teknigi. Yol üzerinden yol. Iki katli yollari yeni icat etmiyoruz herhalde. Ama ne yapalim ... yer yok ile is bitmez ki. Bu, "aman kicimiza bir sey batti" - he, problem olmus, hemen cözümü icin "su ve su yagi tercih etmeli" cevabi verme mantigi olur. Korknc yani.

Yanlis anlasilmasin. ben metrobüsün su an bir ise yaradigini saniyorum, Phileas'larin problemleri de bizden kaynaklaniyor. Ama yine de, yolunu bile yanlis yapmisiz. Balik basindan kokar.

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 09 Haz Sal, 2009 10:42

alabay yazdı:Berlin'deki sehir ringinde yapilmis olan viyadük teknigi. Yol üzerinden yol. Iki katli yollari yeni icat etmiyoruz herhalde.
B. Alabay
Günde 700.000 insanı iki katlı yolun üstünden indirip çıkaracağız? Çok zor dostum. Yerden 12-13 m yüksekliğe çıkıp inecekelr. Tahliye zor olur. Köprüyüde çift kat yaparsın sen şimdi :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 09 Haz Sal, 2009 10:58

Berlin ve etrafi da 6 milyon, oradaki ring trafigi de az degil. Genelde saatte 30 km ile gidiliyor sadece, ama gidiliyor. Ve Istanbul gibi Hanya'ya, Konya'ya ve Kapikule'ye yayilmis kent degil. Yani - olur.

Ve evet, köprüyü de ciftkatli yapardik, olsaydi. Bu köprülerle bu artik olmaz, ama Amerika'da kac buna benzer köprü iki katli. Ya kara-, ya da demiryoluyla beraber. Ama mesela ille de ücüncü bir köprü yapilacaksa, simdiden iki veya üc katli tasarimina baslanmaliydi. Ama ... pardon, unuttum, Marmaray'da tünelde iki hatli, yani ona bakilirsa, dolmus ve minibüs. Cocuk tasarisi. Avrupa-Asya kitalararasi bir tasarim degil. *** kadar Basel-Karlsruhe kismina bile dört ray gerekiyor, yoksa yükü kaldiramayacak artik, su an iki ve üc raylik bir bölüm. Ama biz Avrupa derken, tabiiki hep medya marketleri görürüz ... minietek. Kafa yapisi, ileri görüs, yapilan hatalar ... onlari görmemezlikten gelmek cok kolay.

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 09 Haz Sal, 2009 11:30

6 milyon nire 15-20 milyon nire. Elma ile Armut :) Berlin ölçü olamaz. Bu kadar nüfusa rağmen yine de bir şeyler işliyor.

3. köprünün çift katlı değilde raylı olması konuşuluyordu.

Marmaray batırma tünel 2 hatlı. Daha fazlasını yapmanın örneği var mı? Bitişik tüpler olabilir belki. Ama 2.tüp çiftkatlı olacak 3*2 Şerit.

Kuzeyden 2. raylı geçişi etüdlüyoruz naber ?

Bakanlıkta YHT için ekstra tüp geçit daha düşünüyor. Yani 4 tüp geçit 3 köprümüz olacak. 2050'de tabi ki.

Bu projelerin finasnmanını da öyle elalemin memleketini sömürerek fonlamıyoz. Afrikayı sömür he aç insan başına 1" km metro yap. İngiliz ve fransa sitili. Rus sitili de milleti aç karna çalıştır metroyu yap.

BURASI TÜRKİYE.

Dünyanın en "insan" ülkesi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17209
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Haz Sal, 2009 14:57

İSMAİLÇELİK yazdı:Alabey Ağabey ve Esat Bey,bu güzergahtan ben hergün kimi zaman günde birkaç kere gidiyorum.Yer yok oldurma imkanı yok.İlla yapacağım diyorsanız herhalde bir 10-15 yıl zamanınız ve büyük istimlak paralarınız gider.Zamanında yola bu kadar yakın imar vermeyeceklerdi ben vermedim valla.
Ya biz senin izin vermediğini biliyoruz :) yok eğer o izni sen verdiysen zaten benden çekeceğin var :D :D sadece bir tarafı yaparken bir taraf bozulmasa daha iyi olurdu diyoruz, bu emniyet şeridi hakikatten önemli bir konu tek sorun millet olarak vurdumduymazız :(

İSMAİLÇELİK
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 156
Kayıt: 05 Haz Cum, 2009 15:17

Mesaj gönderen İSMAİLÇELİK » 11 Haz Prş, 2009 11:22

Katlı yol ve tünel yol fikrine sıcağım ama şimdilik hayal malum.

Benim düşüncem var zaten.Cevizlibağ'dan asma köprü ile İncirli'ye,orada viyadüğe geçiş ve giriş çıkışlar olacak,tekrar asma köprü ile Çobançeşme'ye burada arazinin tabi meyilinden istifade ile Sefaköy'ün altına girip K.Çekmece'ye çıkacak gölü asma köprü ile geçip Avcılar tarafında tabi meyil ile tünele girip Haramidere'den çıkacak bir yol düşüncem var.

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

TOPKAPI-DÖRTYOL-TEKSTİLKENT METRO ÖNERİSİ

Mesaj gönderen Hector Troas » 15 Şub Cmt, 2020 21:14

Yıllar önce önerilen hat, kısmi olarak gerçekleşiyor. Ulaştırma AYGM'nin proje hazırladığı Boğaz Metrosu (SÖĞÜTLÜÇEŞME-İNCİRLİ) Mecidiyeköy ile Topkapı arasından geçiyor. Tamda bu başlıktaki ilk yazıdaki gibi. Önerinin % 50'si gerçekleşiyor yani. Topkapı-E6 bölümü ise taçta kalıyor. E6 Yakınında M1B Hattı var. Menderes İstasyonu, Atışalanı E6 Köprüsü'ne yakın gibi. Vatandan aktarma ile kısmen ulaşılabilecek. Ama benim gündeme getirmek istediğim şey biraz farklı. İBB etüdlerinde Esenler Davutpaşa YTÜ Kampüsü'nden E6 Atışalan Köprüsü'ne kadar, yaya yolunda nostaljik tramvay gibi bir şey düşünülüyor. Dörtyol'da karayolu trafiğini olumsuz etkilemesi beklenen proje, yoğun bir minibüs güzergahının ortasından nasıl ilerleyecek? Buna yönelik çözümüm ise, projeyi biraz revize ederek, yer altından tramvay/metro olması. Fizibilite için, her 2 ucu uzatıp, Topkapı/Cevizlibağ'da Boğaz Metrosu ile buluşsa nasıl olur? Kuzey ucu da metro depo sahası olduğu için TekStilkent olsa, nasıl olur? M7 ile de transfer imkanı olurdu. Zaten Yenibosna-Tekstilkent Metrosu var. Onunla birlikte eşgüdümlü bir şeyler yapılabilir mi? Haritada anlatmaya çalıştım:

Resim

Muhtemel İstasyonlar:

-Tekstilkent
-Taşocağı Caddesi (Havaalanı Mah.)
-Atışalanı
-Dörtyol
-Ayazma
-Y.T.Ü.
-Davutpaşa
-Sanayi/Mithatpaşa
-Cevizlibağ

Transfer İstasyonları:
-Tekstilkent (M7)
-Davutpaşa (M1A)
-Cevizlibağ (T1, Boğaz Metrosu)

Not: Bu öneriler, mapsta çiziktirilmesi yanında, sahada edinilen yolculuk tecrübelerinden istifade edilmiştir. Yani, yolcunun seyahat deneyimlerinin maps yardımıyla, haritaya dökülme çabasını resmetmektedir. Tabi ki, konunun uzmanları daha iyi bilirler. Şehir Planlama diye bölümler var. Bu konuda master programları var. Ben onlardan daha iyi bilecek değilim. Benim önerim amatör bir bakış açısıdır.İlla yapılsın diye dayatma değildir. Fikir teatisi yapmaktır. Bu tarz konuları konumayı severim. Öğrenirim.

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

M7+M5 BÜTÜNLEŞMESİ

Mesaj gönderen Hector Troas » 14 Mar Cmt, 2020 11:58

M7 Mecidiyeköy'de maks olmalı. Acaba Mecidiyeköy-Altunizade eklentisi yapılarak, M5 ile buluşması sağlanabilir mi?

Resim

Mecidiyeköy-Kabataş bölümü de M7A veya M15 gibi ayrı bir işletme olabilir mi?

Cevapla

“Metro Önerileri” sayfasına dön