ist-M.01 » İstanbul'da Proje Aşamasındaki Metro Hatları

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17063
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.01 » İstanbul'da Proje Aşamasındaki Metro Hatları

Mesaj gönderen Esat » 09 Oca Prş, 2020 12:36

2020-2024 arası bakanlık ihaleye çıkacak diye bir beklenti var, ben bu siyasi ortamda pek ihtimal vermiyorum

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 133
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

İBB İNCİRLİ-BEYLİKDÜZÜ ŞEKLİNE DÖNEBİLİR Mİ?

Mesaj gönderen Hector Troas » 09 Oca Prş, 2020 13:10

Ben de senin gibi düşünüyorum. İBB yeni durumu analiz edip, gereken adımları planlayacaktır diye düşünüyorum. Böylece ilk proje olan İncirli-Beylikdüzü şekline dönebilir. Sefaköy-Beylikdüzü şeklinde yapıp bitirse, Sefaköy-Yenikapı aynı zamanda bitmesi lazım, bitmezse Sefaköy'de başka hat yok, nereye aktarma yapacak? İncirli'de en azından M1 ve M3'e aktarması olur. Zaten Ekrem Bey de artık "İncirli-Beylikdüzü diye söylüyor. Kamu bankalarının kapısı bize kapalı diye açıklama yaptı. Banka kapalıysa bakanlık da kapalıdır.

Zaten Sefaköy meselesi Kanal'dan dolayı ortaya çıkmıştı. Göl bölgesini geçmek için revizyonları yapmışlar. Kaydırmışlar. O yüzden ilk haline döner diye düşünüyorum. İncirli-Yenikapı bölümü de başka bahara kalır. Yenikapı'da kalan arkeolojik alanlardan geçecek, o işe kimse girmez diye düşünüyorum. Yenikapı Batı bölümü kazılmadı çünkü. Metro geçirmek içni arkeolojik kazı yapılmak zorunda. O iş yattara !

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Yıllık Paso
Mesajlar: 483
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: BAKANLIK'TAN 2020 BÜTÇESİNDE PAY YOK !

Mesaj gönderen Edil Arda » 09 Oca Prş, 2020 19:33

Hector Troas yazdı:
09 Oca Prş, 2020 11:04
Ulaştırma Bakanlığı'nın 2020 bütçesinde, daha önce İBB'den bakanlığa devredilen 2 metro için ödenek çıkmadı.

1-Söğütlüçeşme-İncirli
2-Yenikapı-Sefaköy

Kaynak: https://www.uab.gov.tr/uploads/pages/bu ... sunumu.pdf

2019-2023 Stratejik Planı'nda da Performans Programı hedefler arasında arka planda görünüyor. 2023'e işaret edilmiş.

https://www.uab.gov.tr/uploads/pages/ya ... taslak.pdf

3 Katlı Tüneli'n karayolu bölümü için YİD ile yapma seçeneği vardı, hatta önümüzdeki günlerde ihaleye çıkıyoruz denilmişti ama İBB karayolu bölümüne sıcak bakmıyordu. Sadece metro geçen tek katlı tünel istiyordu.
İBB'nin karayolu kısmına sıcak bakmadığını bir tek sizden duyuyorum, kaynağınız nedir acaba?

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 133
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

Re: ist-M.01 » İstanbul'da Proje Aşamasındaki Metro Hatları

Mesaj gönderen Hector Troas » 10 Oca Cum, 2020 07:34

Çalıştayda söylendi. Moderatör sunumunda. Ekrem Bey, bilim insanlarına çok önem verdiği için, onların fikrini uygulayacaktır. 3 katlı tünelin metro bölümüne hiç bir ödenek yok. Bakanlığın bütçesinde kalem bile yok. YİD Tünel+Yol var sadece. Metro yok.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17063
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.01 » İstanbul'da Proje Aşamasındaki Metro Hatları

Mesaj gönderen Esat » 10 Oca Cum, 2020 08:44

Ne zamandan beri karşıymış? Daha koltuk ısınmadı yahu, şuna bu iş için para yok, yüklenici firmalarda bu tüneli girmeyelim karayolu ve raylı sistem ayrı tüneller olsun, daha doğru daha kolay demiş, hatta 3 katlı tünel için ihale dokümanı bile almak istememiş olabilirler mi? Sadece soruy.... Neyse siyasi manevralar proje olduğundan beri pek çok şeyden soğudum

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 133
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

Re: ist-M.01 » İstanbul'da Proje Aşamasındaki Metro Hatları

Mesaj gönderen Hector Troas » 10 Oca Cum, 2020 09:13

Yüklenici firmaların tavırlarını duymuştum ama Hasdal-Hekimbaşı Otoyolu ve benzeri karayolu işleri, TMMOB, ŞPO, gibi meslek kuruluşlarının sıcak bakmadığı işler. Karayoluna yapılacak böyle bir yatırımdan ziyade, raylı sistem yapılmasını savunuyorlar. Ve Ekrem Bey, bu tarz bilim insanlarının raporlarına değer veriyor. Zaten karayolu tünelleri de iptal edilmiş.

Halkalı-Bostancı Metrosu da bu anlamda ortaya atılmış olabilir.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön