izm-M.03 » İzmir Metro İnşaatları

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

2020 bütçe bilgileri

Mesaj gönderen Hector Troas » 13 Şub Prş, 2020 13:37

İzmir'deki raylı sistem projelerinin 2020 ödenekleri ile ilgili liste aşağıdadır. Büyükten küçüğe doğru sıraladım. En çok bütçeyi 844.603.000 TL ile İBB'nin demiryolu inşaatı şeklinde yazdığı bir kalem var. Ama hangi proje olduğu yazılmamış. Belki de toplam rakamı yazmışlardır. Onun dışında en yüksek ödenek Narlıdere Metrosu'na verilmiş. 462.245.000 TL ve 50.000.000 TL de depo için olmak üzere toplamda 512.245.000 TL ödenek almış.

2. sırada YHT görünüyor ama bu para İzmir için harcanmıyor. İzmir'de yht inşaatı yok. Polatlı-Afyon bölümü yapılıyor. Dolaylı olarak. Dolayısıyla en yüksek 2. bütçe Buca Metrosu oluyor. 289.766.000 TL. Sonra sırasıyla Halkapınar-Otogar, Çiğli hatları var. Hepsi bu sene ihaleye çıkacak gibi duruyor. Halkapınar Depo Sahası ise bir kaç hattı birden ilgilendiriyor.

-Demiryolu İnşaatı: 844.603.000 TL
-Narlıdere Metrosu: 462.245.000 TL
-Ankara-İzmir YHT: 456.056.000 TL
-Buca Metrosu: 289.766.000 TL
-Halkapınar-Otogar: 100.002.000 TL
-Çiğli Tramvay İnşaatı: 97.000.000 TL
-Halkapınar Depo Sahası: 60.000.000 TL
-Narlıdere Metro Depo Sahası: 50.000.000 TL
-Raylı sistem proje ve müşavirlik işleri: 31.000.000 TL (Havalimanı-Stadyum)
-Torbalı-Ödemiş-Çatal-Tire: 30.000.000 TL
-Evka3-Bornova Merkez Metro İnşaatı: 25.000.000 TL
-Selçuk-Ortaklar: 10.000.000 TL
-Aliağa-Bergama: 5.000.000 TL
-İZBAN ilave hatlar: 5.000.000 TL
-Bergama-Soma: 1.000.000 TL
-Biçerova İltisak: 2.000.000 TL
-Ödemiş-Kiraz: 1.000 TL


Kaynak: Resmi Gazete

https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/ ... 12M1-1.pdf

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

HALKAPINAR M3 YENİ METRO İSTASYONU

Mesaj gönderen Hector Troas » 14 Şub Cum, 2020 13:37

En sürpriz bütçe, Halkapınar-Otogar için 100.002.000 TL ödenek ayrılması oldu. Bakanlık bu sene ihale yapmayı planlıyor gibi anlaşılıyor. Halkapınar'da mevcut istasyonun yanında, yer altında delme istasyon yapılacağı anlaşılıyor. M1 İstasyonu ile fiziksel bağlantı yok. Çünkü m1 yer üstünde. Ama alttan devam edip Alsancak yönüne ilerleyebilir görünüyor. Tabi dereyi geçmeyi planlamaları gerek. Umarım ona göre derinliği planlamışlardır. Çünkü böyle bir proje var. Bayraklı-Üçyol hattı buradan geçiyor.

Resim

Aynı rotada YHT de var ama paralelinde görünüyor. Birbirlerine ilişmeyecekler. gerçi rafa kalktı.

Resim

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2456
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: izm-M.03 » İzmir Metro İnşaatları

Mesaj gönderen Engin Y » 17 Tem Cum, 2020 13:30

Toplam 7,2 kilometre uzunluğundaki Narlıdere metro uzatmasında tünel kazılarının %78'i tamamlanmış ve ilk ray kaynağı yapılmış: https://www.haberturk.com/izmir-haberle ... oyer-yapti
İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin pandemi sürecine rağmen çalışmalarını kesintisiz sürdürdüğü Fahrettin Altay - Narlıdere metro hattında önemli bir eşik daha aşıldı. Tünel kazılarının yüzde 78,37'sinin tamamlandığı hattaki ilk ray kaynağı, Başkan Soyer'in katıldığı sembolik törenle yapıldı.

İzmir Büyükşehir Belediyesi Haziran 2018’de temelini attığı Fahrettin AltayNarlıdere Kaymakamlık arasındaki metro hattının yapımı devam ediyor. İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer Balçova, Çağdaş, Dokuz Eylül Üniversitesi Hastanesi, Güzel Sanatlar Fakültesi (GSF), Narlıdere, Şehitlik ve Kaymakamlık olmak üzere 7 istasyondan oluşan 7,2 kilometrelik hattaki çalışmaları inceledi. Soyer, Fahrettin AltayBalçova istasyonları arasında, yerin yaklaşık 30 metre altına inerek metro raylarındaki ilk kaynağı yaptı. Soyer’e İzmir Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Dr. Buğra Gökçe, Genel Sekreter yardımcıları Ertuğrul Tugay, Barış Karcı, Yıldız Devran, Eser Atak, Suphi Şahin ve Raylı Sistem Dairesi Başkanı Mehmet Oğuz Ergenekon eşlik etti.

Çalışmalar hakkında değerlendirmede bulunan Başkan Soyer, “Bugün arkadaşlar bana ilk kaynağı yaptırdı. Çok heyecan vericiydi. Gerçekten ray ray üstüne koymak böyle bir şey. O zamanlar ‘İzmir’i demir ağlarla örüyoruz’ demiştik. Bugün o demir ağların ilk kaynağı gerçekleşti. Büyük heyecan duydum. Hakikaten metro hattımız için bir kez daha dönüm noktasındayız” dedi. Başkan Soyer, çalışmaların pandemi sürecinde de devam ettiğini belirterek, “Arkadaşlar hiç bir zaman durmadı. Her biri ile iftihar ediyorum. Pandemiye rağmen çalışma devam etti. Şimdi de hızlı bir tempo ile çalışmayı sürdürüyorlar. Bir yıl içerisinde bu ağın alt yapı çalışması tamamlanmış olacak. Ondan sonra da hattın ince işleri ile süreci tamamlayacağız” diye konuştu.

Hattın Balçova kısmında istasyon ve tünel kazı destekleme çalışmalarının yanı sıra tünel kaplama betonlarının dökümü tamamlandı. Çağdaş İstasyonundaki tünel kazı destekleme çalışmaları yapıldı. Bu istasyonda kaba inşaat sürüyor. Dokuz Eylül Üniversitesi Hastanesi İstasyonunda da tünel kazı destekleme imalatları bitirildi ancak tünel kaplama beton döküm çalışmaları sürüyor. Böylelikle geçen Haziran ayı itibariyle 5 bin 104 metre toplam tünelin 4 bin metresi açılarak tünellerin yüzde 78,37’si tamamlanmış oldu.

Hattın tamamlanmasıyla hafif raylı sistem ağındaki istasyon sayısı 24’e ulaşacak. Böylece Bornova EVKA3’ten metroya binen bir yolcu Narlıdere’ye kadar aktarmasız gidebilecek. İzmir’de raylı sistemin uzunluğu ise 179’dan 186,5 kilometreye ulaşacak.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön